X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאומי שר האוצר, שר השיכון ויו"ר ההסתדרות בוועידת כלכליסט מוכיחים, כי אין כל תוכנית ממשית קרובה להורדת והוזלת מחירי הדיור באזורים המבוקשים בישראל וכי הבטחות הממשלה מלפני הבחירות ולאחריהן בנושא, הן שקרים והבטחות סרק
▪  ▪  ▪
להבטחות אין כל אחיזה במציאות [צילום: פלאש 90]

המחאה הציבורית-חברתית וההפגנות שליוו אותה בשנים האחרונות, היו בעיקרן בעניין יוקר מחירי הדיור בישראל. שיאן של ההפגנות בא לידי ביטוי בהפגנת הענק שבכיכר המדינה - אתר שסימל ניכור בין מי שנחשבים לאלפיון העליון בחברה ובין המפגינים שמחו על שאין באפשרותם לממן אף לא את הבסיס לחיים בישראל - דיור עבור עצמם.
מחאת האוהלים שבשדרות רוטשילד בתל אביב הגדירה מחדש את המושג הומלס - מחוסר דיור. זה מושג המיוחס באופן לא נכון למי שחי ברחובות. בעצם ולאמיתו של דבר, זה מושג המתאר כל מי שאין ביכולתו לרכוש לעצמו נכס שישמש אותו ואת משפחתו לשם דיור - להגדרה זו נכנס גם כל מי ששוכר נכס ובעצם ציבור גדול של מיליוני תושבים בארץ.
המציאות הזו איננה תופעה מקרית ושאיננה מכוונת. היא עניין של האמרת מחירים הזויה, בועתית ולא הגיונית של מחירי הנדל"ן בערים הגדולות שמשכו אחריהן ולמעלה את מחירי הנכסים בפריפריה. הכל תחת עינה העצלה והלא מתעניינת של הממשלה בכלל ושל המשרדים הנוגעים בתחום ובפרט משרד הכלכלה, משרד השיכון ומשרד האוצר.

הממשלה היא האשמה במחירים בועתיים בענף הנדל"ן

הכרזת ראש הממשלה על בנייה רוויה באזורים המכונים "השטחים" לאחר כל שחרור אסירים ביטחוניים וכן התחלות הבנייה המיידיות לאחר כל שלב במשא-ומתן המדיני בין ישראל והרשות הפלשתינית, מראה ומדגימה שניתן לבנות מיידית, בהיקף גדול ואפילו למול מכשולים חיצוניים כשרוצים באמת ומעוניינים בכך.
העובדה שמחירי הדיור עלו במהלך שנת 2013 ב-6.9% מוכיחה שהבטחות שר האוצר מלפני הבחירות וראש הממשלה - שהם מובילי דרכה של הממשלה כיום, להוריד את מחירי הדירות, היו מס שפתיים בלבד ואין להם כל אחיזה במציאות. לא רק שלא הצליחו להוריד ולהוזיל את המחירים, בפועל הם לא הצליחו אפילו לעצור את הזינוק הנמשך במחירים ואת מגמת ההתייקרות הנמשכת.
התוכנית "דירה להשכיר" היא בעלת שם מטעה - בסיפור הילדים המפורסם "דירה להשכיר" מתקשים הדיירים להשכיר חדר שהתפנה, זאת בשל שחצנות השוכרים הפוטנציאלים שמסרבים לשכור את החדר מצידם בטענות ותירוצים. המצב בשטח אחר לחלוטין - שוכרים מוכנים כיום באין ברירה לשכור ולקנות במחירים מופרזים ומופקעים כמעט כל נכס לשם דיור ואולם אפילו למוכנות אומללה זו שנובעת מכניעה למצב הקטסטרופלי ששורר בשטח, אין שום ביטוי, שכן המחירים הבועתיים לא מאפשרים להם לממש אפילו את נכונותם זו.
תוכניות שחרור הקרקעות באזור קריית גת, באר שבע ובפריפריות מרוחקות ממרכזי התעסוקה העיקריים בירושלים ובתל אביב מוכיחות, שאין בכוונת בממשלה להתייחס ברצינות לצורך האמיתי באזורי המרכז ובערים הגדולות לדיור בר-השגה. התוכניות להזזת בסיסי צה"ל מאזורים צפופים בערים הגדולות לנגב נראית הגיונית, אך היא בתהליך כבר עשרות רבות של שנים ועד שתתרחש ותתקיים באופן מלא, יקח עוד שנים רבות. זו תוכנית עתידית ושאיננה יכולה להציע תרופה ומזור בזמן הקרוב.
הנאומים של שר האוצר, שר השיכון ויו"ר ההסתדרות בוועידת כלכליסט מוכיחים, שמי שאמון כיום על טיפול במשבר הדיור, אין בידו את הפתרון. במקום לנקוב בתאריכים ובמספרים של תהליך הוזלה משמעותי ואמיתי, כזה שהוא בר ביצוע, מתייפיפים הנואמים באמפטיה, בתיאור המצב העגום שהם עצמם אחראים לו ובשמות של תוכניות מגירה גרנדיוזיות ולא ישימות, מסורבלות ומעורפלות ושברור שיקח עוד שנים רבות לישמן.
כל הדברים הללו מצטברים לכלל הכרה שהממשלה חסרת אונים, יכולת ורצון לטפל בדרישה לדיור בר-השגה לדור שלם של ישראלים. נושאים כגון: הקצאת מעון מופקר, יקר ומבזבז עבור ראש הממשלה ושדרוג שכר חברי הכנסת, מעסיק את קברניטי המשק הרבה יותר ממצוקות בוחריהם.

הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  02/01/2014   |   עודכן:  02/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה משקרת - מחירי הדיור לא יוזלו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר לעקוב אחר הסכמי הגג.
אורי... .  |  3/01/14 01:29
2
רק בנייה ביהודה ובשומרון
בתיה  |  6/01/14 21:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליזבט רימיני
איזה טעם יש בחתירה להסכם שכולם יודעים שאין לו תוקף ושיופר עוד לפני שייבש הדיו עליו? מי בכלל צריך הסכמים אם לא מקיימים אותם? האם בכלל יש קשר בין הסכם שלום לשלום? אז מה, אנחנו באמת רוצים שלום? או הסכם שלום?
עו"ד מתן פריידין
חוק המתווכים במקרקעין בא להגן על אוכלוסיית העולים מבריה"מ    תנאיו הקשיחים מסייעים לטייקונים להתחמק מתשלום דמי תיווך בעסקות נדל"ן בהיקפים גדולים
אליהו קאופמן
ברכת ראש השנה של ביבי, בנט וגלאון למגזר הרוסי, אינה יותר מ"פזילה" פוליטית לכיס האלקטוראלי בימים שיבואו עבורם לאחר עידן ליברמן
אהרון שחר
חוזה המדינה הפלשתינית: "אם תרצחו אין זו אגדה"    מבט משעשע על מקרה מזעזע
אריאל י. לוין
התחזקותו של אל-קאעידה והירי לעבר ישראל מחייבים שיתוף פעולה בין ירושלים לביירות    מה בדיוק עשה חומר נפץ בשגרירות הפלשתינית בפראג?    הרש"פ כבר מאשימה את ישראל בכשלון המו"מ, אז לא ברור בשביל מה בכלל לנהל אותו    ארדואן נראה כמי שמאבד את הקשר עם המציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il