X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התחזקותו של אל-קאעידה והירי לעבר ישראל מחייבים שיתוף פעולה בין ירושלים לביירות מה בדיוק עשה חומר נפץ בשגרירות הפלשתינית בפראג? הרש"פ כבר מאשימה את ישראל בכשלון המו"מ, אז לא ברור בשביל מה בכלל לנהל אותו ארדואן נראה כמי שמאבד את הקשר עם המציאות
▪  ▪  ▪
זהות אינטרסים [צילום: פלאש 90]

חתול בשק

שגריר הרשות הפלשתינית בפראג נהרג (יום ד', 1.1.14) לאחר פיצוץ מטען נפץ בביתו. נאמר, כי הפיצוץ אירע עקב "שימוש לא אחראי בחומר נפץ מסוכן". ישנם דיווחים שונים על הדרך שבה הפיצוץ אירע, בפתיחת כספת ישנה או פתיחת תיק ישן, אבל למעשה זה לא חשוב. מה שחשוב היא השאלה, מה דיפלומט פלשתיני עשה עם חומר נפץ. איזו סיבה יש לו להחזיק דבר כזה? ואם יאמרו שמדובר בחומר נפץ ישן, אז איך הוא הגיע מלכתחילה לידי הדיפלומט?
גם השאלה כיצד חומר הנפץ הגיע לצ'כיה יכולה להיות מעניינת. למרות שישנה אפשרות להכין חומר כזה בשיטות שונות באמצעים שניתן להשיג בקלות, ישנה גם האפשרות שחומר פשוט הוכנס למדינה באמצעות הדואר הדיפלומטי, שהרי דואר כזה אסור לבדוק. לפחות במה שנראה לעין עכשיו נראה, כי גם בעבודה הדיפלומטית הפלשתינית ישנה נגיעה של פעולות טרור, ולמרות ההצגה לפיה פניהם לשלום, הם גם מכינים עצמם לחזרה לדרכיהם המוכרות אם יחליטו שהן העדיפות.

מעצר האמיר

השבוע נעצר האמיר מאג'ד בן מוחמד אל-מג'יד בזמן שעבר טיפול רפואי בבית-חולים בביירות. אותו אמיר מבוקש מאוד בסעודיה ומקושר לאל-קאעידה דרך קבוצה בשם "גדודי עבדאללה עזאם". מדובר בארגון טרור שפועל בסוריה, מצרים ולבנון. הארגון אחראי למספר פיגועים, כאשר אחד מהם הוא ירי רקטי לעבר יישובי הצפון באוגוסט האחרון.
ככל הנראה המעצר של האמיר מג'יד יהווה פגיעה בארגון, אבל צריך להסתכל על דבר אחר וחשוב יותר: אל-קאעידה על הגדרות. אל-קאעידה פועל בכל העולם – מאינדונזיה, עד סומליה וגם באירופה. כעת הארגון מגביר את נוכחותו בלבנון, לאחר זליגה של לוחמיו מסוריה. כחלק מפעילותו, הארגון מנסה לפגוע בישראל, במטרה שישראל תאשים את חיזבאללה ותפתח עוד מערכה מול הארגון וכך תשחק לידי אל-קאעידה ביריבות בתוך לבנון.
אל-קאעידה מנסה לא רק לפגוע בישראל, אלא גם לערער את שליטת חיזבאללה בדרום לבנון. זהו מצב מוזר שבו האינטרסים של ישראל וחיזבאללה חופפים. ואם מבחינת "האויב של אויבי הוא ידידי", השאלה היא מה אמור להיות השיתוף פעולה בהתאם לכך. האם על ישראל לשתף פעולה עם גדודי עבדאללה עזאם שבלבנון כדי לפעול מול חיזבאללה? האם חיזבאללה הוא שאמור לשתף פעולה עם הגדודים כדי לפגוע יותר חזק בישראל? או שבכלל ישראל וחיזבאללה צריכים לשתף פעולה כדי למגר את הסכנה מהגדודים?
מה שכנראה צריכה להיות התשובה היא שיתוף פעולה של ישראל מול ממשלת לבנון. ישראל צריכה להיות בקשר רציף עם ממשלת לבנון כדי למנוע פעולות נוספות של הארגון נגד ישראל, שהרי מיגור הטרור במדינה צריך להיות אינטרס עליון של כל מדינה, ובמיוחד לבנון כאשר היא צריכה להתמודד כעת לא רק עם חיזבאללה, אלא גם עם זליגה של טרוריסטים מסוריה.

