X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דומה כי הצעת החוק פוגעת בעקרונות השוויון לכלל הלאומים ולא רק לבני הלאום היהודי, שעה שבמגילת העצמאות נקבע שמדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ, לטובת כל תושביה, מה-עוד שבמגילת עצמאות זו נקבע עוד, שמדינת-ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה
▪  ▪  ▪
מנוגד לכתוב במגילת העצמאות

הצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי בנוסחה "המרוכך" שיזמו חברי הכנסת, איילת שקד, יריב לוין ורוברט אילטוב, בהשוואה לנוסח הקודם שיזמו ח"כ לשעבר, אבי דיכטר וח"כ זאב אלקין, האמורה לעלות לדיון, בתחילת השבוע בוועדת השרים לחקיקה, אינה הצעה חוק מרוככת, כלל וכלל. נכון הוא הדבר, כי בהשוואה להצעת החוק הקודמת של דיכטר ואלקין מדובר בהצעת חוק מתונה יותר, אבל הצעת החוק הקיימת, אינה הצעת חוק מרוככת, בפני עצמה, כלל וכלל.
כל מי שמודע לנוסחה של מגילת העצמאות יודע, כי במגילת העצמאות הוצהר, כי מדינת ישראל תהיה פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות, תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתת על יסודות החרות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים משל כל הדתות ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. כמו-כן נקבע, במגילת העצמאות, כי בני העם הערבי, תושבי מדינת ישראל, נקראים לשמור על שלום וליטול חלקם בבניין המדינה, על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדות מדינת ישראל, הזמניים והקבועים.
בית המשפט העליון פרסם את נוסח מגילת העצמאות, כהצהרת זכות חוקתיות מן המעלה והמדרגה הראשונה וכמעין חוקה המקנה זכוית יסוד לכלל תושבי מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום.
בהצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי מופיע סעיף 1 לחוק זה, המגדיר מדינה יהודית בזו הלשון: "מדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי בו הוא מממש את שאיפתו להגדרה עצמית על-פי מורשתו התרבותית וההיסטורית. הזכות למימוש ההגדרה העצמית הלאומית במדינת ישראל ייחודית לעם היהודי. ארץ ישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי ומקום כינונה של מדינת ישראל".
בסעיף 2 לחוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי" נכתב, כי: "חוק יסוד זה, מטרתו להגדיר את זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, כדי לעגן בחוק-יסוד ערכים אלוברוח העקרונות שבהכרזה על מדינת ישראל".
על אף שבסעיף 9 להצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי, נכתב, כי: "המדינה תפעל לאפשר לכל תושב ישראל, ללא הבדל דת או לאום, לפעול לשימור תרבותו, מורשתו, שפתו וזהותו" לא ברור, כלל וכלל, אם בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא יתערב, כדי לבטל סעיפים מחוק יסוד זה, אם וככלל שיתקבל, יאושר ויהווה חוק בספר החוקים של מדינת ישראל ובמיוחד סעיפים 1 ו-2 הנכללים - במתכונתם המוצעת - בהצעת חוק יסוד זו.
על אף שבדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי: "נחיצותו של חוק יסוד: ישראל - זהות המדינה, כמדינת הלאום של העם היהודי - מקבלת משנה תוקף, במיוחד בזמנים בהם יש המבקשים לבטל את זכותו של העם היהודי לבית לאומי בארצו ואת ההכרה במדינת ישראל, כמדינת הלאום של העם היהודי. עיגון אופייה היהודי של מדינת ישראל, בחוק יסוד, יאפשר להגיע - בעתיד - להסכמה רחבה בכינונה של חוקה שלמה ומקיפה", הרי הצעת החוק פוגעת, בצורה קשה ויסודית בזכויותיהם של מי שאינם יהודים, שעה שהיא מגדירה את זהותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי בלבד תוך שלילת היותה מדינת הלאום של לאומים אחרים שאינם נמנים על הלאום היהודי.
דומה כי הצעת החוק פוגעת בעקרונות השוויון לכלל הלאומים ולא רק לבני הלאום היהודי, שעה שבמגילת העצמאות נקבע שמדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ, לטובת כל תושביה, מה-עוד שבמגילת עצמאות זו נקבע עוד, שמדינת-ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.
אין הדבר בטוח, כלל וכלל, כי לאור עקרונות השוויון הקבועים במגילת העצמאות, לא ייפסלו סעיפים שונים מהצעת חוק יסוד: מדינת ישראל - מדינת הלאום של העם הלאומי, אם וככל שייחקק חוק זה, בנוסח הצעת החוק המוצעת, לאור היות סעיפים מספאר מתוכה סותרים את עקרון השוויון הקבוע בעקרונות מגילת העצמאות, כמו-גם סותרים הם אופייה הדמוקרטי, לכאורה, של מדינת ישראל.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין
תאריך:  05/06/2014   |   עודכן:  05/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק ישראל מדינת הלאום - חוק גזעני
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
תעבור לגור בעזה תקבל זכויות
צייד נאצים  |  5/06/14 18:42
 
