X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מתן בסתר היא מצווה חשובה... וגם: האפליקציה שאני כן מכיר
▪  ▪  ▪
אם אפשר במזומן... [צילום: פלאש 90]

הפרלמנט של אלוני התכנס ביום ששי, כרגיל, בבית הקפה ברחוב נחלת יצחק לשיחה על פוליטיקה ועניינים אישיים וגם ובעיקר - רכילות. שום דבר לכתוב עליו הביתה. אחד הלא-קבועים רכן אלי כאשר החברים עסקו בעניינים העומדים ברומו של עולם כמו מי נפרד ממי ומי התקשר אל מי וגם ניהלו את מלחמות העולם - פוטין, קרים וכו'. "קראתי את מה שכתבת על מתן בסתר והתרגשתי מן הסיפור ומן התגובות. אני רוצה לספר לך משהו בארבע אוזניים. אתה יכול לכתוב, אבל בבקשה בלי פרטים מזהים. אנחנו מדברים על מתן בסתר, לא? בסתר!
"לפני חודשיים או שלושה, כאשר השתתפתי כאן בפרלמנט, לא שמתם לב כאשר קמתי ונעלמתי לפגישה בפינת הקניון הזה. נעדרתי רק לדקות אחדות. "נפגשתי עם אדם לא צעיר, לא נער, ידיד נעורים של אחותי. אחרי שנים רבות שהם לא נפגשו, הוא התקשר אליה וביקש עזרה. 'אני במצוקה. תוכלי לעזור לי בהלוואה?' - שאל אותה.
"אחותי הייתה עסוקה וביקשה ממני לפגוש את החבר הזה מן העבר, שאני זוכר אותו במעומעם. צעירה ממני אחותי ולא גיליתי עניין בחברים שלה, מה גם שמאז עברו עשרות שנים... טוב, קבעתי פגישה עם החבר-שמבקש-עזרה והבאתי סכום נכבד במזומנים. 'סגרו לי את חשבון הבנק', הוא אמר לי בטלפון כשקבענו את הפגישה וביקש, 'אם אפשר - לא בצ'ק'.
"הבאתי לו את הכסף והוא שאל: 'לחתום לך?' אמרתי 'לא צריך'.
"'אז מתי אני צריך להחזיר?' - שאל. "השבתי: 'יש לי תנאי! כאשר תוכל להחזיר, התקשר אלי ותודיע לי. אבל אינני מבקש את הכסף ממך. תן אותו לצדקה למי שייראה לך נזקק'. שמע, הבטיח והלך לדרכו.
"אני מאמין במתן בסתר", סיכם את סיפורו חברי לפרלמנט. אם מתן בסתר, למה אתה מספר? - שאלתי. "קראתי את הפוסט שלך וראיתי שאנשים חושבים שאין היום מתן בסתר. רציתי להגיד שיש", השיב.
ווייז וחילופי הדורות
יש לי סמרטפון חדש והתקנתי בו ווייז לפני שלושה ימים. הזעקתי את הנכד, חייל, שיעזור לי להכיר את האפליקציה (איזה מלה מגונה!) על כל משמעויותיה.
שלף הבחור את המכשיר, הקליק בקלילות על המסך הקטן והראה לי את נפלאות התוכנה על שלל הציורים (אייקונים בעברית). למדתי. אחר כך הציג לי מכתב מעורכי דין, הדורשים ממנו תשלום לפני שינקטו באמצעים משפטיים בשם חברת אייקיוטק על איזה שירות שהוא כלל לא הזמין. למי שאינו יודע, החברה הזאת נחקרת במשטרה על חשדות למרמה של אלפי אנשים.
מיד ניסחתי מכתב תגובה נזעם אל עורכי הדין והגשתי לו את הדף מהמדפסת. "אבל אני לא יודע לשלוח מכתב", אמר לי החייל שלי כשנתתי לו מעטפה. שמחתי להדריך אותו בתמורה להדרכתו אותי.

תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  09/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני מבקש, לא בצ'ק"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההבדל בין כלל ופרט
אהרון שחר  |  9/03/14 17:15
2
מתן בסתר וקפיטליזם חזירי
יאיר דקל   |  9/03/14 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
גם אם אין ההגדרות ברורות דיין סברתי כי כשיתקל השופט בהתנהגות מטרידה הוא יידע היטב מהי מבלי להגדירה והשכל הישר יעשה את השאר    טעיתי - במבחן השכל הישר יישום החוק נכשל
זאב בן-יוסף
אפשר וצריך להפוך את השירות בצה"ל מִנֵטֶל חברתי וכלכלי לאתגר מקצועי קוסם ומובחר שיהווה אבן שואבת למיטב האנשים, דבר שיצמצם עלות מיותרת ויגביר יעילות ביטחונית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בד"כ, גם מהמותן, בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חיבור למציאות, לא-אמין, בדיחה, עיוועים, מהפכת הנחושת והצלחה    שבוע טוב    להזכירכם: משנכנס אדר מרבין בשמחה
ראובן לייב
יש למנוע מהמדינה את חקיקת "חוק תרומת האיברים", המועלית בימים אלה על שולחן הכנסת, משום שיש בה הפרה גסה של אחת מזכויות היסוד של הפרט
מוטי קפלן
שערוריית הבנקים בישראל 2014. מי אשם, ואיפה תנועת המחאה שתשנה את המצב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il