X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחלק מהשירותים הציבוריים בתחנות המרכזיות בתחבורה הציבורית, רמת הניקיון וההיגיינה נמוכה שתן על הרצפה או על האסלה ושיירי צואה שלא מנוקים שעות רבות והיעדר נייר טואלט לניגוב - הן תופעות שכיחות
▪  ▪  ▪
תחנה מרכזית [צילום: פלאש 90]

חלק ניכר ממבני השירותים הציבוריים הממוקמים בתחנות המרכזיות ובמסופי הנוסעים בתחבורה הציבורית, מלוכלכים באופן כמעט קבוע ורמת הניקיון וההיגיינה בהן נמוכה.
יש אף נוסעים שמתאפקים מלעשות צרכיהם בשירותים אלה, כדי לא לפגוש בשתן או לעיתים אף צואה על הרצפה או על האסלה שלא נוקו במשך שעות רבות או בהעדר נייר טואלט כדי לנגב לאחר עשיית הצרכים. ואכן שתן על הרצפה או על האסלה ושיירי צואה שלא מנוקים שעות רבות והיעדר נייר טואלט לניגוב, הן תופעות שכיחות בשירותים הציבוריים, לפחות בחלק מהתחנות המרכזיות ברחבי הארץ.
המקומם במיוחד בעניין הוא שבכניסה לחלק ניכר משירותים ציבוריים אלה, עומד אדם או מכונת גבייה אוטומטית וגובים מכל משתמש שקל אחד לפחות. הסכום הנגבה הוא עבור תחזוקת השירותים ושמירת ניקיונם, אז למה לא מגיע לנו שהשירותים יהיו נקיים?
במילים אחרות, אנו משלמים עבור שירות ולא מקבלים אותו. צאו וחישבו איזו הכנסה חודשית מכובדת יש לבעלי השירותים או האחראים לשירותים בתחנות המרכזיות בהם יש מספר גדול של משתמשים כמו למשל בתל אביב או בירושלים. הכנסה זו יכולה להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים בחודש. אז דחילק, תרוויחו, אבל תנו שירות הוגן.
צריך לסייג את הדברים, למען ההגינות ולומר כי יש תחנות מרכזיות חדשות ואחרות שרמת הניקיון של השירותים הציבוריים בהם סבירה, אבל בסך-הכל מצב הניקיון בשירותים הציבוריים בתחנות המרכזיות טעון שיפור רב.
הרושם הוא, שלפחות חלק מהאחראים לשירותים הציבוריים בתחנות המרכזיות לא מתאמצים במיוחד להקפיד על שמירה שוטפת ואינטנסיבית על ניקיון השירותים אחרת, לו היו מתאמצים ומקפידים בנושא, סביר להניח שהשירותים היו נקיים לאורך כל שעות פתיחתם.
התנועה הגדולה והמסיבית לחלק משירותים ציבורים אלה, מחייבת ניקיונם כל חצי שעה לפחות. אלא שלפחות חלק מבעלי השירותים או האחראים לתחזוקתם או לניקיונם, חוסכים כנראה בכוח אדם, חומרי ניקוי ונייר טואלט, כדי למקסם רווחים. רמת הפיקוח על אחזקת וניקיון השירותים הציבוריים בתחנות המרכזיות מצד גוף כלשהו כנראה נמוכה, שכן אם היה פיקוח צמוד ו"אכפתי", סביר להניח, שהשירותים היו נראים אחרת.
גם המשתמשים בשירותים "אשמים" במידה מסוימת במצב זה. הם אדישים ובדרך-כלל לא מתלוננים, גם אם השירותים מלוכלכים ומשלימים למעשה עם המצב, ובכך למעשה נותנים גושפנקא להמשכו. גם אם מישהו רוצה להתלונן, הוא אינו יודע כיצד לעשות זאת ולמי עליו לפנות בתלונתו ומי האחראי על השירותים. טוב יעשה משרד התחבורה, אם יוציא תקנה, אם זה בכלל בסמכויותיו, המחייבת בעלי תחנות מרכזיות ומסופים בהסעה הציבורית לציין במקום בולט מי האחראי על השירותים הציבוריים וכן כתובת ברורה למשלוח תלונות, ומספר טלפון זמין כדי להתלונן בזמן אמת על מצב השירותים.
זה יכול לסייע ולו במעט לשיפור מצב ניקיון ותחזוקת השירותים. וכמו-כן, יש לחייב בתקנות מחייבות ומפורטות את בעלי שירותים ציבוריים או אחראים להם להקפיד על ניקיון השירותים שאם לא כן, יהיו צפויים לענישה וקנסות משמעותיים. רק כך תופעת השירותים הציבוריים המלוכלכים אם לא תיעלם לפחות תצטמצם משמעותית.
אני מזמין את שר התחבורה, ישראל כ"ץ, האחראי על התחבורה הציבורית בארץ, לבקר ביקור פתע בתחנות המרכזיות ולראות במו עיניו את רמת הניקיון הנמוכה בשירותים הציבוריים בהן, אך ספק אם יענה להזמנתי, כי ודאי יש לו דברים חשובים יותר מאשר לטפל בזכויותיהם הבסיסיות של נוסעי התחבורה הציבורית, שהם בחלקם הגדול נמנים על אוכלוסייה חלשה ולא מקושרת ומכאן הזלזול בה.
אני מזמין כל קורא שנתקל בתופעה של שירותים ציבוריים מלוכלכים במיוחד מתמשכת לפנות משרד התחבורה ולהתלונן. ייתכן שמשרד התחבורה לא אחראי ישירות לעניין זה, אלא החברות בעלות התחנה המרכזית, אבל בהעדר כתובת מסודרת להתלונן למשרד התחבורה, הוא האחראי מיניסטריאלית על שירותי התחבורה הציבורית.
תאריך:  26/12/2013   |   עודכן:  26/12/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שירותים ציבוריים מלוכלכים בתחנות מרכזיות
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
מצב בת-א מ-"תחת" לכל ביקורת
ראיס-פוטין-טיל400  |  28/12/13 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
שרי התחבורה והאוצר יחתמו על צו לייקור מחירי הנסיעה באוטובוסים וברכבות ב-4.7%    מחדל המידע: לא נמסרה הודעה מסודרת לנוסעים
איתמר לוין
בית המשפט האריך עד סוף מרס 2014 את הקפאת ההליכים לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, כדי לאפשר לנאמנים לגבש מתווה חדש להסדר, ודחה את בקשת אגד לאפשר להגיש בקשת פירוק
איתמר לוין
במסגרת הסכם פשרה בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית, התחייבה העירייה להנגיש תוך שנה 80% מהתחנות    עד יוני 2015 יונגש גם מרכז השירות המצוי בקומה 1 - בבניין העירייה
עידן יוסף
חברת מטרופולין רכשה 170 אוטובוסים חדישים ומשודרגים המצויידים בטכנולוגיה חדשה בהשקעה של כ-200 מיליון ש"ח    קווים קיימים יתוגברו    משרד התחבורה ביטל שני קווים
עידן יוסף
נמשך מחדל המידע בתחבורה הציבורית: הרכבת הראשונה לשדרות יצאה לדרך, אך לנוסעים לא נמסר מידע על עצם קיומה ונציגי השירות לא ידעו מה מחיר הנסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il