X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפתיע לגלות, שבניגוד למתקפת השמאל כנגד הרב שמואל אליהו, על שאסר על השכרת דירות לערבים בעירו, יש בשמאל שתומכים בעמדות דומות של ראש עיריית נצרת עילית
▪  ▪  ▪
שמעון גפסו. מתי גולן יצא להגנתו [צילום: יותם פרום]

מה המשותף בין רבה של צפת הרב שמואל אליהו לבין ראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו? - שניהם ממלאים תפקידים ציבוריים בישראל; שניהם חיים בגליל, בקהילות יהודיות מוקפות ערבים ושניהם גם מכירים את מסמכי החזון למיניהם שניסחו גופים הרואים עצמם מייצגים את ערביי ישראל.
חתרנות על סף בגידה
בשנים האחרונות הפיקה הנהגת הערבים בישראל מספר מסמכי חזון, מקצתם קיצוניים עד כדי כמעט הכרזת מלחמה, ומקצתם פחות. אחד המסמכים הפחות קיצוניים הוא מסמך "החזון העתידי לערבים הפלשתינים בישראל", של ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות, שבו מצהירה הנהגת ערביי ישראל, כי "הערבים הפלשתינים בישראל הם חלק בלתי נפרד מן העם הפלשתיני ובעלי הארץ המקוריים". ללמדך שהיהודים נחשבים בעיניהם פולשים או אורחים לשעה, וזאת כשהם עצמם מודים שאיכות ורמת חייהם, ביטחונם, מידת החופש האישי שלהם ומצבם הכלכלי, הם המשופרים בעולם הערבי. אין עוד דבר כזה אצל אחיהם הערביים. ואין גם גבול לצביעותם.
עוד ממסמך החזון: "מדינת ישראל היא תולדה של פעולה קולוניליסטית אותה יזמו האליטות היהודיות-ציוניות באירופה ובמערב". על כן נדרשת ישראל לבטל את חוק השבות, לפצות את הערבים על נזקי 'הנכבה הפלשתינית', ולכונן חקיקה שתעניק 'העדפה מתקנת' לערבים. במילים אחרות: על ישראל לחדול מהיותה מדינה יהודית ולהפוך מדינת כל אזרחיה, עם העדפה מתקנת ל'קורבנות הנכבה'. זו כבר לא צביעות. זו חתרנות, על סף בגידה.
הם שם, אנחנו פה.
מעטים מאוד מקרב יהודי ישראל, אינם יכולים להישאר אדישים כנגד אמירות בזויות אלה. עם מסמכים שכאלה, לא פלא שהרב שמואל אליהו פסק, ברוח ההלכה, שאין למכור או להשכיר דירות לערבים בצפת, ושראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו, הודיע בפתיחת קמפיין הבחירות, כי הוא מתנגד למכירת/השכרת דירות בעירו לערבים. אבל רק רגע, זה לא מה שהשמאל עצמו דורש מאז ימי אוסלו ההזויים?
גפסו הולך בדרכם של מייסדי נצרת עילית, שהוקמה ב-1956 ביוזמת האב המייסד בן-גוריון, מיוזמי תוכנית 'ייהוד הגליל' דאז, שנועדה למנוע הפיכת הגליל הישראלי ל'גליל הגויים', ולסכל מזימות הערבים להפוך את הגליל לאוטונומיה איסלמיסטית, שתיקרע ממדינת ישראל. למעשה, יש לגפסו סיבה טובה לדאגה: מאז היבחרו ב-2008, גדלה הנוכחות הערבית בעירו מ-15.2% ל-19% (מכלל 41,000 תושבי העיר).
אין לו כל אפשרות, כמובן, למנוע מערבי נצרתי אמיד להציע סכומי עתק ליהודי בנצרת עילית, על-מנת לרכוש את דירתו, וכדי ליהנות מהשירותים המשופרים שמעניקה העירייה בראשות גפסו לתושבים. אבל יש לו אפשרות, כראש העיר, לסכל את תביעת הערבים לכונן בית ספר ערבי בנצרת עילית. "כל עוד אני ראש העיר, לא יקום אצלנו בי"ס ערבי", הודיע גפסו ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת עמרם מצנע, אשר מצידו מפעיל מכבש לחצים על שר החינוך הרב שי פירון, לפתוח כבר בשנה"ל הקרובה בי"ס ערבי בנצרת עילית. גפסו: "מי שמגיע לגור כאן יודע שנצרת עילית היא עיר יהודית. למעלה מ-50% מתושבי העיר הם עולי ברית המועצות, שאותם אני מכבד מאוד. כמו שאני לא מתכוון להקים בית ספר לעולי ברית המועצות, כך לא אקים בית ספר ערבי בעיר".
רבים בשמאל הזדרזו להוקיע את גפסו. לבלריו כינוהו גזען ואפילו נאצי, היטלר ועוד. בתגובה טען גפסו שהוא גאה להיות נצר לשושלת מפוארת של גזענים, שראשיתה בברית בין הבתרים: לְזַרְעֲךָ נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת, דרך משה רבינו ויהושע בן נון, ואחריתה בהרצל שחזה 'מדינת יהודים' (ולא מדינת כל אזרחיה), בעצרת האו"ם שהחליטה גם היא על הקמת 'מדינה יהודית' בא"י, ואפילו בלפור שכלל לא היה יהודי אך הבטיח בית לאומי לעם היהודי.
