X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יכול להתאפשר מצב ריאלי בו יהודים ימשיכו לחיות באופן נורמאלי בפלשתין העתידית אך בתנאי שיקבלו את מרות המדינה החדשה לכל דבר
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. לא הראשון [צילום: AP]

פרשת המגורים של יהודים במדינה הפלשתינית העתידית איננה חדשה וגם לא הומצאה ע"י בנימין נתניהו. כבר בשנת 1995 הועלה העניין ע"י גורמים פלשתינים, ולפני שנתניהו נחת על כיסא רה"מ.
כשבוע לפני רצח יצחק רבין נפגשתי לראיון עיתונאי ראשון עם הגנרל הפלשתיני ומפקדה הראשון של המשטרה הפלשתינית (לימים כיהן גם כשר הפנים ברשות הפלשתינית) נאסר יוסוף, בעזה. היה זה הראיון הראשון של עיתונאי דתי וחרדי עם ראשי אש"ף. הראיון פורסם במלואו מספר ימים אח"כ בעיתון החרדי דאז, "יום השישי".
במסגרת השאלות שהצגתי לפני הגנרל יוסוף עלתה שאלת עתידם של המתנחלים. באותם ימים כמובן שלא היו קיימות כל כך הרבה התנחלויות ודי אם אזכיר שרק כשליש מהעיר ביתר היה קיים ואילו העיר מודיעין עילית הייתה בחיתולי החיתולים של "קריית ספר". למרות שהשאלה הייתה בעייתית הרי שהגנרל הפלשתיני ענה עליה מיידית והציע למתנחלים להישאר בפלשתין העתידית עם זכויות מלאות והביא כדוגמה את הערבים הנוצרים, את הארמנים ואת השומרונים משכם וגם הוסיף שלכל המיעוטים הללו יש נציג בפרלמנט, ואת זה הוא מציע גם ליהודים שימשיכו לחיות תחת השלטון הפלשתיני.
כאשר שאלתיו לעניין ההגנה על חיי הנשארים הוא הצביע הפעם על השומרונים וטען כי הם ההוכחה הטובה ביותר לכך בהיותם מזוהים עם היהודים. ואמנם הדברים נכונים. בשנים שאח"כ יצא לי לפגוש לא מעט פלשתינים שהרימו גבה כשטענתי שעל-פי היהדות השומרונים אינם צאצאי היהודים העתיקים (שכאלה חיו עד העת החדשה ממש בארץ ישראל כשומרי תורה ומצוות) וגם לא צאצאי עשרת השבטים אלא נכרים שבגמרא קרויים "גרי אריות" ובפר מלכים מסופר שהובאו ע"י אשור מפרס, מדי ואסיה התיכונה במקומם של עשרת השבטים, כאקט הגליה.
הפרט הזה חשוב לציון משום שבכל ימי השלטון הירדני ואח"כ דרך כל האינתיפאדות והאירועים האנטי ישראלים בשטחים הרי שלא נפלה שערה אחת משערות ראשם של השומרונים למרות זיהויים עם היהודים והיהדות. מכאן שבהחלט הייתה קיימת, גם אצל החוגים הפלשתינים הקיצוניים ביותר, ההבחנה בין ישראלים, ציונים ולבין כאלה שסווגו גם כיהודים אבל היו מאז ומתמיד חלק מהחברה הפלשתינית ולא זוהו עם הציונות החדשה. יתרה מכך, גם תנועתם של השומרונים מחולון לתוך שכם, לביקורי משפחות, ומשכם לישראל, לא הופרעה ע"י הפלשתינים.
מכאן שבהחלט יכול להתאפשר מצב ריאלי בו יהודים ימשיכו לחיות באופן נורמאלי בפלשתין העתידית אך בתנאי שיקבלו את מרות המדינה החדשה לכל דבר. מצבים כאלה - של יהודים החיים עדיין גם כיום בשלווה ובשיוויון זכויות במדינות האיסלאם, קיים גם באירן, תוניסיה, מרוקו וטורקיה.
אמנם לגבי המתנחלים - בעלי הכיפות הסרוגות, הבעיה העתידית להישארותם עולה מעצם התנחלותם המפורשת לשם כיבוש וסיפוח ולכן קשה להאמין כי אומנם הם יתקבלו באורז ובסוכריות יום לאחר הסכם השלום, אבל התושבים החילוניים והחרדים, שהגיעו לשם מחוסר דיור ומחמת העדר שיכון מתאים עבורם בישראל, הרי שלדעתי טוב יעשו הפלשתינים אם יחזרו עבורם להצעת נאסר יוסוף. גם העולם יבין אז שאין רצונם ב"טיהור אתני" אלא התנגדותם למתנחלים ה"סרוגים" נעה מתוך היותם של האחרונים מובילי כיבוש ושטנה.
הצעת נאסר יוסוף יכולה במיוחד להתאים לציבור החרדי בכל אותם ישובים שיישארו. אילו לציבור החרדי הייתה הנהגה אמיתית ואשר רק התורה לעיניה הרי שכבר עם עליית הממשלה החדשה היו יכולים לא מעט יהודים חרדים - כרבנים ועסקנים, להתייצב למו"מ עם הפלשתינים ולאותת למדינה שמתעמרת בזכויות החרדים, פוגעת בחינוך התורתי, מקצצת כספי הישיבות ומגייסת את הקנטוניסטים החרדים כי האופציה הפלשתינית בת-תוקף, ואולי בכלל כדאי למודיעין עילית, ביתר, עמנואל, תל ציון ומעלה עמוס להישאר תחת השלטון הפלשתיני.
בטוחני שהשלטון הפלשתיני לא היה מתערב בחינוך החרדי, שהרי מגמתו איננה לבנות "עם יהודי חדש", ובטוחני שהחרדים לא היו מגויסים שם לצבא. במדינה הפלשתינית העתידית הפריצות והתועבות לא הפוכנה לחוקי מדינה כל שבוע ומצעדים "צבעוניים" לא יתקיימו במהרה ברמאללה, שכם, ג'נין, חברון, בית לחם וטולכרם.
יש להזכיר נשכחות ובניהן שבארצות האיסלאם מעולם לא כפו מקצועות זרים ליהדות ואף לא כפו את השפה הערבית על היהודים כמו שעשו זאת למשל כל העמים האירופאים. בארצות האיסלאם לא הייתה כמעט התבוללות וקלקולים רוחניים כמעט לא חדרו ליהדות המזרחית עד... שעלו לישראל. בארצות האיסלאם מעולם לא אסרו שחיטה כשרה, שם לא נלחמו בקיום ברית מילה ולא מנעו כיסוי ראש מיהודים. הציבור החרדי חייב להוכיח לבנט וכנופייתו שכמו שהם הזניחו את התורה ואף נלחמים בקיומה הפיננסי ובחרדים בכלל לצד שונאי הדת הגדולים ביותר, בהיותם שותפים כ"אחים" ללפיד וחבורתו, כך צריכים החרדים להתעלם מצווחות המתנחלים האנוכיים שקוראים לעזרה רק כשהם בבעיה ואשר כל התורה שלהם היא "כיבוש האדמה" נטו בלבד, בדיוק כמו מפ"ם ומפא"י בראשית הציונות.
בשנים האחרונות הועברו בקשות חרדיות להתגורר במדינת פלשתין העתידית וגם ח"כים ערביים סייעו במלאכה. הציבור החרדי בקושי מנהל מגע ישיר עם הרשות הפלשתינית וגם אם הדברים מתרחשים הרי שהם נעשים בחסות השמאל והימין שאינם מעוניינים שהערבים יבינו כי הבעיה איננה דתית וכי החרדים, הדוגלים רק בתורה ומצוות, הם המתונים ביותר בהשקפותיהם. הרצח של דה האן (ואולי גם פרשת "מותו" של הרב משה בלויא שיזם אף הוא מו"מ עם הערבים...) ע"י הציונים הביא עימו פחד חרדי מטרור ציוני ולכן תמיד היהדות החרדית מוצגת ככזו שאין לה משנה מדינית, בעוד שתורה וליהדות ישנה השקפה מדינית שלימה ובלתי מתגרה באומות לעומת הימין והשמאל הציוני שיצרו את הסכסוך עם הפלשתינים. את הכפפה שזרק נתניהו למתנחלים חייבים להרים החרדים והפלשתינים.

