X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ביומטריה וטיפשות, צבאות השם מגויסים לטיבט, רכזי יהדות ופרקטיקת המשפט באנגלית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ביומטריה ופיגור

בזמן שממשלת ישראל ומשרד הפנים קוראים לכם לעבור לתעודת זהות חכמה, ביומטרית, ולתת גם טביעת אצבע, מתגלה שדווקא השב"כ והמוסד אסרו על אנשיהם להתפתות לממשלה ואסרו עליהם לקחת תעודת זהות כזו. הסיבה ברורה. ברגע שמאגר המידע של משרד הפנים ידלוף או ייפרץ - יוכל כל גורם אחר, גורם פשע פנימי או חיצוני, להתלבש על זהותכם הביומטרית, לעשות בה שימוש לדברים פשוטים כמו לריקון חשבון הבנק שלכם, למכירת נכסיכם ורכושכם, להוצאת כרטיס אשראי על שמכם ועוד. וזה למי שלא איכפת לו שגם התיק הרפואי שלו יהיה בידי אחרים.
אז שעה שאפילו מוסדות המדינה כמו השב"כ והמוסד לא מוכנים שאנשיהם יתנו לממשלה זהותם הביומטרית, זה לא מפריע לממשלת ישראל ההרפתקנית שלנו לנסות לפתות אתכם לעבור לתעודת זהות ביומטרית. וכי מה אכפת לממשלה? מקסימום מדובר בפרטיות שלכם. כי לגבי עצמם, הם לא מוכנים אפילו למסור הצהרת הון שתסביר איך הם הופכים במהלך כהונתם למיליונרים, שעה שהם חיים רק ממשכורת ציבורית.
בשלב זה אין חובה לקחת תעודה כזו, וזכותכם לסרב להצעה, אבל חלק בכל זאת לוקחים. מה שמעורר תחושה שבעוד כמה שנים, ביום שייפרץ גם מאגר המידע החדש הזה, ניפגש שנית. להזכירכם, הטור הזה היה מי שפרסם והביא לכם בשנת 2007 לראשונה את הקישור הישיר למאגר הקודם של משרד הפנים ("אגרון") שנפרץ והועלה כולו לאיטרנט, עם כל המידע הפרטי שלכם. וכשגם המאגר החדש יודלף (וזה יקרה. תהיו בטוחים), אז הודות לנתונים האישיים שייחשפו, נוכל לקיים מחקר שיגלה מהן הסיבות המוחיות שמביאות אנשים להיות כה טפשים ולהפקיד בידי הממשלה את פרטיהם הביומטריים.

נפלאות שקד ותפארת לפיד

ועדת שקד ממשיכה לכסח אותנו. דומה שלא היו לחרדים ימים טובים מאלה בכנסת. הם אומנם לא בממשלה, אבל הוועדה המושחתת וההזויה הזו מביאה להם השגים שאפילו עסקניהם החרדים לא הביאו להם מהקואליציה. הנה החלטה החדשה של הוועדה מהשבוע: שליחי הרבי מלובביץ' לחו"ל ייחשבו מעכשיו כמי שעושים שירות לאומי, ובמסגרת זו מדינת ישראל גם תממן להם את פעולותם.
הבנתם?
אם באמת הבנתם, אז אולי כדאי שתיכנסו לאינטרנט תשלחו ליאיר לפיד ברכה על ההישג הנפלא שלו: מבצע "השוויון בנטל" שלו ושל אנשיו מסתיים (ובכך הוא גם מסתכם) בזה שכל משפחה בישראל ששולחת ילד לגולני או גבעתי תחויב לממן מעכשיו במקביל, למען האיזון, גם את הטסת המסיונרים של לובביץ' לאוסטרליה, לברזיל, לטיבט ולקאריבים. כמה חביב, כמה מקסים. שוויון, צדק והגיון חלוקת הנטל מבית מדרשם של של יאיר לפיד ואחיו היהודים.

