X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז מה היה לנו ב-2013: כולם ראו, שמעו, קראו, חוו, בכו, צחקו, אך בעיקר קיוו לטוב. אז מה יהיה לנו ב-2014: זה כבר סיפור אחר... עברנו את פרעה - נעבור גם את 2014
▪  ▪  ▪
מסכמים שנה [צילום ארכיון: AP]

"אהבת העם, כאהבת האישה, היא כוח של אינסטינקט יוצר אצל אנשים בריאים בגופם ובנפשם". (יוסף חיים ברנר)
"אין לשקול ערך הדבר, כפי שהוא נראה בעינינו לאחר שהוא ברשותנו, אלא לפי שהערכנו לפני שהשגנו אותו". (אריסטו)
ובכן רבותי, הכונו ל-2014 - אז מה יהיה לנו?
1. המצב יישאר יציב, אבל האיומים ימשיכו מכל הכיוונים. הערנות של צה"ל תימשך, הגבולות סביב לא יהיו שקטים, אבל היציבות וכוח ההרתעה של צה"ל, ירגיעו וירתיעו את הזוממים.
למרות ניסיונות לפיגועים, חטיפות ומנהרות נסראללה ימשך לאיים מהבונקר בלבנון, אירן תמשיך לתרום לארגוני מחבלים כנגד הישות הציונית, ומה שהיה הוא שיהיה.
אם ימשיכו להגיע טילים או מתאבדים מהצפון או הדרום - צה"ל יגיב בעוצמה ובחומרה ונתניהו ילבש שכפ"ץ ויעודד את צה"ל בתגובותיו.
ותמיד יהיו מומחים - שיהיו נגד הסלמה, החרפה או מעבר למעשים במקום דיבורים ותמיד נקווה שיהיו אלה שלא ישמעו להם. אין תחליף לכוח לגורמים שאין להם מוח.
2. בתחום הכלכלה - לא יהיו הפתעות רבות. הכלכלה תישאר יציבה עם סיכוי קל לשיפורים ושיפוצים. המיסים בחלקם יעלו וחלקם ירדו, כנדנדה, כמו הדלק, וכך גם חלק מהמוצרים.
הטייקונים יחפשו תספורות - ולהבדיל מאזרח פשוט שמשלם עבור תספורת לטייקונים משלמים עבור התענוג שהם מוכנים להסתפר. אבל כל זמן שהתספורת תהיה ע"ח הבנקים ורווחיהם, זה בסדר וזה העונש שמגיע להם, על מתן אשראים עצומים ללא בטחונות. על הממשלה, לדאוג שהתספורת לא תהיה ע"ח הציבור ובעלי אג"חים, אלא תיפול על נכסיהם, חסכונותיהם ורכושם של המסתפרים, אלא אם הנושים נסחפו בתחילה וישלמו בסוף בכיסם.
לגבי הדיור הציבורי - חייבים שינוי ומהר, אפשר לעשות זאת. בידי המדינה קרקעות שניתן לייעד לדיור ציבורי בר-השגה. אפשר לחייב קבלנים על קרקע מדינה, להקצות דירות להשכרה לטווח ארוך בשכר חודשי בפיקוח, לזוגות צעירים.
אפשר לאשר לקבלנים - חריגת בנייה, בתנאי שהדירות יוקצו לזוגות צעירים. כלומר: אפשר וצריך - ניתן לחשוב יצירתי וענייני ולהצליח.
עצה לצעירים - רצוי להיוולד להורים עשירים, או מבוססים מאד, או להתחתן בהתאם, או לעבור ליש"ע או להתגייס לחיל היש"ע, ללכת לפריפריה או להתפרפר לברלין.
3. נושא השלום - יש חלק מהציבור, שחיים בהרגשה שהשלום הוא בהישג יד. רק צריך לוותר קצת בגבולות, בביטחון, בבקעה, בהתנחלויות, להתגמש עם ארה"ב, להסכים להצבת כוח בינלאומי בנקודות הרגישות, ואז יפרוץ השלום ויהיה מזרח תיכון חדש. בשבילם, ההסכם הוא חלום רטוב.