תאריך:  30/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכפפה של נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
"הרב" קאופמן....
י.ש  |  30/01/14 11:58
2
כבוד הרב שכח את פרעות חברון
אליהו חיים  |  30/01/14 15:14
3
אולי מישהו יסביר סוף סוף -אם
איריס כהן  |  30/01/14 18:32
4
רייבל'ה קאופמן - אני מבינה
איריס כהן  |  30/01/14 18:44
5
היה ונשאר קומוניסט נגד ציונות
פעל טרוצקיסט בלהט  |  31/01/14 11:50
 
- הבעיה היא האנטי ציונות - אלא
איריס כהן  |  1/02/14 18:56
 
- תיקון- הבעיה אינה האנטי ציונות ל"ת
איריס כהן  |  1/02/14 22:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן אולנטוך
ישנם מקרים רבים של זוגות שלא היו יכולים לרכוש דירות מעבר לקו הירוק, והיו כמה כאלה שהפרו חוזה עם קבלן כי לא הצליחו לקבל את הכסף מהבנק
אריאל י. לוין
40 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים ושמונה שנים אחרי התרדמת, מבקש משרד הביטחון בחזרה את המסמכים שנטל אריאל שרון ללא רשות    סוריה ממשיכה לעבוד על כולם, וחיזבאללה מגלה מה זה להיות בצד הנפגע של הטרור
מרדכי ליפמן
ללא התמיכה הגורפת בנו של ארה"ב, קרוב לוודאי שגם הפעם יצליחו הערבים לגרום לנידוי ישראל
צ'לו רוזנברג
נבחרי ישראל הופכים, ביחס לניצולים בארץ, ממתאבלים למתעלמים. וזו הטרגדיה האיומה    אינם ראויים לייצג את ניצולי השואה מהם מתעלמים כל השנה
אברהם פכטר
ענת קם שוחררה מהכלא    העיתונאי הוא קודם אזרח המדינה, נאמן למדינה, ביטחונה ואזרחיה וסודותיה, ולאחר מכן עיתונאי במקצוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il