גבסו טרח להזכיר שלפני שבאים אליו בטענות, ראוי שפעילי השמאל יחדלו מצביעותם וימחו על כך שבקיבוצים מעולם לא ניתנה דריסת רגל לערבים, או על כך שהם מקדמים במחיאות כפיים את שובו של אבו מאזן לשולחן המו"מ במחיר האמירה, שבמדינה הפלשתינית העתידית לא יימצא אף לא יהודי אחד. "זה בסדר בעיני השמאל הקיצוני", אומר גפסו, "אבל אני, שתומך בהענקת מלוא הזכויות האזרחיות לערבים, נחשב גזען בפי מתחסדי השמאל".
המדהים הוא שאפילו בתוך השמאל קמו תומכים לגפסו. הפובליציסט מתי גולן, איש גלובס ולשעבר עורך הארץ, למשל, יצא בפה מלא להגנתו, בטור שפירסם בימים אלה, תחת הכותרת הספקנית 'האם גפסו גזען?':
"אם אנשים לא רוצים להכניס לעירם, לשכונתם ולשכנותם אזרחים ערבים - האם זו גזענות?... האם הרצון לחיות בקרב אנשים בעלי אותם ערכי אדם, דת ולאומיות, אינו רצון בסיסי ואנושי מאין כמותו? אני מכיר היטב רבים מ'הליברלים' הצעקנים. מאחורי הסיסמאות מסתתרים גפסואים קטנים, שכמותו היו עושים הכול כדי שערבים לא יבואו לחיות בשכנותם, מטעמים של נוחות, וגם מסיבות פיננסיות.
גזענות ערבית
"...יש המון סיבות, שגזענות היא רק אחת מהן, למדיניות של התבדלות. יש סיבות חברתיות, כלכליות, דתיות, לאומיות ואחרות. אצלנו בישראל מתווסף האלמנט של הביטחון האישי... ברור מאליו שמה שנכון לגבי יהודים, נכון גם, ואולי הרבה יותר, אצל הערבים. הם רוצים יהודים בתוכם? הרי הם מנהלים כבר עשרות שנים קמפיין מאוד תוקפני, לעיתים קטלני, נגד ערבים שמכרו דירות או קרקעות ליהודים. זו גזענות? - לא רק. יש אלרגיה אלינו בגלל סיבות רבות שדבר אין להן עם גזענות".
כל הכבוד, מר גולן. אבל אם זו עמדתך, כיצד קרה שלפני חמישה שבועות הבעת דעה הפוכה, ממש הפוכה, כנגד הרב שמואל אליהו, בגלל אותן עמדות בדיוק? הנה מה שכתב אותו גולן רק ב-3 ביולי השנה: "...היועץ המשפטי כבר אמר שבגלל אמירות אלה [של הרב אליהו], מועמדותו לרב ראשי אינה ראויה, אבל הוא מתכוון, כך דווח, לעשות לרב שימוע... למה זה נחוץ? הרי הרב אמר את הדברים בפומבי, ללא כל 'אם' ו'אבל'... הראיות נגד הרב לגבי גזענות והסתה לכאורה, הן ברורות וחד-משמעיות... מדוע לא יוגש כתב אישום? האם אין כאן עבירה לכאורה על החוק? האם פסילת מועמדות לרב ראשי היא העונש היחיד שיש לגזור על רב מסית?
צריך לקחת בחשבון, שלרשותו של רב בכלל, ורב עיר בפרט, עומדת עדת מעריצים המקדשת כל מילה היוצאת מפיו. כשהוא אומר שצריך להבריח ערבים, יש בהם המקבלים זאת כציווי א-לוהי... צריך לקוות שהיועץ וינשטיין ייקח גם דבר זה בחשבון בבואו להחליט מה ייעשה ברב אליהו".
גולן אחד, שתי דעות. הפוכות. אלא שאומנות כפל הלשון אינה רק נחלתו. עיתון הארץ שדוגל בתוקף בשמירת החוק, חולק צל"ש ל'קוראת הנאורה' אילנה המרמן על שהיא מגניבה, בניגוד לחוק, נשים ערביות מן השטחים ליום בילוי בת"א. העיתון 'הנאור' שחולק צל"ג (ציון לגנאי) להתנחלויות ביו"ש ואינו מתרגש מול בניה פראית של התנחלויות ערביות משני עברי הקו הירוק.
שמאלני צפון ת"א, המתגוררים על חורבות שייח' מוניס, מטיפים למתנחלים לפנות בתיהם, אך נלחמים על זכות המסתננים הסודנים להישאר בארץ, בתנאי שיגורו בדרום ת"א, ושלא יעזו להשתעשע בבריכות השחיה שלהם, ושוכחים אגב כך שהם חותרים תחת טיעונם המרכזי להיפרדות: "העיקר שנישאר מדינה יהודית". הם דחקו בממשלה לחזור לשולחן המו"מ, אך לא מתחו מילת ביקורת על המגה-גזען אבו מאזן, שהודיע כי 'פלשתין' תהיה 'יודן-ריין' (נקיה מיהודים, ממש כבגרמניה הנאצית); אבל יהיו מוכנים לעלות על בריקדות, כך הבטיחו, אם יציע מישהו לטרנספר את הפלשתינים המקומיים ל'פלשתין'. הם ישושו לשחרר רוצחים פלשתינים, אך לא יצייצו מול האכזריות האמריקנית בפרשת פולארד.
צביעותם אומנותם.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צביעות שמאלנית
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
גם יודנריין ביו"ש הוא גזענות
ד"ר רון בריימן  |  14/08/13 11:59
 
