X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתי יגיעו סוף-סוף הימים שבהם האנשים החשובים באמת, המפעילים את העולם ואת ההיסטוריה, יזכו לכבוד הראוי להם?
▪  ▪  ▪
קוצ'ר בהלוויה. אז מה? [צילום: פלאש 90]
תהייה מהותית
מדוע אנו נמשכים אל ה"כוכבים" האלה, שמטבעם מנצנצים רגע ואחר כך נופלים? מדוע אנו נמשכים אל האשליה, אל הכזב, ולא מוכנים לרדת לעומק הדברים, לעומק החיים, ולהבין מדוע אנו חיים כאן, מהו תפקידנו בעולם הזה, ואיך אנו יכולים לשפר את חיינו כאן?

   אורנה רב-הון
כשהרב היקר והאהוב שלי הלך לעולמו

   יפעת גדות
נפטר רב הידוענים

שוב העיתונות חוגגת: אשטון קוצ'ר הגיע ארצה, והסיבה לכך שהגיע ממש מוצגת כמשנית: הרב ברג נפטר. נראה כאילו הרב ברג "שווה משהו" רק בזכות הידוענים המרובים יחסית שפוקדים את דלתי המרכז שבנה.
נכון שהידוענים מושכים את הציבור, ובכך הציבור נחשף גם לדברים הפחות שטחיים ויותר חשובים שמייצגת הקבלה, ועם זאת זה מעורר תהייה על מהות הציבור: מדוע אנו נמשכים אל ה"כוכבים" האלה, שמטבעם מנצנצים רגע ואחר כך נופלים? מדוע אנו נמשכים אל האשליה, אל הכזב, ולא מוכנים לרדת לעומק הדברים, לעומק החיים, ולהבין מדוע אנו חיים כאן, מהו תפקידנו בעולם הזה, ואיך אנו יכולים לשפר את חיינו כאן?
זה מפני שהיריב הפנימי שבתוכנו עשה עבודה טובה. רובנו נמצאים בתרדמה רוחנית, ועסוקים לרוב רק בכאן ובעכשיו - בפרנסה, במשפחה, ביום המחר. לפעמים אנו עסוקים גם ביום האתמול - מה עשו לנו, מה לקחו לנו, ולמה מותר לנו להיות רוב הזמן קרבנות מסכנים. אבל אנו כמעט לא נמצאים בהווה, מה שיכול היה להעניק לנו את האושר הגדול ביותר. פשוט לחגוג את רגע קיומנו ולהודות עליו.
אלה שכבר מתעוררים לרוחניות, בדרך כלל לא מאמינים בעצמם ובכוחות שלהם לשנות כאן משהו ולהשפיע, ולכן בדרך כלל לא מנסים. הם חושבים שרק הרבנים והצדיקים יכולים לעשות את העבודה, ולכן הם מתחילים להעריץ גם אותם הערצת אלילים, ומעבירים את הערצת עגל הזהב מכוכבי הבידור והסרטים והטלוויזיה אל הערצת הרבי. הם סומכים על הברכה שלו, ובדרך כלל עושים עבודה רובוטית שלא מביאה לשום תוצאות, כי הם פשוט לא מבינים מה הם עושים, ולכן לא יכולים להתקשר ישירות לקדוש ברוך הוא.
קשר ישיר
כי הקשר הישיר לבורא, לאור, לקדוש ברוך הוא, הוא המטרה היחידה של הלימוד הרוחני, וכל הרבנים, כל הצדיקים, כל המורים הרוחניים, קיימים כאן רק כדי להביא אותנו לידי הכרה והבנה שיש בנו ניצוץ בורא, שכל אחד יכול להפעיל אותו מתוכו ולהתחיל להפעיל את חייו בדיוק כפי שהוא רוצה.
אבל מכיוון שבעולם מסתובבים גם כוחות שליליים שלא מעוניינים שהדבר הזה יקרה, הם מפגיזים אותנו בכל מיני פיתויים מסוגים שונים, שעובדים על החושים שלנו - ואנו נופלים לאשליה ושוכחים את הכוח הרב שיש בידינו.
גם אלה שנכנסים לעבודה רוחנית נופלים פעמים רבות, ולפעמים הנפילה הזו מובילה אותם לייאוש - הם חוזרים לנקודת ההתחלה ומפסיקים להאמין בכוחותיהם, או בכוחות של המורים שלהם, כי לצד השלילי יש כוח רב מאוד, בתי הקברות מלאים בהוכחות לכך שידו על העליונה באלפי השנים האחרונות.
הוא כפרתנו
אבל יש אנשים שעדיין מאמינים בכוחות שלנו, ומטיפים למלחמה בשליליות. הרב ברג הוא אחד האנשים האלה, ולמרות שעבר פיזית מהעולם, הוא חי בעולמות העליונים ומשפיע עלינו משם. הרב ברג מאמין גם באפשרות של הגוף הפיזי לחדש את עצמו, וחזר על האמונה הזו שוב ושוב. העובדה שעבר מן העולם אינה מוכיחה שהאמונה שלו אינה נכונה. היא מוכיחה רק שאנחנו, כולנו, לא עושים את העבודה שעלינו לעשות, ולכן הרב הצדיק היה חייב לקחת על עצמו הרבה יותר מדי מהעוונות שלנו, כדי לכפר עלינו.
כי כשצדיק נפטר מהעולם, משתחררת בעולם כל האנרגיה החיובית שהצדיק הזה גילה בחייו. וכך גם עכשיו, יחד עם האנרגיה של סוכות, משתחררת ביקום אנרגיה אדירה, שמי שיש לו זכות יכול להרגיש אותה, אנרגיה חיובית עצומה, שהרב שחרר לנו, כדי נוכל להמשיך את העבודה שלנו.
הרב בפירוש נתן את החיים שלו בשבילנו, כדי שיהיו לנו כוח ואנרגיה להמשיך.
ואני תוהה: מתי יגיעו סוף-סוף הימים, שבהם האנשים החשובים באמת, המפעילים את העולם ואת ההיסטוריה, יזכו לכבוד הראוי להם?

