X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תשואה חסרת סיכון נמדדת על-פי ריבית הבנק המרכזי במדינה. בימנו עומדת על 1% (ישראל) אזי תשואה של 2%, שהם פי-2 מתשואה חסרת סיכון, יכולה להיות תיק השקעות מנצח. לשם החידוד – תשואה חסרת סיכון בארה"ב שואפת לאפס (0-0.25%) – האם תשואה של חצי אחוז בשנה היא תיק השקעות מנצח?
▪  ▪  ▪
להשיג תשואות טובות בתיק ההשקעות [צילום: AP]

ראשית אפתח בעובדה כואבת משהו – כולם רוצים תיק השקעות מנצח אך לא כולם מבינים את משמעות המונח. בסופו של הפוסט אעלה תיק השקעות מיינסטרימי.
תשואה חסרת סיכון נמדדת על-פי ריבית הבנק המרכזי במדינה. בימנו עומדת על 1% (ישראל) אזי תשואה של 2%, שהם פי-2 מתשואה חסרת סיכון, יכולה להיות תיק השקעות מנצח. לשם החידוד – תשואה חסרת סיכון בארה"ב שואפת לאפס (0-0.25%) – האם תשואה של חצי אחוז בשנה היא תיק השקעות מנצח?
תיק השקעות מנצח ראוי להימדד ב-2 פרמטרים מרכזיים ועיקריים:
  • איזה תשואה תספק את בעל תיק ההשקעות
  • מה קורה בשווקים הפיננסים.
משקיע פרגמטי יבין כי לאור הנתונים כל תשואה מעל 0.5-1 אחוז צריכה להיות מלווה בנטילת סיכון והשאלה המתבקשת היא כמה סיכון המשקיע מוכן ליטול ומה האפסייד שיכול להיגזר מכך.
משקיעים רבים נוטים לחשוב כי לייצר תשואה דו-ספרתית היא מעשה שבשגרה וניתנת להשגה ביתר קלות גם ללא נטילת סיכונים מיוחדים. לא כך הדבר!
אז מה עושים? בונים תיק השקעות שימלא אחר דרישות המשקיע הפרגמטי ואם אינו פרגמטי – מורידים אותו לקרקע המציאות וזה מחוייב המציאות.
ישנם משקיעים שאני קורא להם 'המיוחדים'. הם אומנם מעטים מאוד אך מבינים את "עולה של השקעה". המשקיעים 'המיוחדים' לא בהכרח מבינים בהשקעות או בבניית תיק השקעות, לא בהכרח מבינים בניירות ערך ובקריאת דוחות כספיים, אך הם יודעים ומבינים כי כסף אינו צומח על העצים ועל-מנת לראות את פרות ההשקעה יש צורך להקדיש מסגרת זמן ראויה ויכולת ספיגת הפסדים ו\או דיפולטים במהלך הדרך. גם סוגיית הזמן היא מונח שנתון לפרשנות רחבה וישנם משקיעים שמסגרת הזמן שלהם ארוכה ואחרים שיראו בה קצרה.
המשקיעים 'המיוחדים' רוצים להשקיע בעסקים טובים וזו תהיה אחת ההתניות היחידות לתיק ההשקעות. עסקים טובים יניבו תוצאות ראויות ומשביעות רצון אלא שבדרך הארוכה של ההשקעה יתכן והמניות יראו סימנים אחרים.
הרוב הגדול אינו נמנה על המשקיעים 'המיוחדים' – וזה בסדר. ככה אנחנו בני האדם. המיינסטרים הוא הרוב. תיק השקעות מיינסטרימי שונה בתכלית ממה שהיה רק לפני שנים אחדות כאשר סביבת הריבית הייתה גבוה יותר. מאחר שמשקיעי המיינסטרים אינם צועדים למרחקים ארוכים יש צורך בתיק השקעות שיענה, עד כמה שניתן, על טווח הזמן הקצר (1-5 שנים).
תיק השקעות מיינסטרימי יכול להיות חשוף לרכיב מנייתי של עד 30%:
  • שליש שווקים בחו"ל
  • שני שליש בשווקים בישראל (שליש במדדים קטנים והשאר במדדים מרכזיים).
  • רכיב נוסף בתיק ההשקעות הוא תחליפי מזומן\פיקדון למינהם עם חשיפה מירבית של עד 20%.
הרכיב האחרון הוא חוב חברות (אג"ח קונצרני) בו כדאי לנסות לשמור על מח"מ קצר-בינוני או לחלופין לעבוד עם מכשירי השקעה עוקבים או לחלופין קרנות נאמנות עם תוצאות מוכחות לאורך זמן.
מה יכול להניב תיק השקעות שכזה? תוצאות מיינסטרים!. האם תוצאות מייסטרים זה טוב? לטעמי, למרבית המשקיעים תוצאות המיינסטרים משקפות את הרצון לחשיפה לסיכון לצד החששות הקיימים של הפסדי הון גבוהים ולכן התשובה היא – כן. האם תוצאות המיינסטרים טובות לכולם? לא. אך מי שמעוניין בתשואות גבוהות יותר צריך לעבור צד – להיות בצד המשקיעים 'המיוחדים' ולדעת ולהבין את משמעויות הסיכון.

אין לראות באמור לעיל משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך
תאריך:  10/10/2013   |   עודכן:  10/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ראש הממשלה טוען שהמכשול העיקרי במו"מ עם הפלשתינים הוא סירובם להכיר בנו כמדינה יהודית, יש אחרים בממשלה הטוענים שאין מדובר כלל במכשול
עמוס אריכא
אם הוטעינו להאמין כי הגטו שייך לעבר ארור, מסתבר כי הוא חזר לתחייה כעוף החול. אם חשבנו כי מדובר רק באווירה גטואית, התבדינו. לוויית המרן הוכיחה כי בארץ מכבר לא מתקיימת רק אווירה גטואית של יהודים מפוחדים, אלא שהגטו העשוי מחיבור שבין ציבורי חרדים ודתיים ממש כאן, חובק אותנו מכל עבר, מחניק תקווה לעם שפוי
אריאל י. לוין
לצד ענייני ההווה - אירן, חיזבאללה, חמאס - הנה סיפור שחושף קצין אמריקני בכיר לשעבר. האם במקום חורבן הבית השלישי הייתה עלולה מלחמת יום הכיפורים להוביל למלחמת עולם שלישית?
עליס בליטנטל
הנשיא אובמה אינו מוכן להודות בטעויות שעשה, ושבעטיין המעצמה מספר אחת בעולם התדרדרה כלכלית, וגרוע מכך, למי שמעמדה כמספר אחת נגוז
שולמית קיסרי
חמישה שרים מתוך ועדה ממשלתית אישרו את הפרויקט הסודי למחצה של סלילת רכבת לאילת. ההפסדים של הפרויקט הבא הם על חשבוננו האזרחים הפשוטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il