X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

יחסי הכוחות בכנסת ובוועדותיה, בכל הנוגע להצעת חוק יישום תוכנית ההינתקות (פינוי-פיצוי), מלמדים כי חברי הכנסת משמאל אינם מבינים את המשמעות התקדימית של החוק הזה.
חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, עשה מהפכה חוקתית במדינה והעלה את זכויות היסוד של אזרחי ישראל למעמד על, כמו חוקה במדינות אחרות. מאז חקיקת חוק היסוד בשנת 1992 ועד היום, לא נעקר אף אזרח ישראלי מביתו, לא על-ידי החלטת ממשלה ולא על-ידי חוק של הכנסת.
ועתה, מגיע לכנסת חוק שנועד להתגבר על חוק היסוד ולהכשיר עקירת 10,000 ישראלים מבתיהם.
כדי שחוק זה יעמוד במבחנים של חוק היסוד, עליו להיות הולם את ערכי המדינה, נועד לתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש. עמדתי היא, כי החוק לא עומד במבחנים הללו והוא נוגד את חוק היסוד. דא עקא, אם החוק יאושר בכנסת ובבית המשפט הגבוה לצדק, הרי שהוא ייקבע את התקדים וישמש מכשיר לעקירת אזרחים ישראלים בעתיד, יהודים או ערבים, על-פי אותם פרמטרים שנקבעו בחוק זה ולמען תכליות דומות כמו ביטחון ודמוגרפיה.
יצוין כי החוק, בצדק רב, מגדיר את התושבים המיועדים לעקירה כ"ישראלים" ולא מתנחלים או מתיישבים, והיא הנותנת, שחוק זה ישמש תקדים בעתיד גם לעקירת ערבים ישראלים. והרי הדברים ק"ו, במקרה דנן, החוק יעבור, אף שהמדינה מתקשה להסביר את התכלית המדינית ו/או הביטחונית ו/או הדמוגרפית שלו. ק"ו בעתיד, כאשר המדינה תעמוד אל מול בעיה דמוגרפית פנימית קשה ביותר, יהיה ניתן על-פי תקדים חוקתי זה, לעקור את ערביי ישראל ממקומות שונים בארץ ולהעבירם לריכוזי אוכלוסיה גדולים של ערביי ישראל. חוק זה יהפוך לחרב פיפיות כלפי חלק גדול מתומכיו היום בכנסת.
מי שאינו מבין זאת, כנראה סבור שהיהודי נשאר "היהודי הנודד" גם בארצו, אל מול הערבי שמקומו הוא קבע, או שהוא מגלגל עיניים ומקווה כי כאשר תעמוד סוגיית עקירת ערבים ישראליים מבתיהם, הוא יוכל לשכנע את בג"צ שלערבים יש זכויות יתר על היהודים. מי יודע, אולי הוא יזכה בבג"צ...
השורה התחתונה, מי שהוא דמוקרט אמיתי, צריך לזעוק כנגד עקירה של כל אזרח ישראלי באשר הוא. כדי לפתור את הבעיות הדמוגרפיות שלנו, לא צריך לדגול בטרנספר. יש דרכים אחרות. ובל נשכח שהבעיה העיקרית שלנו בעינה עומדת, וחוק זה רק מעצים אותה. הרשות הפלשתינית, גם בהנהגתו של אבו מאזן, מבקשת להגשים את מאווייה הלאומיים וחותרת להקמת מדינה פלשתינית בין הירדן לבין הים. ההבדל בן ערפאת לאבו-מאזן היא בעיקר בטקטיקה.
תאריך:  11/02/2005   |   עודכן:  11/02/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירו אהרוני
בועז מושקוביץ
ירון שחר
לא ניתן לבצע מהלך מדיני כל-כך שנוי במחלוקת על חודו של קול, רמת הגולן הייתה המקרה הקודם, החזון הציוני אהבת הארץ והאמונה בתקומת ישראל מתנגשים עם הקשיים המקומיים והרצון לפתור את בעיות העם היהודי בזבנג אחד. ההיסטוריה כבר הוכיחה שעוד דרך ארוכה לפנינו. עדיף שנשאר מלוכדים
נדיה מטר
אביתר בן-צדף
הרבה שאלות פתוחות מותירה פרשת וידוא ההריגה לכאורה במוצב "גירית", שבגינה בילה סרן ר' שלושה חודשים במעצר - עד שעד מרכזי במשפטו הודה, כי לא העיד אמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il