X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם היהודים מצידם אף פעם לא ראו את עצמם כעם אחד, אחרת היינו רואים כבר מזמן ילדות "ספרדיות" מתקבלות לבית-ספר יסודי "אשכנזי"
▪  ▪  ▪
אתה בחרתנו? [צילום: פלאש 90]

כאשר אתה רואה כיצד קהילה חילונית ודתית מבקשת הפרדה מלאה משכניהם החרדים בבית-שמש, עולה שאלת "העם האחד והמאוחד". אף פעם בהיסטוריה לא היינו עם אחד. מי שקבע שכל היהודים הם עם אחד, היו בעיקר האנטישמים - השונאים כל יהודי באשר הוא יהודי - שנאה שנבעה ממניעים דתיים (כמו "רצח ישו" או "הרעלת מוחמד") ובעיקר מקנאה ושנאה אישית בהצלחתם הכלכלית של היהודים.
גם היהודים מצידם אף פעם לא ראו את עצמם כעם אחד, אחרת היינו רואים כבר מזמן ילדות "ספרדיות" מתקבלות לבית-ספר יסודי "אשכנזי"...

אתה בחרתנו?

המילים "אתה בחרתנו" הינן מילות של אמונה ללא כל גיבוי, כי היהודים לא זכו להגנה אלוהית, להפך - הם רק נרדפו והושמדו. ישנן כיום הרבה עדויות היסטוריות על התהוות העם היהודי, הם התחילו כמשפחה, כשבט אחד, כשבטים עם שלטון עצמאי (שנלחמו מדי פעם אחד בשני - כי כבר לא משפחה).
הייתה תקופה קצרה שהם חיו בממלכה אחת - אלא שלאחר כמה עשרות שנים התפצלה זו לשתי ממלכות, ישראל ויהודה, שחוו הרבה מלחמות (גם אחת נגד השניה). אינני שוכח לרגע ש"הקנאים" (החרדים של העבר) לא רק שגרמו למלחמות אחים ולשפיכות דמים של יהודים נגד יהודים, הם היו האחראים בעבר הרחוק של עם ישראל לשלוש תבוסות קשות לאשור ולרומי וליציאות לגלות בגללן. התבוסות, וההגליות היו בגלל הפירוד בעם שאחראים לו הקיצונים הדתיים... אסור לתת להם לעשות זאת שוב.

האמונה דרך ההיסטוריה

משיצאו לגלויות למיניהן, והתפזרו בכל רחבי העולם, נוצרו קהילות גדולות שהתארגנו סביב בתי-הכנסת והרבנים. הם הפכו למן קונגלומרט אמורפי של קהילות רבות שנוהלו כל אחת בצורה שונה, (ולרוב ללא קשר בין הקהילות אף שמדי פעם נוצרו גופי על לקהילות, אך לאלו לא הייתה השפעה רבה), שוב, לא היה עם אחד, אלא גוף מקומי ייחודי עם חוקי דת ומסורת, כאשר המקדם הלאומי-הציוני הוא זה אשר הבדיל למשל בין היהדות והנצרות ובין היהדות לאיסלאם.
במאה ה-19 נמצאו היהודים מפוזרים הרבה יותר מתמיד ובמרבית ארצות העולם, עדיין עם מאפייני דת ומסורת משותפים, אבל הרנסנס, ההשכלה והחילוניות הציונית החלה לחלחל, כאשר לצידה מתפתחת חרדיות קיצונית בחצרות של "חסידים" ו"מתנגדים" בכל רחבי אירופה ובעיקר באוקראינה, ברומניה והונגריה שהיו "בתחרות" לממש חוקים דתיים והלכות דרקוניות, כאשר הם עצמם חיים ופועלים לפיהם.
מסתבר שאף שהכמיהה לציון הייתה חלק חשוב ובלתי נפרד באמונה היהודית, הרי ברגע שהתאפשר הדבר פוליטית, ונוסדה התנועה הציונית, המגזר החרדי התנגד לתנועה זו בפראות ממש, כי לדעתם הייתה זו התרסה על האמונה שהגאולה תבוא רק עם ביאת המשיח.

הציונות כאויב

במאה ה-20, המהפכה הציונית עוד האמינה שהיהודים יתאחדו לעם אחד למען ציון. אבל כבר אז, לא חשבו כך בקהילות החרדיות בעולם ואפילו בירושלים. אפילו שרידי חצרות החסידים שהועלו לאחר השואה לארץ על-ידי התנועה הציונית, למקלט שבנתה עבורם בארץ הציונות החילונית. פיתחו שנאה ממש חולנית למציליהם ואף שהחרדיות הקיצונית הזו נשענת עלינו וחולבת אותנו זה שנים רבות, הם מכנים אותנו, את כל היהודים שלא כמותם: "..גויים", (כי לדידם אנחנו לא יהודים).
הם ירדו כבר לשפל המדרגה כשהחרדיות הקיצונית, רואה עצמה, ורק את עצמה כעם היהודי. לפיכך, כיום, עם ישראל אינו לבטח עם אחד! כי הם אלו שפילגו את עם ישראל לאחר כל-כך הרבה דורות, ולכן הם חיים פה כמו שחיו בגולה, הם הפרזיטים החיים פה בגיטאות שבנו לעצמם, על חשבון היישוב החילוני, המתחמנים ומשקרים ומרמים אותנו. כי אנחנו ה"גויים" וזה מותר לפי ההלכה שלהם. ואנו בסכלותנו לא משכילים להוקיע את הקבוצה הזאת ולהוציאה ממחננו.
תמהני מתי תשים ממשלה ישראל קץ למצב המביש הזה. הם מאמינים כי אנחנו הכובשים הלא חוקיים של ארץ ישראל, וכי מנענו מהמשיח לעשות את מלאכת הגאולה, ולכן הם מצפים למפלתנו מסתופפים בחצרות מנהיגי אויבי מדינת ישראל ונותנים להם תמיכה, הם מלעיזים ומשמיצים את המדינה בחו"ל, וגורמים נזק נוראי לכל יהודי באשר הוא יהודי.