שפת המשפט

ועדה של המועצה להשכלה גבוהה דנה בהצעה לפתוח בישראל לימודי משפטים באנגלית. על התומכים העיקריים בהצעה נמנים אנשים כמו אהרן ברק, אמנון רובינשטיין ועוד כמה פרופ' ושופטים לשעבר, המרצים כעת במכללות הפרטיות, היכן שעושים הרבה מאוד כסף מהוראת משפטים.
אין כמו ההצעה הזו כדי לסכם את 20 שנות המשפט האחרונות בישראל בהן יותר ויותר אזרחים יוצאים המומים מבתי המשפט ושואלים עצמם אם השופטים כבר לא מדברים עברית, שעה שביהמ"ש העליון עוסק חצי מזמנו בציטוט פסיקות מקנדה וארה"ב, תוך שהוא מתעלם מהטקסט העברי הברור שכתב לו המחוקק הישראלי. ולא פלא הוא שאהרן ברק תומך בלימודי משפטים באנגלית. גם בעת כהונתו כנשיא ביהמ"ש העליון (ובלי להמעיט מזכויותיו) הוא התעניין מאוד במה שאמרו עליו באנגלית חבריו בחו"ל, הרבה יותר ממה שהתעניין בזמנו במה שהתרחש בעברית בבתי המשפט לשלום, תעבורה ומשפחה, במערכת השיפוט שהוא עמד בראשה.
ואולי יש פה פתרון אמיתי לבעיה: אחרי שנים שהוועדה למינוי שופטים מינתה לנו שופטים שחלקם מתקשים עדין בהבנת החוק, והפקולטאות והמכללות למשפטים הציפו אותנו כבר בעו"ד שמתקשים אפילו בכתיבה פשוטה, אולי הגיע זמנה של האנגלית. זה לא מסובך. לכולנו יש מחשב וסמארטפון וכל מה שצריך הוא להכניס את הטקסט של החוק העברי למנוע התרגום האוטומטי של גוגל, ותוך שניה זה יצא באנגלית. נסו בעצמכם בבית. זה עובד. ואם תגידו שמה שיוצא זה לא הגיוני וזה לא משפט, אשאל אתכם בכמה בדיוק זה יצא לכם שונה ממה שאתם ממילא מקבלים היום בבתי המשפט?

רכזי הקהילה החילונית

המשרד לשירותי דת (זוכרים שהודיעו לכם שפירקו את משרד הדתות? אז זהו, שלא.) החליט לתקצב ולמנות עוד 30 משרות חדשות של "רכזי יהדות" לקהילות חילוניות.
וכי גיליתם איזו "קהילה חילונית" בישראל שביקשה פתאום רכז יהדות? ברור שלא. מדובר למעשה על מימון משכורת ל-30 חובשי כיפות דתיים, שתפקידם יהיה לקיים "הידברות" בין דתיים לחילוניים. אל תדאגו. לא מדובר על הידברות אמת, שכזו שנעשית רק ביחסי שוויון, ולכן מתוך 30 הפוליטרוקים הללו לא ימונה שום חילוני לתפקיד. בסה"כ מדובר במינוי של עוד 30 עסקנים ופעילים דתיים שיקבלו משכורת מתקציב המדינה, כדי להטיף לכם יהדות ולארגן את מטה הבחירות הבא של הבית היהודי. שום חילוני לא יועסק בפרויקט, ובטח שום רפורמית או קונסרבטיבית, רחמנא ליצמן.
כמו שזה מתפתח, נראה שדי יהיה בקדנציה אחת של הבית היהודי בממשלה כדי שנגיע למסקנה שישיבה הקודמת של שס ודגל תורה בקואליציה הייתה פחות מגעילה. גם הן לקחו את כספי המדינה להעסקת עסקניהם הפוליטיים, וגם הן שילמו להם משכורות על חשבון תקציב המדינה, אבל הן לפחות לא ניסו להציג כאילו זה נעשה בשבילנו.

תאריך:  06/03/2014   |   עודכן:  06/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לעזאזל העובדות
ים תיכוני  |  6/03/14 19:20
 
- העובדות נכונות לחלוטין
קורא טכסטים  |  6/03/14 19:31
2
מה אתה רוצה מלפיד?
שותף סוד  |  8/03/14 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
המהפכה התקשורתית שאליה התייחסתי, בין השאר, ברשומה הקודמת, אינה רק כמותית, מבחינת ההמונים שחשופים אליה, היא גם איכותית בכול הנוגע לרב שיח בין העמים שבא לביטוי בנגישות של נציגי מדינות זרות לציבור הרחב בארץ שבה הם משרתים    זאת תופעה חשובה מאוד, שכן הקשר בין העמים חשוב כמו קשר בין המדינות
אלי אלון
בשקט, בהדרגתיות ובהתמדה העלו בשנים האחרונות חברות הגז הביתי הן את מחיר קוב הגז לצרכן והן את התשלום הקרוי דמי שימוש קבוע לחודש    כיום צרכן גז ביתי ממוצע משלם עבור תשלום כולל של הגז שהוא צורך עשרות אחוזים יותר מששילם לפני 5-4 שנים. מדובר בהעלאה מצטברת גבוהה ללא הצדקה כלכלית אמיתית
יצחק מאיר
לא יום אחד ולא יומיים ניסה המלאך למלא שליחותו ולא עלתה בידו כי לא היה אף הרף העין בו ניטלת נשמה שפסקה תורה מפיו של רבי חייא    מה עשה מלאך המוות? התחפש
ציפי לידר
בשולי הכותרות: דע את יהדותך    כוח הריפוי של האמונה - תשאלו את משפחת גרוס    ברק אובמה מכה שנית    דודו טופז המנוח: איך זה שכוכב אחד נופל    ולקינוח פסוקו
אלעזר לוין
שלושת הח"כים הכינו הצעת חוק "שכירות הוגנת"    ההצעה נראית הוגנת, אם כי לא מעשית לגבי העלאת דמי השכירות    הבעיה: שלושת הח"כים הם שוכרי דירות בעצמם, ויש להם עניין אישי ברור בקבלת החוק    מה תגיד ועדת האתיקה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il