X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מתברברים, נקלה, מציאה, אבו מה-שמו, שמחה ומסכן
▪  ▪  ▪
הצבא האמריקני בעירק

א. כמו צרפתים ברוסיה
באידיש התפתח במאה התשע-עשרה פתגם נהדר - "כמו צרפתים ברוסיה" - המדבר על מי שתועים במרחב אבודים ללא-תכלית.
לו למדו האמריקנים מניסיונם, או מניסיוננו - יכלו להימנע מהצרות, המתדפקות על פתחם בעירק ובאפגניסטן. אלא שחכם אינו נכנס לבוֹרות, שהחושב את עצמו לפיקח משלה את עצמו, שיוכל להיחלץ מהם.
כרגע, שולחת ארצות-הברית "יועצים" לעירק - חס וחלילה, לא "לוחמים". עוד מעט, יוקם, כנראה, פיקוד הייעוץ לעירק, ובסופו תאבד המדינה - כמו אפגניסטן - במתכונת הידועה של בריחתה מוויטנאם, מלאוס ומעוד לא-מעט מקומות.
אל תביטו בלעג באמריקנים, כיוון שאיננו מוצלחים מהם, למרות היוהרה הטבעית של חדלי-האישים במערכת ביטחוננו המסואבת והכושלת, שאין הרבה הבדלים בינה לבין המשטרע הנפלאה, שקמה עלינו בשיח' ג'ראח.
אותו הדבר לגבי המחבלים, הכלואים במחנה המעצר במפרץ גואנטנאמו. הנשיא השוטה חולם על העמדתם לדין בפני בית משפט אמריקני. גם הם מייחלים לרגע האומלל הזה בתולדות ארצות-הברית.
איני בטוח, שאובמבה אינו מוּנע על-ידי אותם הכוחות, המתדלקים את הטרור הבינלאומי. עכשיו יש בידי האמריקנים מחבל, שהשתתף בהתקפה הרצחנית על הקונסוליה שלהם בבנגזי. הממשל המטופש בוושינגטון עומד להעמידו בפני בית משפט פדרלי, כדי שיזכה במיטב הצדק המעוות, המרחם על אכזרים.
ב. בדיקה
כבר כשנעלם בואי ברגדאהל מבסיסו במחוז פאקטיקה באפגניסטן, לפני כחמש שנים, דיברו על כך שהוא חייל בעייתי, וערק. אחר כך, התברר, שנלכד בידי מחבלי חקאני, ומוחזק באזור הפרוע של פקיסטן, סמוך לגבולה עם אפגניסטן. כנראה, שישה חיילים אמריקניים נהרגו בחיפושים אחריו.
עתה מתברר, כי במסגרת העסקה המבישה לשחרורו, ניסו האמריקנים לשאת-ולתת עם אל-קאעידה על עתיד אפגניסטן, כדי שיוכלו לברוח גם משם - כשם שעשו בעירק. לשם כך, אף הופסקו זמנית תקיפות הכטב"מים, שהפכו לאימת המחבלים.
ברגדאהל שוחרר תמורת חמישה רבי-מחבלים, ללא הודעה מחייבת לקונגרס - כרגיל בממשל אובאמבה, המזלזל בכל מוסכמה, שנקבעה מזמן בארצות-הברית, אך מיילל כשהקונגרס יוצא נגדו, ומכשיל את יוזמותיו המטופשות.
עם שחרורו מהשבי הועלה ברגדאהל לדרגת סרג'נט. הפז"ם מדבר. והוא קיבל לידיו כשלוש מאות אלפי דולרים - המשכורות, שלא הועברו אליו כשהיה בשבי, משך חמש שנים.
מצד שני, הצבא האמריקני אינו יכול להבליג מול השמועות על התנהגותו ועל נסיבות לכידתו. גנרל בודק עתה את כל הדיווחים. ייתכן, שלאמריקנים יהיה אומץ להעמידו לדין על התנהגותו, על עריקתו ועל מה שנתפס כהתמסרותו לאויב בשבי (כולל שמועות על התאסלמותו).
מכל מקום, רק קומץ חיילים אמריקנים נידונו על עריקה מול פני באויב, ויש הרבה סימנים, שברגדאהל יצטרף לחבורת הנקלים.
ג. התקפה
כשמערכת הביטחון או צבאנו נכשלים, או נתקלים בבעיה - הם מנפיקים איזו שטות בתור הודעה לעיתונות, והיא נלעסת על-ידי כתבים לענייני צבא ועל-ידי שדרים.
