X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיצוב המסעדה היפהפה והמרגיע, בהרמוניה של צבעים, קווים, חומרים וצבעים, תורם ללקוח שעה קלה של ארוחה באווירת אסקפיזם
▪  ▪  ▪
לחמניות מאודות. טאיזו [צילום: שולמית קיסרי]
טאיזו [צילום: שולמית קיסרי]

יש שתי קטגוריות עיקריות לבחירה, כאשר אדם הולך למסעדה. הקטגוריה הראשונה היא מסעדה זמינה, שכבר אכלנו בה, או לחלופין קיבלנו עליה המלצות. מסעדה בינונית, בלי יומרות, עם אוכל טוב ותפאורה שגרתית. למקום זה נלך, כאשר אנחנו מאוד רעבים והפנטסיה העיקרית שלנו היא: אוכל -במובן הבסיסי והטוב של מילה.
הקטגוריה השנייה, היא מסעדה שאנחנו מצפים ממנה לאוכל נהדר של שף עם מוניטין של סטאר, תפאורה מצוינת, או נוף מיוחד, נשקף מהחלונות ושרות מצטיין. במילים אחרות: אוכל עם חוויה.
ברוב המקרים המסעדות המיוחדות יקרות יותר -למרות שגם המסעדות הבינוניות לא זולות. אבל זה קשור כבר ליוקר המחיה ולא לחוויות גסטרונומיות.
אסקפיזם
טאיזו, מסעדה אסיאתית, בניהול השף יובל בן נריה שהרכיב תפריט בהשראת אוכל רחוב ממזרח אסיה: הודו, סין, תאילנד ווייטנאם- שייכת במלואה לקטגוריה השנייה. ממוקמת באזור עסקים תל אביבי חסר תואר והדר, בבנין משרדים חדש, לא רחוק מהתחנה המרכזית הישנה. עיצוב המסעדה היפהפה והמרגיע, בהרמוניה של צבעים, קווים, חומרים וצבעים, תורם ללקוח שעה קלה של ארוחה באווירת אסקפיזם. בחיי היום יום שלנו, ארוחת צהריים (אנחנו אכלנו ארוחה עסקית) המנתקת את האורח מהחיים שבחוץ- מעניקה חוויה של אסתטיקה, טעמים מיוחדים, עם שרות ברמה גבוהה.
לטאיזו יש את כל המרכיבים. תקרה בגובה של כ-'5 מ', אולם מרכזי וחדרים צדדיים ואף מרפסת הפונה לכיכר עירונית קטנה. עיצוב מאופק (במיטב החמרים הקיימים בתחום), בלי שום סממן מתלהם, שמנסה להדגיש את ההוצאות הגבוהות שעלה עיצוב מקום זה. המילה המסכמת היא: עידון. כך האווירה, הכלים, האוכל, ומקצוענות המלצרים והופעתם.
מה אכלנו?
המנות מוגשות לאמצע השולחן, כך שכל סועד יוכל לטעום מכמה סוגי מנות. הארוחה העסקית היא במחיר 89 ש"ח. כולל שתייה, ללא הגבלה של חליטת צמחים.
מנות ראשונות שבחרנו לשני סועדים: מרק עם עם כיסוני וון טון. גרסא אחרת לטעם מרק העוף הפולני, מרק צח בגוון ענבר, עם חריפות ריחנית עדינה, עלי חסה פריכים וכיסונים הכי עדינים שאכלנו אי פעם. מנות נוספות, כרוב סיני ממולא, גרסא עדינה במיוחד של כרוב ממולא בירקות ובשר, גם כאן מילת המפתח היא: עידון. ועוד: סלט מעורב, עדין וחריף-קלות עשוי שוי פרגית וחזה אווז טחון עם קריספי רייז, כוסברה ונענע, בצל סגול וצ'ילי קשמירי.
למנות עקריות הזמנו שתי גרסאות של נודלס: אחד עם אטריות ביצים, "עבודת יד" עם עוף, פטריות, כרוב שחור ושומשום, והשני אטריות דקיקות עם תרד, קלאמרי ורוטב צדפות.
לא יכולנו להתאפק וסיימנו במנות אחרונות שהוסיפו לחשבוננו עוד 30 ש"ח לסועד: טרין שוקולד "ולרונה" עם בוטנים מלוחים וקרמל קשיו ופרפה מנגו ושוקולד לבן, עם מרנג ופטל אדום. שתי מנות שמשלבות את טעמי הדסרטים הקלסיים עם "נגיעות" בהשפעה אסייתית. את הדסרטים האלה אין להחמיץ אם כבר הגעתם לטאיזו.
תרשו לעצמכם!

תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  15/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המסעדה הוותיקה שלחוף השרון בהרצליה מתיימרת, אומנם, להיות גסטרונומית, ומבטיחה לסועד הרים וגבעות. אלא שלא מינה ולא מקצתה; ואם לא די בכך, היא גם מרשה לעצמה לגבות מחירים אסטרונומיים, שאינם עומדים בשום יחס לרמת האוכל המוגש בה
מיכאל טפליצקי
תחקיר החרדים" של מיקי חיימוביץ' מציג תמונה חסרה ומגמתית של תופעה רחבה יותר של שינויים דמוגרפיים בשכונות וערים במדינת ישראל והשפעתם על איזורים אלה
ד"ר רון בריימן
מי שבאמת רוצה שלום - להבדיל מ"שלום" - חייב לזכור לא רק את זכויות האדם של יהודים, אלא גם את שורשיהם ההיסטוריים בארץ ישראל
יורם שוייצר
לאחרונה נחשפו שני מקרים בהם פעילי אל-קאעידה וזרם הסלפיה ג'האדיה היו מעורבים בפעילות טרור בישראל ובשטחי יו"ש, על-רקע חששות מאינתיפאדה נוספת    האם גורמים המשתייכים לזרם הסלפיה ג'האדיה מתסיסים את השטח?
רועי אורן
בארצות-הברית המשבר הכלכלי הביא לירידה מתמשכת בחמש השנים האחרונות במספר הילדים לאשה ולשפל בשיעור הילודה    בבריטניה, לעומת זאת, שאף היא מושפעת מהמשבר הכלכלי, יש "בייבי בום" שמשמח מאוד את הממלכה ומוסיף לציפיות שעונת הקניות סביב חג המולד תהיה הטובה ביותר מאז תחילת המיתון ב-2008
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il