X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני פונה לכל יפיפי-הנפש, חסידי האנרכיה התקשורתית, ומאחל לכל אחד מהם, שבעתיד הם יסבלו מתוצאות של תקשורת רודפת סנסציות ובלתי אחראית, כמו שאנו מוצאים לאחרונה בארצנו
▪  ▪  ▪
הכל פרוץ

צנזורה סלקטיבית "לארועים קשים"
לפני כמה עשרות שנים אסרו על התקשורת בארץ לדווח על התאבדויות... מקסימום ניתן היה לכתוב על מתאבד כי הוא "נפטר בנסיבות טרגיות", וזה הכל... ללא התאור המדוקדק וללא פרוט סיבות ורקע, ומה אומרים החברים או השכנים. הוראה זו באה בהמשך לשורת התאבדויות אשר מומחים מצאו קשר ביניהם.
במשך השנים נשחקה ההוראה הנ"ל ולא ניסו לאכוף אותה. כיום, הרדיפה הנוכחית בתקשורת אחרי "רייטינג" מביאה בדרך-כלל תיאורים מפלצתיים של אירועים טרגיים (כמו רצח והתאבדות), דבר אשר אנשים חלשי אופי, יקבלו ממנו אומץ לבצע דברים דומים. לפי סטטיסטיקות אמינות בין פסיכולוגים, פסיכיאטרים וגם מומחים חברתיים קיימת הסכמה, כי תיאור של אירועים אלימים וטרגיים מביא אנשים הנמצאים "על הסף" לפעולה דומה. לפיכך, הגיע הזמן שהממשלה תפעיל צנזורה על התקשורת שלא לדווח על מקרים טרגיים קשים.
לצנזר תוכניות טלוויזיה
בהזדמנות זו, כאשר המחוקק יבוא לדון על הנושא הנ"ל, אני מציע להעלות לדיון גם הטלת צנזורה על תוכניות טלוויזיה (בעיקר אלו המיובאות) כאשר אלימות קשה מופעלת בהן ו/או אלו המתארות סצנות של סקס אלים ואונס. אני יודע שיבואו ויאמרו לי "הגזמת", אבל אני חושב שאני מדבר פה לקולא. תקראו שוב: נגד אלימות קשה, נגד סצנות סקס אלים ומפורט ונגד אונס.
אנו שומעים שוב ושוב מסוציולוגים של בתי משפט כי נאשמים, בעיקר בני נוער, מתרצים את מעשיהם בדוגמאות שראו בטלוויזיה. בעבר, יוצרי הסרטים והסדרות בחו"ל הפעילו צנזורה מטעמם על קטעים קשים לצפייה. כיום הכול פרוץ, הכול מותר - ומה שהכי גרוע, שיש מפיקים שמצנזרים תוכניות לארצות מסוימות ששם הם יודעים שיפסלו את כל התוכנית בגלל "קטעים קשים", אבל לישראל מותר לשלוח הכול וחברות הכבלים קונות כל זבל כל עוד הוא בזול ומעלות אותו ללא כל פיקוח למעט "אזהרה" אנמית בתחילת השידור.
בסיכום, מי שהוא (או היא) הינו הורה לילד, סב (או סבתא) לנכדים, כל מי שמטפל, או מורה לילדים או שייך לאזרחים שומרי חוק - הגיע הזמן שירים קול ויתריע על ההפקרות התקשורתית המתפשטת בארצנו וזאת בכל פורום, ובעיקר בפני חבר הכנסת המוכר לך.

תאריך:  20/09/2013   |   עודכן:  20/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בבוקה ומבולקה, שיוצרים המתנחלים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים בסיוע רב של משרד השיכון, זוהרת כניצוץ של אור דמותו של עורך הדין מיכאל בן יאיר, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה
אורנה רב-הון
מתי יגיעו סוף-סוף הימים שבהם האנשים החשובים באמת, המפעילים את העולם ואת ההיסטוריה, יזכו לכבוד הראוי להם?
צבי גיל
אתה יכול לקנות כרטיס בעיר הקודש למוזיאון ישראל בשבת, כאשר האיש שמוכר את הכרטיס הוא לא יהודי. מדוע אין סידור כזה בנמל התעופה בן-גוריון? מדוע אזרח במדינה הזאת, גם כאשר הוא חושב שהוא חופשי, הוא בעצם לא חופשי, הוא חסום, הוא לא יכול לנוע
נרי אבנרי
לעומת המקלדת שהנפיקה מרגליות, הפה הפוליטי שלו הנפיק גללים. זה קרה לו, כשנקלע לוויכוח פוליטי. ערפאת היה נקודה רגישה אצלו. הוא סלד מהחשדנות כלפיו, בגלל שהיה "ידיד ישראל"    הלכתי לארכיון...
נסים גבאי
למה האהבה העזה הופכת עם הזמן לשנאה תהומית? למה אדם לכאורה נורמטיבי מגיע לדרגת טירוף בלתי ברורה כזו של רצח ילדיו, ואחר-כך עוד מוצא את הכוחות הנפשיים להתאבד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il