- יודן-ריין בפולין,שוודיה-מלמו,
ראיס-פוטין-טיל400  |  14/08/13 14:07
 
- מה קרה 888 יהיה בתחרות? ל"ת
רוני1234  |  15/08/13 23:30
2
שמעון גפסו או מיכאל שושן-אחים
ראיס-פוטין-טיל400  |  14/08/13 14:49
3
הדרך האמביוולנטית של השמאל
דאגנית  |  14/08/13 21:46
 
- הצדק תמיד איתם ולצידם
יוא"ב  |  15/08/13 08:56
4
מדינת כל אזרחיה, במסמכי החזון,
הבהרה חשובה  |  15/08/13 10:45
 
- יש לכם 22 מדינות פלוס עזה
אתם כ 400 מיליון  |  15/08/13 18:55
 
- אדוני נתן תשובה כהלכתה למגיב  ל"ת
מס' 4. יפה.  |  15/08/13 22:22
 
- אני רוצה שתהיה פה דמוקרטיה.
אדוני הנכבד  |  16/08/13 01:52
5
צביעות ערבית
לוציפר  |  15/08/13 17:26
6
ואני קובעת חד-משמעית שמתי גולן
קורןנאוה טבריה  |  17/08/13 09:27
7
תגובה ל-6 קורן נאווה טברי
לוציפר  |  17/08/13 10:34
 
- הרמת למשוגעת להנחתה
ללוציפר הנכבד  |  18/08/13 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
"התנחלויות במקום שכונות" אינן מספיקות לנחום ברנע; את זה טחן עשרות שנים עד שהאמירה השקרית הזאת הפכה מושכל ראשון, כמו הנרטיב הפלשתיני המומצא. מבחינת ברנע מדובר ב"התנחלויות במקום מחקר, במקום היי-טק, במקום תעשיה"
ד"ר מהרן פרהדיאן
אימא שלי עשתה מעשה דומה למה שעשתה רוזה פארקס ב-1955 כאשר לא נכנעה לתכתיבי החרדים בעת ישיבתה באוטובוס. ההבדל בין השתיים נובע בגיבוי שקיבלה פארקס מהמערכת המשפטית בארה"ב, לעומת כניעתה של מערכת המשפט הישראלית
יוסי ברנע
הספר בוחן הן את המיזוג משנת 1961 שבין הציונים הכלליים למפלגה הפוגרסיבית, שיצר את המפלגה הליברלית והן את המיזוג בינה לחירות שיצר את גח"ל, ולבסוף את הקמת הליכוד ב-1973
יוסי אחימאיר
ממשלתנו משחקת לידיהם של הפלשתינים ולידיו של המתווך האמריקני. הנכונות לשחרר רוצחים, תוך פגיעה ברגשות קרובי הנרצחים, רק מעודדת את הפלשתינים להציג עוד ועוד תביעות, להעלות עוד ועוד קובלנות
ד"ר יצחק בן גד
ישראל אינה נוהגת באזורנו לפי ההגיון המזרח תיכוני. מי שמוותר ויתור כלשהו, ועוד בתחילת המו"מ, נחשב לצד החלש ולכן אין מוותרים לו. יתרה מזו, הוויתור של ישראל יקצין עוד יותר את העמדה הפלשתינית ואף ממשלה בישראל לא תוכל לקבלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il