X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נמאס לי שעירי הופכת לקוליסיאום רומאי ענק, שכל הזמן חוגגים בו ולא נותנים בו דקה שקט לתושבי העיר. למה צריך לסגור רחובות בגלל שבוע הגאווה או בגלל מרתון, בסופי שבוע שבהם מבקשים תושבי העיר להתענג מחמודות העיר שלהם
▪  ▪  ▪
מצעד הגאווה בתל אביב. עיר של פסטיבלים [צילום: פלאש 90]
על חשבון תושבי העיר
למה לדפוק לנו ימי שישי וסופי שבוע בשביל מי שאינם תושבי העיר? האם מישהו בדק, אם כלל האלפים הנהנים מ"לילה לבן" או משאר מופעי הלחם ושעשועים מבית ההפקות של רון חולדאי, הינם תושבי העיר? למה מפקיעים מאיתנו - תושבי העיר, משלמי ארנונת העתק - המרחב הציבורי לטובת מי הנהנים - על חשבוננו, חינם אין כסף - ממרחב ציבורי זה? למה לא לגבות כסף, ממי שאינם תושבי העיר, הבאים להינות מפסטיבלי חינם אלה, הנערכים על חשבוננו אנו.

לאט-לאט, אבל באופן עקבי ושיטתי, הופכת תל אביב לעיר המנוכרת לתושביה הקבועים, כמו-גם לעיר המספקת לחם ושעשועים להמון - בעיקר להמון שאינו נמנה על תושביה הקבועים, המשלמים מיסי עתק לעיריית תל אביב בדמות ארנונה שסכומה גדל, משנה לשנה. בפרסומיה הרשמיים על עירית תל אביב-יפו, עדיין מופיע שמה של העיר הערבית שסופחה לתל אביב, בשנת 1960, אולם שמה של יפו נזכר, בפרסמים אלה, כסרח עודף חוקי נדרש. הא - ותו לא! יפו הינה האחות החורגת של תל אביב. התל אביביים יוצאים ליפו, אך ורק כדי לבלות, לאכול מלבי ושאר מיני מתיקה שלא תמצא בתל אביב. המתחוכמים שבהם השתלטו על שאריות הנדל"ן שבה ובנו ביתם אל מול ים ואל מול נופים מדהימים. לא פלא שבקרב צעירי יפו קיימת מרירות רבה, בשל אי-יכולתם לרכוש דירות למגוריהם במחירים שפויים.
בהופעות מוזיקה בינלאמיות, בהם מופיעים אמנים, זמרים וזמרות, בהיכלי הענק - הממומקים בתל אביב ולא ביפו! - נשמעת לא פעם הצעקה של אמנים אלה "הלו תל אביב" או"גוד איבנינג תל אביב". ויפו? יפו יוק. איני בטוח, כלל וכלל, כי מי מעשרות ומאות האמניות והאמנים שפקדו, בשנים האחרונות, אולמי ההופעות ב"היכל נוקיה"; ב"היכל התרבות" ובשאר אולמי ההופעות בתל אביב, יודעים בכלל שתל אביב חוברה לעיר הערבית, יפו. אולי. אולי אלה שהופיע באצטדיון בלומפילד, שמעו בדרכם להופעה, שהאצטדיון שוכן ביפו. גם אז כנראה חשבו שמדובר - מקסימום - בשכונה זנוחה ונידחה של תל אביב. משהו כמו "הדאון טאון" הקיים במרבית הערים בארה"ב ובאירופה.
דומה, כי לאור התנהלותו הציבורית והפומבית של ראש עיריית תל אביב וגם של יפו, רון חולדאי, הרי אין הוא מעוניין בתוספת של זוגות צעירים וצעירים שיוכלו לרכוש - במחירים שפויים - דירות בתל אביב. פה ושם זורקת העירייה שבראשותו פירור להמונים, בדמות הקמת מספר בתים לצעירים וסטודנטים, שניתן לרכוש בהן דירות קטנות במחירים שפוים. במקביל - בהינף יד קלה - מאשרת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עוד ועוד מגדלי משרדים ומגורים בעיר. ברור שחולדאי רוצה להפוך את תל אביב לניו-יורק של המזרח התיכון. בניו-יורק אין חשיבה, אין שטח ואין רצון לקלוט צעירים וזוגות צעירים. אלה שהצליחו "להסתנן" למרות הכל, שיגורו בשכירות ובמחירים גבוהים.