- הינך צודק בדבריך.עוכר הדין
פלא יועץ  |  6/06/14 15:46
2
המאמר על חוק הלאום
אילן בכנר  |  5/06/14 19:23
 
- השלב הבא: עו:ד שטנגר צפוי
בני בנקר  |  6/06/14 11:26
3
דברי הבל מזוקקים
משה, עורך-דין  |  5/06/14 20:30
 
- משה הצדיק מסתיר זהות. למה? ל"ת
דן שובר עצי זית  |  6/06/14 01:21
4
צודק
אהרון שחר  |  5/06/14 22:15
 
- נגעלת מכותב המאמר המופקר!
נגעלת  |  6/06/14 08:42
5
הגזענות שמירה על הלאום.
זאביקי  |  6/06/14 06:04
6
מדינה ליהודים היא מוצדקת
אברהם,חיפה  |  6/06/14 10:20
7
האם מישהו שם לב.....
י.ש  |  6/06/14 11:19
8
מדינת לאום
rosg  |  6/06/14 15:55
9
הסינים מציעים:40,000 דירות
ביהודה ושומרון  |  6/06/14 19:23
10
עד מתי?
אדם הגון  |  7/06/14 15:38
11
רצונך לומר ציונות = גזענות ל"ת
שמחה חלפון  |  7/06/14 19:33
12
זה האיש שהפליג בשבח
דאגנית  |  7/06/14 22:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
בפרשת בהעלותך מסתיימות ההכנות של בני ישראל לקראת היציאה למסע במדבר אל עבר ארץ ישראל. עם היציאה למסע מתגלים בעיות וסכסוכים פנימיים בתוך המחנה, לרבות פגיעה במנהיגותו של משה רבנו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המסרון ככלי לגמילה מעישון    המסרון הגומל משאר התמכרויות    מדוע קרבנות עבירה לא מעורבים במשפט המתנהל נגד העבריין?    מי צריך את מוסד הנשיאוּת?    ולקינוח פסוקו - מה לומדים מתורת האבולוציה?
עמי דור-און
בפשטות אפשר לומר רק כך: מי שירצה - שיאמין בדברי שרה ומי שיסרב להסכים עם ההערכות האלה - שלא יקנה את הסחורה. דבר אחד ברור. רק בעתיד ניתן יהיה לדעת איזו דמות תהיה לבנימין נתניהו בספרי ההיסטוריה
לורי שם-טוב
בתקשורת מתנהל רב שיח של חירשים בנוגע לאחריות משרד הרווחה ופקידות הסעד כלפי הדיווח או הטיפול בפרשת האישה ששכבה עם קטינים בקריית גת. כל אחד מושך את הסיפור לכיוון שנוח לו, וצריך לעשות סדר בדברים
רפי לאופרט
התערערות מערכת איזונים בין הכנסת למערכת המשפטית עשויה לפגוע ביכולתה של השיטה הדמוקרטית הרגילה, להציע פתרון של הכרעה פוליטית בכללי המשחק הדמוקרטיים, שלהם קיימת הסכמה רחבה בציבור הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il