שת"פ שכזה

השבוע דיווח הצבא הלבנוני, כי התגלה אתר השיגור של הרקטות שנורו לעבר ישראל לאחרונה. כוחות יוניפיל אמרו, כי התקיפה מפרה את החלטת מועצת הביטחון 1701 (שסיימה את מלחמת לבנון השנייה) וכי הצדדים הבטיחו שיתוף פעולה מלא כדי לשמור על הפסקת האש ולעצור את האיבה.
דבר ראשון, כנראה שאכן קיים שיתוף פעולה חשאי בין לבנון לישראל שנועד למנוע המשך פעולות איבה משטח לבנון לעבר ישראל. דבר שני, הצדדים שיוניפיל מדברים עליהם הם לבנון וישראל, אבל צדדים אלו כן שומרים על הפסקת האש. מה יוניפיל יעשה כאשר יימשך הירי הרקטי מצד ארגוני הטרור בלבנון? האו"ם לא רוצה למצוא את עצמו בלחימה, אז הוא הוא כנראה יעשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: לגנות את האירועים ולקרוא לצדדים לשמור על איפוק. אבל לטרוריסטים, לא ממש אכפת להם שמגנים אותם. אם היה אכפת להם, הם לא היו הופכים לטרוריסטים. וזה עוד במקרה הטוב.
במקרה הגרוע, האו"ם פשוט יברח מלבנון וישאיר את הבלגן לישראל וללבנון. כאשר ישראל לא תוכל לסבול את זה יותר ותגיב בצורה צבאית, לבנון תגנה את הפרת הריבונות שלה והעולם יגנה את ישראל על כך שהיא העזה להגן על עצמה. גם כאן, הפתרון אמור להיות שיתוף פעולה של תגובה צבאית משותפת מצד לבנון ויוניפיל כדי למנוע את התדרדרות המצב.

שחרור מיותר

ראש צוות המו"מ הפלשתיני, סאיב עריקאת, אמר השבוע, כי שיחות השלום נכשלו ואין טעם להמשיך את המו"מ מול ישראל. יש לציין, כי הדברים נאמרו ימים ספורים לפני שחרור המחבלים בפעימה השלישית, אבל לאחר שהוחלט על שחרורם.
עריקאת העלה שורה של טענות למה ישראל הכשילה את המו"מ, כמו בנייה בהתנחלויות והרג פלשתינים. מובן מאליו שהוא מתעלם מהפיגועים שנעשו מצד הפלשתינים וממה שישראל עשתה למען הרשות, כאשר היא שחררה עשרות מחבלים עם דם על הידיים. נראה שלא משנה מה ישראל תעשה, עדיין הפלשתינים יחפשו תירוצים למה המו"מ נכשל ולמה ישראל אשמה בכך.
צריך להציג את הנושא לג'ון קרי ולהסביר לו למה אי-אפשר להמשיך. הרי אם נקבע מראש שישראל הכשילה את המו"מ, אז אין טעם להשלים אותו בכלל. התקווה היא, כי לשם שינוי יבינו את הצד הישראלי ויראו שלא משנה מה ישראל תעשה, תמיד יאשימו אותה בחוסר שיתוף פעולה.

נזק לדמוקרטיה

משהו עובר בזמן האחרון על ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. הוא מפטר שרים על ימין ועל שמאל, הוא טוען כי ישנה קנוניה בינלאומית להפלתו, ובכלל נראה שהוא מתחיל לאבד קשר עם המציאות.
העיתונאי הטורקי סמיח אידיז אומר, כי טיפולו של ארדואן במשבר ישפיע על הבחירות לראשות הממשלה שייערכו בחודשים הקרובים, וגם על הבחירות לנשיאות שיתקיימו בקיץ, בחירות שארדואן מקווה להתמודד בהן ולנצח. לפי הדיווח של אידיז, ארדואן מנסה לשנות את המערכת המשפטית ולקבוע תקנות המסדירות את נוהלי השיטור, כדי להגן על עצמו ועל ממשלתו מפני האשמות עתידיות של שחיתות. צעדים אלו, כך נאמר, רק משלימים את התדמית של ארדואן כפוליטיקאי סמכותי עם נטיות דיקטטוריות. בשורה התחתונה אומר אידיז, כי הישרדותו הפוליטית של ארדואן תהיה נזק לדמוקרטיה.
רק ימים יגידו איך יגיבו אזרחי טורקיה למהלכים אלו של ארדואן, והאם אנו עומדים לראות את חזרת ההתקוממויות במדינה.

תאריך:  02/01/2014   |   עודכן:  02/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ד"ש מלבנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לבנון ,עזה ואיומים דומים
דודי30  |  2/01/14 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יהודה דרורי
אנו עומדים מול חיזבאללה, חמאס, אירן, פת"ח, סוריה ועוד כמה כאלה שבפוטנציה כרגע שקטים. אבל הבעיה הביטחונית העיקרית העומדת לפתחנו נקראת "הג'יהאד העולמי". זוהי זרוע האלימות האיסלאמית נגד כל מי שאינו מוסלמי-סוני. זהו הטרור העתידי הכי מסוכן והנערץ ע"י כל מוסלמי
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לירי הקטיושות הבוקר לעבר ישראל    "חיזבאללה יורה על אזרחים ומסתתר בקרב אזרחים וכל זה בחסות ממשלת לבנון"
ד"ר רון בריימן
בכל מו"מ הצעה הנדחית על-ידי הצד הנגדי מפסיקה להיות בסיס להתייחסות. מרגע שהרעיון נפסל על-ידי הצד הערבי אין הוא בעל תוקף מחייב לגבי הצד היהודי, מה גם שכל נגזרותיו כשלו
איציק וולף
בצה"ל מעריכים כי החייל הלבנוני שרצח אמש את איש הקבע רס"ר שלומי כהן מעפולה פעל על דעת עצמו    התחקיר העלה כי כהן נסע ברכב שאינו ממוגן ירי בציר אחורי שאינו צמוד לגדר המערכת
עידן יוסף
כוחות רבים סרקו את אזור ראש הנקרה כדי לוודא שאין מדובר בחדירת מחבלים    הצבא שיגר מסר חריף ליוניפיל: "צה"ל שומר לעצמו את הזכות להגיב בזמן ובמקום שימצא לנכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il