X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
די לשיכרות חדש! שוטרים מגַשרים - הפנים היפות של המשטרה גם הם בני-אדם, לא קניין דאום למען ברקת זהירות, כתות עליך ישראל ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
תדמית המשטרה די בשפל [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

לא לאלכוהול
אין ספק שהצעדים שננקטו נגד העישון המזיק לבריאות - קמפיינים, החוק האוסר על עישון במרחב הציבורי, הקנסות, במקביל לקורסי גמילה - הביאו לצמצום דרסטי במספר המעשנים. אי לכך, יש לברך על העתקת המודל הזה למלחמה באלכוהוליזם.
אז מה היה לנו? אחרי ייקור האלכוהול, קיבלנו, בדומה לסיגריות, את אזהרת משרד הבריאות על נזקי השתייה בפרסומות על המשקאות החריפים, כמו גם על הבקבוקים עצמם. זאת בנוסף לחוק המגביל את הפרסומות לשתיינות, האסורות בעיתוני נוער - קהל הייעד של הטיפה המרה - והאיסור למכירת המשקאות מלפני חצות לילה.
נכון, השאלה היא איך לא חשבו על זה קודם, אולם גם אם באיחור ראוי לברך על סדרת הצעדים והחוקים החדשה, תוך תקווה שהיא תביא לצמצום השיכרות, אשר מעֵבר לנזקי הבריאות, למרבה הצער היא הגורם המוביל לאלימות, להתעללות ולתאונות דרכים, במיוחד בקרב הצעירים. כל זאת לרווחת הקהילה. ובא לציון גואל.

מי מפחד מהמשטרה?

לא סוד הוא שתדמית המשטרה די בשפל. כגורם אכיפה היא נתפסת דמות מאיימת על הציבור, הנתון בחיכוך מַתמיד עימה. פרויקט השיטור הקהילתי שאמור היה לפעול בשירות הקהילה, ובשיתוף פעולה איתה, אף הוא כפי שפורסם, לא הניב הצלחה מסחררת.
אי לכך, ראוי לברך על פרויקט גישור משטרתי, המתקיים לראשונה ברעננה (ככל הנראה בעקבות הפיילוט 'ראשון בגישור' שהושק בראשון-לציון), שֶבָּה שוטרים ישמשו בתפקידי גישור ליישוב סכסוכים בקהילה.
אין ספק שהנשכרים מכך יהיו לא רק התושבים, שסכסוכיהם ייפתרו בדרכי נועם, אלא לא פחות המשטרה שתיתפס כידידותית לאזרחים, במקום כגורם מאיים, ורמת האֵמון הציבורי בה תעלה לאין שיעור. הפרויקט גם יחסוך משאבים כספיים וכוח אדם הכרוכים בפתיחת תיקים פליליים.
ראוי להרחיב את הפרויקט המבורך לערים נוספות, לרווחת התושבים והשוטרים כאחת, ולשיפור תדמית המשטרה בעיני הציבור. ובא לציון גואל.

הם בני-אדם

האב הבדואי, שרצח את שתי בנותיו הקטנות, טען בפני חוקרי המשטרה: "מה שעשיתי זה העסק שלי. אלו הילדות שלי, ואני יכול לעשות איתן מה שאני רוצה". אתם שומעים טוב? בהכרזה המצמררת הזאת הוא בדיוק מצביע על שורש הבעיה של רצח ילדים (ונשים) - התפיסה הרכושנית שלהם.
ילדים, כמו נשים, נתפסים כרכוש הגבר וקניינו המוחלט. זאת תוך ניצול חוסר הישע שלהם ומחיקת זהותם האנושית כבני-אדם בזכות עצמם. תפיסה זו, למרבה הצער, חוצה עמים וגזעים בארץ ובעולם.
הגיעה השעה לשָרש תפיסה מעוותת זו, ולהבליט את קדושת החיים בכלל, בדרכי חינוך ובקמפיינים ציבוריים. זאת בצד ענישה מחמירה שתרתיע אחרים ממעשי רצח. לתשומת לב משרדי החינוך והרווחה, המתנ"סים, וגם האיש והמועצה למען הילד, יצחק קדמן.