מה יש לעשות

יש להכריז על מרבית חצרות החרדים ותומכיהם ככת דתית (שמוצאה מהיהדות כמו השומרונים, הקראים והשבתאים), יש להתייחס אליהם כאל גוף עויין (ממש כמו לתנועה האיסלאמית), לדאוג שחוק השבות לא יחול לגביהם לעתיד, ולאסור לשווק במשק את אישורי הכשרות שלהם.
אין לדרוש מהם התייצבות לצבא או לשירות לאומי. יש לדרוש מהם על הצהרת אמונים למדינה והמסרב יסווג כתושב, כאחד שאינו זכאי לבחור או להיבחר, וככזה שאינו זכאי לכל תמיכה כלכלית וחברתית, לא לקצבאות ביטוח לאומי מכל סוג או סובסידיות למיניהן (למעט לאלו המשלמים מיסיהם).
ולכל הבלוגרים שיגיבו בשלילה למאמר זה, ברצוני להזכירכם כי מגזר זה לא שאינו תורם כלל לכלכלה לביטחון ולחברה, הוא גורם מעכב בנושא החינוך, ומנסה לפעול פוליטית רק לקידום ענייניו על חשבון היישוב החילוני... וכן! זה אכפת לי מאוד!
אז עליי לומר כבר עכשיו שאינני מתרגש מכם מהזכרת השואה (שאגב הייתה פחותה בהרבה לו הרבנים היו מעודדים את קהלם החרדי לעלות לארץ ישראל במקום למנוע זאת בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת).
לא אזיל דמעות להשתפכויות על בית סבא, והחיים בעיירה, אני גם בז לעכו"ם שבינינו עם כל השטויות על מקובלים וסוחטי כספים חרדים בכשפים ובקמיעות ואלה המתרפקים על קברי צדיקים. אני למשל מתחלחל למילה "מורשת" ככל שזה נוגע לרב עובדיה יוסף (כמי שהעמיד שני דורות של ילדים, רק לומדי תורה ללא שירות צבאי וללא מקצוע), כל אלו לא יזיזו לי ולאנשים כמוני, חוץ מהצער הרב שאתם, "יפי הנפש", לא קולטים את הסכנה החרדית וכך גם תמותו באיוולתכם.

תאריך:  14/11/2013   |   עודכן:  14/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדיה יוסף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפריד מאיתנו את החרדים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
דרורי אתה יכול לחפש לך עם
שינשין  |  14/11/13 14:44
 
- זוהי מדינה חילונית ומסורתית אז
ש"ש=שקר שקר  |  14/11/13 19:59
2
הגרמנים בתגובה:להפריד מאיתנו א
קורןנאוה טבריה  |  15/11/13 05:28
 
- החרדיות שלך פוסלת אותך מראש ל"ת
לנאוה החרדית  |  15/11/13 08:25
3
גבלס היה גאה בך ומקדם אותך  ל"ת
לתפקיד בכיר  |  15/11/13 14:43
 
- אפשרעם המלצה של יודו-נאצי כמוך ל"ת
למציע ג'ובים  |  16/11/13 01:07
4
החרדים...עתודת העם.
ער אחיאונן  |  15/11/13 14:54
 
- הלואי וצדקת אלא שהשאננות הורגת ל"ת
מסורתי  |  17/11/13 00:19
5
הכותב צודק 100%
ניכרים דברי אמת  |  15/11/13 18:06
6
לא שווה התייחסות ל"ת
ה.א  |  16/11/13 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
תם למעשה שלב הדיבורים. אירן מבינה היטב את חוסר הרצון האמריקני לפעול וכל מה שיהיה מכאן ואילך יהיה מוחתם ומוכתם בחוסר הרצון הזה    ישראל נותרה לבדה במערכה. אם לא תפעל ישראל בעצמה, תהיה אירן גרעינית, כנראה כבר בשנה הקרובה, והמזרח התיכון ישתנה שינוי היסטורי ובלתי-הפיך לדורות
גיא חזן
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים - בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים
ניצב-משנה (בדימוס) אבי דוידוביץ
בימים האחרונים הועלתה דרישה להעניק למשטרה, לצורך מאבקה בארגוני הפשיעה, סמכויות הנתונות לשב"כ במלחמתו בטרור    הדרישה לקבל סמכויות כאלו נועדה לא על-מנת להתמודד עם ארגוני הפשיעה, כי אין שמץ של סיכוי שסמכויות כאלו ייתנו למשטרה, אלא היא נועדה כדי להתמודד עם הטענות שהועלו נגדה על אוזלת ידה    הישגים במאבק בארגוני הפשיעה מושגים בעבודה נכונה ונחושה של כלל גופי האכיפה
עמוס ידלין
יש לוודא שההסכם הראשוני עם אירן לא הופך להסכם סופי "רע מאוד"
עו"ד צבי שוב, עו"ד יפעת בן אריה
פטור לפי סעיף 19 (ג) (1) לתוספת השלישית יינתן פעם אחת לחלקת מקרקעין אחת, הא ותו לא    בעקבות ע"א 16542-02-12 הו"מ לתו"ב נס ציונה נ' בר ואח' וע"א 8762-04-12 הו"מ לתו"ב פ"ת נ' דיבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il