X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאים היורדים מגדולתם הם אותיות הדוהות לאיטן בגשם. בתחילה עוד שואלים אותם שאלות, מתעניינים בהם, רוצים לדעת מה קרה, אלא שעד מהרה גווע העניין בהם
▪  ▪  ▪
יזכרו אותו? [צילום: פלאש 90]

"הקבינט המדיני ביטחוני כונס כדי לדון בתקציב הביטחון. השר שטייניץ הוזמן לישיבה, אך כשהחל דיון על חידוש המו"מ הוצא מן החדר לדרישתו של שר האוצר לפיד, בטענה שאינו חבר קבינט". (ווי נט 24.7.13).
מדובר בשר למודיעין ועניינים אסטרטגים או אולי לאסטרטגיה וענייני מודיעין, או השר למודיעין אסטרטגי ועניינים? בכל מקרה זה שר בכיר, אין חולק על כך. ואם הוא לא ישב בקבינט מי ישב? האסטרטגיה שהוא צריך לגבש היא כיצד להיכנס לישיבות הקבינט מבלי ששר האוצר ישים לב. רק אתמול כשר אוצר הוא ישב שם והיום כבר לא, וכמה אכזרי ששר האוצר שרק החליף אותו אתמול, הוא זה שמוציא אותו מהחדר. צחוק הגורל.
משהו על פוליטיקאים
הבחירות המקומיות מתחממות, ורציתי לכתוב משהו לפוליטיקאים שלנו. תזכורת קטנה ליום שאחרי. אני מצטט, כמעט ללא שינוי מתוך ספר שקראתי לפני כשנתיים והוא כותב כך: "כשהייתי ילד, באותה שנה וחצי שבהן לימד אותי אבי בבית, הוא הקריא לי פעם סיפור מתוך עותק מהוה של הספרות ההונגרית: איש פשוט, נגר במקצועו, נפטר בגיל מבוגר. אין לו קרובי משפחה, וביום פטירתו הוא נשכח מלב, אבל לא לגמרי. כמה חודשים אחרי מותו יושבים חבריו בפאב השכונתי. אחד מהם מזכיר את חברם לשתיה שהלך לעולמו, ולרגע אחד מרפרף, הוא שוב חי בזיכרונם. שנה עוברת ואולי שנתיים, ולילה אחד משמיעים ברדיו שיר ישן, ואישה זקנה נזכרת לפתע בנגר הצעיר ... ושוב האיש חי לרגע או שניים בזיכרונה.
עוד כמה שנים עוברות, ויום אחד יושב עורך דין צעיר במשרדו של אביו המנוח ועובר על ניירותיו. בין הניירות הוא מוצא חשבון מצהיב שאותו שלח הנגר שנים רבות קודם לכן תמורת הכנת הספרייה של המשרד. עורך הדין הצעיר מבין שאין לחשבון שום ערך, והוא משליך אותו מהחלון. הנייר נוחת על המדרכה וגשם ניתך עליו, הטיפות מוחות את האותיות הדוהות לאיטן בזו אחר זו, עד שנעלם הזיכרון האחרון של הנגר המת.
פוליטיקאים היורדים מגדולתם הם אותיות הדוהות לאיטן בגשם. בתחילה עוד שואלים אותם שאלות, מתעניינים בהם, רוצים לדעת מה קרה, אלא שעד מהרה גווע העניין בהם. מישהו אחר מקבל את המכונית, במקום ארבעה עוזרים יש להם אחד, ובבקרים הם נאלצים לרדוף אחרי אותן תוכניות רדיו שרק לפני חודשים אחרים סירבו להן בהתנשאות. ככל שחולף הזמן הם מגלים מה שהיה חשוב כל כך קודם- כבר אינו חשוב במיוחד"
גלגל סובב בעולם
זה לוקח זמן לפוליטיקאי להבין שהוא כבר לא. לא מזמן שוחחתי עם אדם שאבטח שרים. הוא מספר על הרגעים הקשים שהם עוברים כשהם מבינים שהם סיימו את תפקידם. הוא סיפר לי על שרה מסוימת. איך כולם היו עולים לרגל אליה. איך נכבדים מהפזורה היו מביאים לה פרחים רק כדי שיום למחרת כשהיא תהיה בסיור בדרום, היא אולי תעצור אצלם. כמה היה חשוב להם להצטלם איתה, לארח אותה. ברגע שהוכרז על בחירות, והיה ברור לה ולהם שהיא כבר לא תמשיך (לרוע מזלה היא בחרה לחבור לאהוד ברק) כל זה פשוט נגמר. שום טלפון, שום זר שום בקשה. מנכ"ל המשרד שלה הפסיק להגיע לישיבות, הפסיק לעדכן ובעיקר היה עסוק בלמצוא לעצמו עבודה אחרת לפני שמחליפים גם אותו.
והנבחרים שלנו צריכים לזכור את זה. הכול זמני. התפקיד שניתן להם הוא בסך הכול פיקדון, שצריך להחזיר אותו מתישהו, למרות שלא פעם, נדמה להם שאין מישהו אחר שיעשה זאת טוב מהם.
אגב הסיפור שמובא לעיל הוא מתוך ספרו של יאיר לפיד "זיכרונות אחרי מותי".

תאריך:  15/08/2013   |   עודכן:  15/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניסים ישעיהו
ילד ערבי גדל, כידוע ומפורסם, על טיפוח השנאה ליהודי כדרך חיים. ואנחנו, במקום להציג מציאות זו בריש גלי ולהכריז כי עם אנשים שזו דרכם אין על מה לדבר, אנחנו מתעלמים מהמציאות הזאת ומעלימים אותה מעיני העולם. כך הגענו למצב שבו אנחנו מואשמים באפרטהייד בזמן שהם מכריזים בגלוי כי לא יקבלו שום נוכחות יהודית
צבי גיל
במודעת האבל אנו מספידים את האיש שהלך לעולמו ומביעים תנחומים למשפחה. אלא שמדובר גם בעתיד. לא של האיש, כי לו אין עתיד. אבל לאלה מקרב המספידים - יש. זה אולי קצת צורם לאוזן רגילה ולכאורה אין בכך משום כיבוד זכרו של המנוח, אבל ככה זה...
עקיבה לם
בכל גל שחרור אסירים פלשתינים, עוד משפחה עוזבת את מעגל המתנגדים לשחרור מחבלים ועוברת למעגל המיואשים מהמאבק. המדינה הרי תמיד תעדיף עיקרון אחר על פניהם. במאקרו, תמיד יש אינטרס דחוף יותר, במיקרו אין דבר חשוב יותר מזה
אברהם בן-עזרא
"המסגרת המשפטית היא עדיין תיק שמתנהל בפני בית המשפט, והמומחה, כמומחה מטעם בית המשפט, פוסק רק בסוגייה שהובאה בפניו" (השופטת גבריאלה דה ליאו לוי)
צ'לו רוזנברג
לכאורה, פרשת הרפז היא ניסיון פוטש לפי כל ההגדרות. פוליטיקאים ובכירים במערכות הביטחון למיניהן, התגייסו (איך לא?), משפטנים וכדומה, כדי להכשיר את השרץ הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il