לעומתם, יש ציבור גדול, שההסכם על תנאיו, הוא חלום באספמיה. ועל 5 הנקודות שהציב אבו-מאזן לאובמה - הגיב ביבי ב-5 לאווים ברורים וחדים.
הפתרון המסתמן - שני הצדדים יצהירו שהם מקבלים את מתווה קרי באופן כללי כבסיס להמשך המו"מ. בתרגום לשפה עברית מדוברת - שני הצדדים מסכימים לא להסכים ולהמשיך להתברבר.
כן, כן בנושא השלום - הוא אולי יגיע על חמורו של משיח. שני הצדדים, במיוחד אבו-מאזן, לא מוכנים ולא בשלים להגיע להסכמות.
אובמה את קרי - רוצים בכל מחיר ואפילו בכוח, להגיע להסכם כלשהו במהלך המשמרת שלהם. בינתיים, אירן תמשיך להעשיר ולהמשיך לשיר כל הדרך אל הפצצה ולצחוק על אובמה והעולם החופשי, הנאיבי, האדיש.
4. בתחום הפוליטי - מפלגת העבודה תמשיך לקרטע, יחימוביץ' תמשיך לבעבע ולצטט את נפלאות הסוציאל-דמוקרטיה (שנכשלה בכל אירופה). ציפי לבני - הבטיחה לעצמה ג'וב ארוך טווח, והמפלגות הערביות בראשות טיבי, זחלקה, סרסור וגב' זועבי, ימשיכו להסית, להשמיץ את המדינה, לשוט על "המרמרות" ולתמוך במחבלים.
וכל זאת - כי ממשלת ישראל, ואכיפת החוק, מגלות אזלת יד, רפיון ידיים, כשל משפטי ומעשי.
5. בתחום המשפטי - יש סיכוי טוב, להערכתי, כי הערעור של אולמרט בנושא ראשון-טורס וטלנסקי, יתקבל במלואו או חלקית, לאור הקביעות העובדתיות.
כמו-כן - יש לאולמרט עדיין את משפט הולי-לנד, שם מצבו לא מזהיר במיוחד, אך טוב יותר מהתיק הקודם במקצת.
המנצח הגדול במשפט 2013 - והשפעתו על 2014 - הוא ללא ספק, איווט ליברמן. אחרי 15 שנות חקירה, בדיקה, האזנות, מעקבים ועיכובים, התיק הגדול נסגר סופית והתיק הקטן, שלא היה צריך להיות מוגש, הסתיים בזיכוי מהדהד ובסתירת לחי לסגן שר החוץ דני איילון + הפרקליטות.
ליברמן חזר למשרד החוץ - מעמדו הפוליטי במפלגה ובליכוד התחזק והעתיד שלו מובטח, ורצונו להיות מנהיג בימין מפחיד רבים.
6. בתחום האקדמיה - שונאי ישראל מחוץ ומבפנים - ימשיכו במאמציהם, להסית ולהדיח נגד המדינה ומוסדות השכלתה ולתמוך בהחרמת מוסדות ומרצים מישראל.
אוניברסיטת חיפה - תגלה נאורות אינטלקטואלית ותמשיך להחרים את פרופ' אומן, חתם פרס נובל בכלכלה, בשל דעותיו הימניות, אבל תיתן פרסום וכבוד למרצים בעלי דעות שמאלניות או תומכות בפלשתינים ובכנסים על הנכבה.
אוניברסיטת ירושלים - ניסתה בזמנו להחרים את נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, ע"י פרסום רשימת פרופסורים ומרצים שהתנגדו לאפשר לביבי להרצות באוניברסיטה.
כלומר: הניסיון לאפשר חופש ביטוי ודעה רק לשמאל הנאור, ימשך במלוא המרץ, ואילו הימין ימשיך להיות מוחרם ע"י האינטליגנציה השמאלנית הנאורה והליברלית.
בנושא זה ראה את אימרתו המפורסמת של וולטיר: "אינני מסכים לדבריך, אך אגן עד מוות על זכותך להשמיעם" (1770).