תאריך:  20/09/2013   |   עודכן:  20/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ושוב עגל הזהב: הרב ברג ואשטון קוצ'ר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תודה!!
צודקת כל כך  |  20/09/13 14:58
2
מאחל לך שנה טובה
איתן.  |  20/09/13 15:16
 
- כבוד לאמונה של האחר הוא הבסיס
אורנה רב-הון  |  20/09/13 16:06
3
"עגל הזהב"
kchm38  |  20/09/13 16:47
4
מישהו ספר את המיליונים של הרב?
חן45  |  23/09/13 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
אתה יכול לקנות כרטיס בעיר הקודש למוזיאון ישראל בשבת, כאשר האיש שמוכר את הכרטיס הוא לא יהודי. מדוע אין סידור כזה בנמל התעופה בן-גוריון? מדוע אזרח במדינה הזאת, גם כאשר הוא חושב שהוא חופשי, הוא בעצם לא חופשי, הוא חסום, הוא לא יכול לנוע
נרי אבנרי
לעומת המקלדת שהנפיקה מרגליות, הפה הפוליטי שלו הנפיק גללים. זה קרה לו, כשנקלע לוויכוח פוליטי. ערפאת היה נקודה רגישה אצלו. הוא סלד מהחשדנות כלפיו, בגלל שהיה "ידיד ישראל"    הלכתי לארכיון...
נסים גבאי
למה האהבה העזה הופכת עם הזמן לשנאה תהומית? למה אדם לכאורה נורמטיבי מגיע לדרגת טירוף בלתי ברורה כזו של רצח ילדיו, ואחר-כך עוד מוצא את הכוחות הנפשיים להתאבד?
אפרים הלפרין
רצתה יד המקרה, ואני שאינני חרדי ואינני דתי נדרשתי לשירותים מסוימים מקהילת החרדים, אותה קהילה שרבים ממעמד הביניים שבין הרצליה לרמת אביב מכנים אותה קהילת עלוקות, והמסקנה שלי: מי יתנני אנושי כמותם
איתמר לוין
מספר אירועים מהשבוע האחרון מאפשרים ולעיתים מחייבים מבט צופה פני עתיד: החל מהטיפול בגרעין האירני, עבור בשני פסקי דין של בג"ץ, שאלת המשבר המאיים במשכנתאות, הצצה על הספורט הישראלי וכלה בתובנה מיום הכיפורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il