תל אביב הופכת לעיר של פסטיבלים, אירועי ספורט ותרבות, במקום להיות עיר שפויה שניתן לגור בה, בבטחה וברגיעה. כל כמה שבועות, מופקע המרחב הציבורי, בסופי שבוע, לטובת מרוץ, זה או אחר, פסטיבל גאות וגאים, זה או אחר או סתם אירוע "תרבותי", מסוג הלילה הלבן שמתחיל הלילה.
לפני כשלושה שבועות הציפו את תל אביב אלפי גאים וגאות שבאו לנכוח ב"שבוע הגאווה". בלטו במספרם אלה שבאו לאירוע במיוחד בחו"ל. חולדאי עושה חשבון נכון מבחינה עסקית. הגאים והגאות - שלרובם אין ילדים - עסוקים בעצמם - ובעצמם בלבד. יש להם טעם משובח בלבוש, באוכל ובהכל. כך תלו בכל בית-עסק בעיר, דגלי גאווה ובלבד שהגאים והגאות יקנו אצלם ג'ינס במאות שקלים, או יכנסו למסעדה ויאכלו ארוחה דשנה במחירי עתק. מה יש? יש להם כסף ובמיוחד שבלט בהם מספרם הרב של גאים וגאות דוברי גרמנים. איך התבטא בעל עסק, בנוכחותי: "זה לעשות נקמה בגרמנים ובגרמניות. אז דופקים אותם במחיר. הם שותקים. מחייכים ומשלמים המחיר המלא כמו טאטאלך".
נא לא להבין אותי בצורה בלתי נכונה. מבחינתי אני, הכל שווים. גאים ובלתי גאים, אבל נמאס לי שעירי הופכת לקוליסיאום רומאי ענק, שכל הזמן חוגגים בו ולא נותנים בו דקה שקט לתושבי העיר. למה צריך לסגור רחובות בגלל שבוע הגאווה או בגלל מרתון, בסופי שבוע שבהם מבקשים תושבי העיר להתענג מחמודות העיר שלהם. אתם רוצים מרוץ? יופי טופי. תערכו אותו בקיץ, בערב - באמצע השבוע, מהשעה שבע בערב. עדיין יש בחוץ אור יום ורוב תושבי העיר השתחררו כבר מהפקקים האיומים והם ספונים בביתם. למה לדפוק לנו ימי שישי וסופי שבוע בשביל מי שאינם תושבי העיר? האם מישהו בדק, אם כלל האלפים הנהנים מ"לילה לבן" או משאר מופעי הלחם ושעשועים מבית ההפקות של רון חולדאי, הינם תושבי העיר? למה מפקיעים מאיתנו - תושבי העיר, משלמי ארנונת העתק - המרחב הציבורי לטובת מי הנהנים - על חשבוננו, חינם אין כסף - ממרחב ציבורי זה? למה לא לגבות כסף, ממי שאינם תושבי העיר, הבאים להינות מפסטיבלי חינם אלה, הנערכים על חשבוננו אנו. אולי, אם היו גובים מהם כסף, הייתה קטנה ארנונת העתק שגובים מאיתנו. מישהו חשב על זה, בקומות העליונות של בניין עיריית תל אביב וגם יפו?