כנראה שמאז 1770 - האמירה של הוגה הדעות והלוחם הצרפתי הדגול בעד נאורות, נגד עריצות רעיונית ופוליטית, לא הגיע עדיין לאוניברסיטת חיפה וחלק מהשמאל הקרוי נאור.
7. לסיכום: אל תשכחו לרגע, עברנו את פרעה וגם יש לנו ארץ נהדרת (לא התוכנית).
הערות והרהורים בענייני דיומא, חינוך ותוכניות לימודים
1. יש רבים המתפעלים מהמחאה של תלמידת התיכון, שבבחינה בספרות כתבה מכתב מחאה למשרד החינוך.
2. קראתי המכתב ואני מתפעל מהבורות והשטחיות שגילתה התלמידה ויותר מכך, מההתלהבות שנתנה לה התקשורת.
3. יש מה לתקן, לשפץ, להוסיף בתוכנית הלימודים, כמו שיעורים ביחסי אנוש, ערכים, ציונות, חברות, חיי מין וצרכנות נבונה.
4. עם זאת, אסור לזנוח את הבסיס ואת העבר, לא הספרותי ולא ההיסטורי של העם, תרבותו והישגיו, את הבסיס הציוני להקמת המדינה, את מלחמת השחרור והקשר בין העם לעברו, להווה ולעתידו.
5. לא כל דבר שלומדים, צריך להיות מתורגם מיידית, "במה זה יועיל או נחוץ לי בחיים. גישה זו - תביא אותנו לתלמידים אנוכיים, חמדניים, שדואגים רק לעצמם.
6. כל אדם נבון מבין שבית בונים על יסודות איתנים, ולא מתחילים לבנות מהקפיטריה מלמעלה למטה.
7. תוכנית ריאליטי, כמו "היפה והחנון", שהיא יותר "הבורה והחנון", עושה נזק עצום לנוער הלומד והשוחר מדע - והשוחר חיים.
8. שינוים כן - אבל כאלה שיכולים לשפר את החברה, את התרומה למדינה ולא תרומה מעשית בלבד לאדם מסוים.
9. שר החינוך ער לכך - אבל עליו חובה לשינויים מהותיים ולא קישוטים חברתיים.
10. התלמידה הביע מחאה, אבל הוכיחה בורות בספרות ובמטרה.

תאריך:  02/01/2014   |   עודכן:  02/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
מעבר למשחק המושלם שהם משחקים עם העולם כולו כמסכנים שבמסכנים, סיטואציה שתמיד היא שובה לבבות, הם חייבים לענות לעצמם על השאלה - לשם מה זה נחוצה להם מדינה פלשתינית עכשיו?
יצחק מאיר
משה הבין כי זכות האדם לחירות מופרכת מעיקרה    היום, מאות רבות אחר ההכרה בחירות כבאחת מזכויות היסוד של האדם, עדיין רוב הבריות נוהות לפקפק בליבן באמיתת קדושת הזכות הזאת
איתמר לוין
מדוע אושפז אריאל שרון במשך שמונה שנים? מדוע לא נעשה ניסיון להעבירו למוסד שיקומי או לביתו? האם הוא תפס מקום שנועד לחולים אחרים? כמה עלה הטיפול ומי מימן אותו? ולשם מה היה התדריך הבוקר?
דרור עמית
נאומי שר האוצר, שר השיכון ויו"ר ההסתדרות בוועידת כלכליסט מוכיחים, כי אין כל תוכנית ממשית קרובה להורדת והוזלת מחירי הדיור באזורים המבוקשים בישראל וכי הבטחות הממשלה מלפני הבחירות ולאחריהן בנושא, הן שקרים והבטחות סרק
אליזבט רימיני
איזה טעם יש בחתירה להסכם שכולם יודעים שאין לו תוקף ושיופר עוד לפני שייבש הדיו עליו? מי בכלל צריך הסכמים אם לא מקיימים אותם? האם בכלל יש קשר בין הסכם שלום לשלום? אז מה, אנחנו באמת רוצים שלום? או הסכם שלום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il