הנוהל הזה עבד מאז ומתמיד.
ואם הוא טוב לצבא, הרי גם המשטרע הכושלת נוקטת בו, ועולה להתקפה כשאין לה במה לתרץ את מחדליה.
למשל, אנחות-שבר מכיוון המטה הארצי עד כמה קשה לשוטרים ועד כמה הם עמוסים אמורות להסביר למה עיכבו משך כמה וכמה שעות את ההודעה על חטיפת הנערים. או להסביר למה המפכ"ל המשיך בתוכנית מסע (קניותיו?) בניו-יורק למרות המצב. יכול להיות, שדנינו היה בלי טלפון, כיוון שלא מצא סמארטפון במכירת הזדמנות, וחיכה למכירה הבאה?
ד. השוטר הטוב והשוטר הרע
גבריאל רגב - הידוע גם כג'יבריל רג'וב - שכל דגנרלינו המופלאים סמכו עליו, שיחלץ את השוטר מדחת יוסוף ממשמר הגבול, שהם הפקירו לדמם למוות בקבר יוסף, אכן עוסק בחילוץ. הוא נחלץ לעזרת מכחיש השואה אבו מאזן, שאמר משהו בלתי-מחייב בעד שחרור החטופים, והרטיט את כל אוהבי הפלשתינים.
שמחת זקנתי בראש חוצות, שאבו מישהו אמר משהו בעד שחרור החטופים, או נגד חטיפתם. הרי יחד עם זה אבו-לא-יודע-מי אמר גם שאנחנו צאצאי קופים וחזירים. איני ציפישטות, המתחרה עם יהיר, נסיך הג'ל, ועם שי טירון על כתר שוטת הכפר, ואיני נכנס להלם, שאינו בר-כיבוש, של רעידות ושל התפעמות ממשפט עמום של אבו-לא-יודע-מי - למרות שיש לי מחשבות עגומות על מה שעבר על ציפישטות כששמעה את אמרי-השפר של אבו-מאזן.
הכול מכוון, כדי לבלבל את חלושי-הדעת מבינינו, שכמהים למלה של אהבה/חיבה/התחשבות מאבו-לא-יודע-מי - כמו בחקירה בידי השוטר הטוב ובידי השוטר הרע.
ה. להאמין
אלוף אורנה ברביבאי, ראש אגף כוח-אדם בצבא, דיברה במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב, וסיפרה על קשיי ניהול משאבי-האנוש בצבא. אני משתתף בשמחתה לרגל פרישתה.
שמחתה - שמחתנו.
אם אינכם מבינים עד כמה גרוע ניהול משאבי-האנוש בצבא, קראו שוב את הראיון, ותבינו בידי הפקדנו את טובי בנינו.
ו. אבוד
אי-כבוד הנשיא הבטיח לגברת פולארד, שיטפל במסעו בארצות-הברית בשחרורו מהכלא.
אם כך, יונתן אבוד לחלוטין. ופולארד יודע זאת היטב, וזוכר גם למה...

תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטר הטוב והשוטר הרע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לנפעמים ולנסערים
דאגנית  |  23/06/14 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים שטנגר
חוק הספרים לא השיג מטרתו, באשר לקידום סופרים ומשוררים צעירים. יתר על כן. חוק ספרים זה פגע גם בסופרים ומשוררים ותיקים ומוכרים, שרובם אינם מוכרים עוד ספריהם החדשים, כבעבר
יואב לוי
אז לכל חבריי התל אביבים המציאותיים    תתנערו מאותם נביאי שקר הזויים    כי הם שייכים לאותם נהנתנים קיצוניים, לא שלום ולא חיים לפלשתינים הם רוצים    לא מדינת כל אזרחיה וגם לא מדינת היהודים
מתי דוד
ארי שביט "העיז", בניגוד לדעתו של עמוס שוקן המו"ל, לבקר את השמאל ואת הפלשתינים, ולתמוך בנתניהו בעניין ההכרה בישראל כמדינה היהודית
בלפור חקק
כל עוד הערבים אינה מוכנים להכיר בנו כמדינת לאום של העם היהודי, והם רואים במדינת ישראל כולה טריטוריה ערבית כבושה ולא מדינה חוקית וריבונית, המאבק יימָשך
מתי דוד
עקרון חופש הביטוי אצל חלק "מאנשי העילית" התדרדר והפך לחופש השיסוי והביזוי של כל אלה שלא בדעתם ולטעמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il