X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותה התנהגות מטופשת, המצביעה על חוסר הבנה מוחלט של פוליטיקאים את הנזקים הנגרמים לישראל, ניתן למצוא בהצעת החוק הדבילית ממש להזין בכוח את האסירים הפלשתינים השובתים רעב בכלא. זו הצעת חוק כה אידיוטית עד כדי שהיא מביישת חלק גדול מאוד של השרים והח"כים התומכים בה
▪  ▪  ▪
חנין זועבי. להפסיק להתייחס לדבריה [צילום: פלאש 90]
ניצחון תדמיתי
הרעש שהצעת חוק זו מעוררת בארץ ובעולם הוא ניצחון תדמיתי מובהק של האסירים השובתים. למה לתת להם ניצחון כזה? כי פוליטיקאים מסוימים רוצים להבטיח לעצמם תמיכה ציבורית והיבחרות מחדש לכנסת או שדרוג לתפקיד שר או שרה?

לכאורה אין קשר בין הליך חקיקתו של חוק ההזנה בכוח של האסירים הפלשתינים השובתים רעב לבין חנין זועבי, אותה ח"כית הקיצונית המייצגת את העמדה הרדיקלית ביותר כלפי ישראל, ויורשתו של עזמי בשארה, אינטלקטואל ופנאטי כאחד, המבלה את זמנו הרחק מישראל בגלל חשד למעשי ריגול לטובת חיזבאללה. במעט מאמץ ניתן בכל זאת למצוא מכנה משותף, והוא התנהלות מטופשת וצעקנית תוך מתן רוח גבית למחוללי המהומות.
עבור זועבי, אין ספק שהתקרית בכנסת בה היא לא גינתה את החוטפים טרוריסטים אלא את ישראל, זו הצלחה פוליטית רבתי. משום מקום לפתע זועבי היא בכותרות ותומכיה בקרב ערבי ישראל ובעולם זוכים לעדנה. כל כלי התקשורת מדווחים על מעלליה, מצטטים את הפוליטיקאים הישראלים המתנפלים עליה, מגדפים אותה, מציעים הצעות חוק הזויות ובלתי ריאליות, כולל גירושה מן הכנסת. אין קמפיינרים טובים יותר עבור זועבי מאשר מירי רגב, דני דנון ושות'. הרי אף אחד לא היה שומע על זועבי ללא המהומות שיצרו הפוליטיקאים הישראלים. והשאלה הכה פשוטה היא, מדוע? מישהו מצפה מזועבי לתמוך בעמדה הישראלית הנכונה שחוטפי הנערים הם טרוריסטים? צריך להיות טיפש גמור כדי לקוות למהלך מסוג זה.
במקום לתת לה לומר את כל מה שהיא רוצה מבלי להתייחס ברצינות ולו ברמז הקטן ביותר, אנחנו נותנים עוד ועוד הזדמנויות להתבלט, לזעוק, לצעוק ולדקל את תורת שטנתה. מה הטעם להתווכח עמה כשברור שמטרתה היא לספק את רצונם של פטרוניה הפנאטיים ואת קהל תומכיה. לא מן הנמנע שבעקבות פרשת המרמרה וגם התקרית הנוכחית, מספר תומכיה ילך ויגדל. את זאת אנו רוצים? כל בר דעת מבין שלא ניתן יהיה לזרוק אותה מן הכנסת, אז למה לעזאזל לתת לה במה תקשורתית כדי לשטוח את תורתה?
אותה התנהגות מטופשת, המצביעה על חוסר הבנה מוחלט של פוליטיקאים את הנזקים הנגרמים לישראל, ניתן למצוא בהצעת החוק הדבילית ממש להזין בכוח את האסירים הפלשתינים השובתים רעב בכלא. זו הצעת חוק כה אידיוטית עד כדי שהיא מביישת חלק גדול מאוד של השרים והח"כים התומכים בה. מאלה שהציעו את החוק אין מה לצפות.
