X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנת 1934, נוכח האנטישמיות הגוברת באירופה ועל-רקע מאבקי שליטה, הסתה ואלימות בין פלגים יריבים בתנועה הציונית, מתקיים בלונדון משא-ומתן חשאי בין דוד בן-גוריון וזאב ז'בוטינסקי, בניסיון למנוע מלחמת-אחים
▪  ▪  ▪
בן גוריון. קונפליקטים עמוקים [צילום: פלאש 90]

"יש לי הצעה", אמר ז'בוטינסקי. "נטהר את האווירה בינינו. נפסיק את השיחה הזאת ונתחיל מחדש. הפעם אתה לא תהיה סוציאליסט-ציוני ואני לא אהיה ליברל-לאומי. נהיה שני בני-אדם. סתם יהודים".
"אין דבר כזה 'סתם יהודי', מר ז'בוטינסקי," תיקן אותו בן-גוריון.
יש דברים שרק רומן היסטורי יכול לגלות על מנהיגים היסטוריים כבן-גוריון וז'בוטינסקי, על שמאל ועל ימין, ועל מהפכות היסטוריות כמו הציונות. אתגר קרת אמר ביום שבוע הספר האחרון במשכן בית הנשיא: "כשאנחנו מרימים ספר אנחנו יכולים לראות את העולם מזווית אחרת. לפגוש ולהבין את האחר מבלי להסתכן". כאשר מבינים שמדובר בבני-אדם, מפסיקים לקרוא את ההיסטוריה דרך הרקע הפוליטי ומתחילים להבין איך באמת התגלגל הסיפור כפי שהתגלגל ו"למה התכוונו המשוררים", אבות ואימהות האומה.
"ברית הבריונים" הוא רומן היסטורי, ספרו הראשון של אוּרי א. ירדני, אשר כפועל יוצא של אהבתו להיסטוריה ולסיפורים טובים באשר הם, מתמקד בנקודת השבר של ההיסטוריה הישראלית והציונית - מלחמות היהודים במאה העשרים. הספר, פרי עשור של תחקיר היסטורי וגראפי, עוסק ברגע המפתח בקונפליקט זה: ניסיון הפיוס בין זאב ז'בוטינסקי ודוד בן-גוריון באמצע שנות ה-30, הידוע בשם "הסכמי לונדון".

מימוש המהפיכה

סיפור המפגש בין בן-גוריון וז'בוטינסקי הוא כמפתח להבנת המהפכה הציונית, אך הוא חושף לא רק את שמגלים לנו המיתוסים, אלא גם את מה שנסתר מהעין והיה סתום ובלתי מפורש, חתום בין השורות, במכתבים, ברומנים, בריבים הקשים וברגעי הפיוס, בבגידות, באכזבות, בניצוץ תקווה, ובדמיוני פנימה.
הקונפליקטים הפנימיים, הוויתורים שהם עשו, באידיאולוגיה, בחייהם הפרטיים, הגבולות האישיים והלאומיים שאליהם הגיעו, וגם חצו - הם שהרכיבו את התמונה המלאה והסבירו כיצד המציאו עצמם בן-גוריון וז'בוטינסקי מחדש ומה היו מוכנים להקריב בעבור מימוש המהפכה הציונית.
הקונפליקט העמוק שליווה את חיי דמויותיהם של בן-גוריון וז'בוטינסקי ואת המפגש ביניהם, יחסיהם המורכבים עם נשותיהם, פולה ואניה, ועם ילדיהם ומתנגדיהם מבית, הופכים את פיסת ההיסטוריה הנשכחת, הידועה בשם "הסכמי לונדון", לסיפור אנושי מרתק על התנהגותם ובחירותיהם של בני-אדם, מנהיגים פוליטיים ואנשי משפחה, בעת משבר המזעזע ומשנה את חייהם לנצח, בין האישי והפוליטי. הסיפור גם חושף את תרומתן האדירה של אניה ז'בוטינסקי ופולה בן-גוריון, לצד בני זוגן, בשרשרת האירועים הפרטיים וההיסטוריים שהובילו להקמת מדינת ישראל.
"ברית הבריונים" מספר ומפרש מחדש את סיפור יציאת מצרים המודרני, הציונות, בדרך בה יוכל הציבור הישראלי, על כל גווניו, להתחבר אליו מחדש. הסיפור מביא מענה לרבים המגלים צמא של ממש להבין את הציונות כפי שהיא צריכה הייתה להיות, להתעורר מהמיתוס ולהוביל למהפכה ציונית שניה, פרשנות חדשה לחזון קדם.

תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד בן-גוריון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
האם מדינת ישראל ואזרחיה נהנים מרווחי הפוספטים של ים המלח או בעיקר משפחת עופר מתעשרת מזה כבר שנים? האם אזרחי ישראל נהנים מהגז שנמצא בחופי ישראל או בעיקר משפחת תשובה, גרפה מיליארדים לחשבון הבנק שלה? האם אזרחי ישראל ימשיכו לשלם עבור מים מחירים בלתי אפשריים או שהשר סילבן שלום לא דאג להם למחירים הוגנים?
גרשון אקשטיין
כמה הערות והרהורים לנושאים שהיו על סדר היום הציבורי בעת האחרונה כמו: משפט הולילנד, ביטול מוסד הנשיאות, על מעון ראש הממשלה והמטוס הבלעדי, על מחאת דוד הנחלאוי ובעניין "תג המחיר"ומבצע ארצי למען ניצולי השואה
אהרון שחר
באוירה נינוחה ורגועה, קצת תרבות לעת ערב, והפעם: ערב    מה אנו יודעים על תרבות ערב?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - יד קלה, פרכוסים, משימה, התעלמות, הזנחה והשישי
מרדכי צבי
הטפטוף הבלתי פוסק נגד המפעל הציוני מצד אנשי הכתיבה מהשמאל נותן את אותותיו. ראוי לתת את הדעת על הנזק שגורמות מלים פשוטות ולא כל כך פשוטות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il