תרגיל ביחסי-ציבור

דומה שאחרי הברית שנכרתה בין הציונות הדתית לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ושבמסגרתה הוענקה לו אות יקיר התנועה, אי-אפשר היה לצַפות ליחסי-ציבור טובים יותר למענו מכפי שעשה זאת חנוך דאום בטורו העיתונאי.
אפשר בהחלט להאמין לדאום, שהוא כותב מה שהוא חושב, כי אינו מתנגד למועמד חיצוני לראשות העיר. אך מה הפלא? גם הוא, מן העֵבר השני של המיתרס, כתושב שאינו גר בבירה, בדומה למועמד משה ליאון, אך מרבה לבקר בה, מרשה לעצמו להפגין מעורבות אישית ולחוות דעתו בסוגיית בחירת ראש העיר. כך גם הוא נוהג לייצג את המגזר הדתי, בשעה שהוא כעדותו כבר מזמן נטש את עולם הדת והפסיק לקיים מצוות.
לגופו של עניין, נכון שברקת קידם מאוד את נושאי התרבות בעיר, שהיא פרויקט הדגל שלו (אם כי למען הדיוק ראוי לציין שקודמו, אורי לופוליאנסקי, החל בכך, ופריחת השוק ובתי הקפה במרכז העיר החלה כבר בימיו). אולם עם כל הכבוד, האם בתרבות אפשר לפַנות את הזבל הקיים מן הרחובות? אולי זכרונו של הציבור קצר, אבל ברקת הוא שהוביל מסע הכפשה נגד לופוליאנסקי, ופעל להדחתו, בגלל רמת הניקיון הירודה בעיר. והינה הפלא ופלא, העיר מלוכלכת באותה מידה גם בתקופת כהונתו של ברקת. דברים שרואים משם לא רואים מכאן כבר אמרנו?
יתר על כן, העובדה שרק החילונים אוהבים את ברקת, כדברי דאום, צריכה להדאיג אותנו. האִם ברקת בתפקידו לא צריך להיות ראש עיר של כו-לם? כן, תתפלאו לשמוע, גם של החרדים, שהם אזרחי העיר.

ראו הוזהרתם

דומה כי באשר לכתות, אין הבדל בין דתות וגזעים. כפי שציינו, במחלקת הרווחה ניתן לאבחן דפוסי פעולה דומים של כל הכתות, החוצים דת, אמונה וגזע.
שטיפת המוח, הציות העיוור לראש הכת והתלות המוחלטת בו, הכוחנות, ההשתלטות על כל אורחות החיים הפרטיים והאינטימייים ביותר של חברי הכת, התעללויות בהם, ובפרט בילדים וגם בנשים, הניתוק מהמשפחה ומהסביבה, וגרימת סכסוכים חריפים עימם, תוך הינתקות מערכי מוסר - וכל זאת בחסות הדת, הם המאפיינים המשותפים לכל הכתות. כידוע, המצטרפים לכתות הם אנשים חלשי אופי או בעלי מצוקה נפשית, עובדה המנוצלת היטב על-ידי ראשי הכתות.
הגיעה השעה שאנשים יזהו את חולשותיהם ומצוקותיהם ויתמודדו עימם בדרכים קונסטרוקטיביות. בד-בבד, ראוי להפיק את הלקחים מדרכי הפעולה של הכתות השונות שמתפרסמות מדי פעם בכלי התקשורת, ולהימנע מלהיסחף אחריהן. חכם אינו נכנס למקום שהפיקח יודע איך לצאת ממנו כבר אמרנו?

פסוקו - הצחקתם אותי

פרופ' ליידרמן הלך לאסטרולוגית? קטן עליו. תשאלו את הבוסית, האישה והמיסטיקה, שרי אריסון.

תאריך:  07/08/2013   |   עודכן:  07/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח רובי אלמוג
יש לתעד כל תשלום בשיק ובחשבונית וכל תרומה בקבלה, בהעתק שיק ובהפקדה בנקאית. מומלץ להימנע מקבלת תרומות ומביצוע תשלומים במזומן וחלה חובה לפתוח תיקי ניכויים במס הכנסה
איתן קלינסקי
כשמדברים על שלום, חובה לחתור לדפוסי חינוך, שלא יצא משיעורי תנ"ך תלמיד שישפוט אוטומטית לכף חובה אדם, אם הוא בן לעמי הארץ הקדומים, בן לעמי הנכר שחיו בארץ, אליה באו בני ישראל הן בימי האבות והן בדורו של יהושע
מרדכי ליפמן
הממשלה החליטה לעבות את רשימת היישובים המצויים תחת "מטריית העדיפות הלאומית" ע"י צירוף כ-90 התנחלויות מבודדות. בהתנהלות הזו גלומה תמצית הטרגדיה הישראלית. אנו משועבדים מאז ניצחוננו הגדול ב-1967, לקבעון מחשבתי המהווה היום אחד המרכיבים של הדי.אן.אי הישראלי-יהודי
עליזה כהן
התחזית לחצי השני של שנת 2013 אופטימית עוד פחות ממחצית השנה הראשונה, וגם אם הגזירות והמיסים הראשונים יביאו לירידה בביקושים, היא תהיה זמנית בלבד והרוכשים יחזרו לשוק במהרה
יהודה דרורי
כביש 6 הוא עורק התחבורה החשוב ביותר במדינה, בבנייה ובבעלות פרטית. המדינה נתנה הטבות רבות לבונים ולמפעילים ואף חתמה חוזים בנדון. למרות זאת, החברות המבצעות מתרשלות לדעתי בקיום סעיפים שונים בהסכמות עם המדינה, והכביש הופך לפיכך למסוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il