שובתי הרעב הפלשתינים בבתי הכלא הישראלים אינם מתכוונים למות. לא כולם הם מתאבדים אלא להפך. השביתה נועדה להוריד את ישראל ארצה ולשחררם. מה עושים כמה ח"כים שמוחם ופיהם מעולם לא היו שווים? מציעים הצעת חוק שגורמת לקרע בקרב הישראלים, לתגובות קשות של ההסתדרות הרפואית ושל אנשים הגונים אחרים שהם לאו-דווקא אנשי שמאל מובהקים. הרעש שהצעת חוק זו מעוררת בארץ ובעולם הוא ניצחון תדמיתי מובהק של האסירים השובתים. למה לתת להם ניצחון כזה? כי פוליטיקאים מסוימים רוצים להבטיח לעצמם תמיכה ציבורית והיבחרות מחדש לכנסת או שדרוג לתפקיד שר או שרה?
אין מקום בעולם שבו באמצעות שביתת רעב ניתן לכופף מדינה. אין צורך בחוקים כדי שיהיה ברור שגם אם אסירים שובתים רעב אין בכוונת המדינה לשחררם. הח"כ טיבי טעון שהזנה בכוח היא התערבות בזכות הטבעית שיש לאדם למחות ולשבות, להיותו של אדם אדון לגופו. הוא צודק במאת אחוזים. יש לתת לאסירים לשבות רעב ככל העולה על רוחם. הם ורק הם אחראים על גורלם, חיים או מתים. במקום להציע חוקים מטומטמים, מנהיגי ישראל צריכים למנף את שביתת הרע הזו לכיוונים חיוביים. על-פי ההיגיון הישר וחוק הבינלאומי, על רופאים חלה החובה להציל את חיי אדם. המשמעות היא שמרגע ששובת רעב מגלה סימני מצוקה המסכנים את חייו, על הרופאים חלה החובה להצילם. כך יש לנהוג באסירים השובתים.
יש לנהוג באסירים השובתים בצורה הומנית ולתת להם לשבות רעב מבלי להתערב כל עוד לא נשקפת סכנה ממשית לחייהם. ברגע שרופא יקבע שהשובת בסכנת חיים, מותר לרופאים ואף חובה עליהם לעשות הכל כדי להצילם. מה שחלק מהפוליטיקאים עושה הוא להעצים את מעשיהם של השובתים ולתת להם ניצחון תדמיתי ביד. זו טיפשות לשמה.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  24/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין חוק ההזנה בכוח לבין חנין זועבי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חנין זועבי
אידאי  |  25/06/14 11:56
 
- אמת
ססי  |  25/06/14 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזנבלט
רוח השנאה הגורפת שזרעו ערפאת, אבו-מאזן יורשו וחבריהם במשך שנים, הפך עתה לסערה    יש גיוס כללי של מעריצים, ודומה שמעולם לא זכה פוליטיקאי כלשהו באזורנו, בלא הבדל דת, גזע ולאום, לצבור כל כך הרבה סופרלטיבים
יוסי קרמר
הסכסוך הישראלי פלשתיני הוא בסך-הכל סכסוך שבין בן האנוש שלו עם עצמו שמשליך בהתנהגותו שנובעת מעצם ייצור והפעלת רגשותיו הפנימיים על בן האנוש האחר, שהופך להיות הקורבן להתנהגותו האלימה
אליקים העצני
ממסדו של אבו-מאזן לא רק שאינו 'פרטנר לשלום', להפך - יש לו חלק באחריות לטרור, לכל חטיפה, לכל רצח, כי המסית שותף לפשע
יורי מור
איך אפשר להסביר שכל צמרת ההנהגה הפלשתינית, מנהיגי מדינות ערב, נשיאי וראשי הממשלה האירופאים והאמריקנים דורשים לכונן כמה שיותר מהר מדינה פלשתינית - כאילו זה יביא גאולה
עידן יוסף
אלמנתו של ברוך מזרחי אינה מסתפקת בהודעת ראש הממשלה כי יש להרוס את בית המחל שרצח את בעלה ואומרת כי הפתרון הוא עונש מוות למחבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il