גן הילדים של תקופת ילדותי, במרכזה של תל אביב, עדיין פועל כסדרו ועשרות פעוטות משתובבים בו ופולטים צעקות עונג לשמים. כיף. ממש כיף, לראות מחזה מרנין שכזה,באמצעה של העיר המזקינה, מחד-גיסא והמהווה מקום משכן לאלפי יאפים "שאין להם זמן לעשות ילדים", מאידך-גיסא. כשנסתקנתי וביררתי כיצד מצאו הורי ילדים אלה מגורים בתל אביב - שיוקר המחיה בה מרקיע לשחקים - הוברר לי שמדובר בזוגות צעירים, בזוגות של בני אותו מין ובנשים חד-הוריות, המתגוררים בעיר בדירות שכירות, תמורת שכר דירה גבוה במיוחד. מספרם של הזוגות הצעירים, בקרב אותם הורים היה במיעוט. בתל אביב צומחת משפחה חדשה, המורכבת - במרביתה - מנשים חד-הוריות ובזוגות בני אותם מין. זו - ככל הנראה - תולדה ותוצאה ממדיניותה הבלתי מוצהרת של העירייה לדחוק זוגות צעירים אל מחוץ לעיר תל אביב. אין לכם כסף לרכישת דירה, במחיר עתק בתל אביב, אז עופו מכאן, לפרברים.
הלילה שוב לא ישנו שנת ישרים, חלק ניכר מתושבי תל אביב, שכן הכינו להם לילה לבן - לילה לבן שאינו נתון בתוככי מרכאות. גם אם יטענו הטוענים, כי אירועי "הלילה הלבן" מתקיימים ומתרחשים בתוך אולמות וחללים סגורים, איש אינו יכול למנוע מאלפי החוגגים שיגדשו רחובות העיר מלהרעיש, בצאתם בשעת לילה מאוחרת לרחובות העיר. הגיע הזמן שמישהו יסביר לרון חולדאי, שאלפים מתושבי העיר, נאלצים לעבוד למחייתם גם בימי ששי. שנת הלילה חשובה להם, לקראת יום העמל המצפה להם, למחרתו של יום. אולי כדאי לגרור העירייה להליכים משפטיים ולהחזיר אותה לתחומים ברורים ומוגדרים - תחומים אותם פרצה היא, ללא כל מתן חשבון לתושבי העיר שלהם, כשנטלה על עצמה תפקיד של אמרגן על לקיום מופעי בידור וספורט להמונים - גם למי שאינם תושבי תל אביב, בהכרח.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  26/06/2014   |   עודכן:  26/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תל אביב, לחם ושעשועים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לכל דבר יש את מקומו
אהרון שחר  |  26/06/14 21:02
2
בלתי מתקבל על הדעת
ronen20400  |  26/06/14 21:36
3
תל- אביב.......
רונית מזרחי  |  27/06/14 08:34
4
שירותים במימון ארנונת עסקים
אתם נהנים מזה  |  28/06/14 07:00
5
מעניין מה הנטיות של ראש העיר
הצדקנית  |  29/06/14 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אין ספק בכלל שהאזרח חייב להיות יותר מעורב בנעשה במדינתו, ועם ההתפתחות הטכנולוגית יש לו כלים לגרום לכך שייעשה שינוי איפה שרק צריך
הרצל חקק
על ספר שיריה של אורה עשהאל, "הולדת תמוז", הוצאת ספרא 2013    ב"הולדת תמוז" אנו מוזמנים לחגיגת לידה, ואורה יודעת לקשור בין זמנים, בין מיתוסים עתיקים לבין חיים חדשים
הרב אליהו קאופמן
אין ספק שכיום זהו תפקיד פקידותי חסר תוכן ואם בכלל צריך אותו לייצוגיות סמלית, הרי שמספיק פקיד אחד לדבר. הדבר יחסוך פקידים ופקידות מיותרים ואילו היהדות תמשיך להתקיים גם בלעדי אחד מה"רבנים" הללו, ואפילו בלי שניהם גם יחד
אברהם הללי
פרשת חוקת מתארת את שנת הארבעים למסעם של בני ישראל במדבר. עם סיום תקופת הנדודים במדבר, כשעם ישראל מצוי בשערי ארץ ישראל המובטחת, עוברת על עם ישראל תקופת משבר אמוני המסכן את כניסתם המיידית לארץ ישראל. אך למרות הסערות והמשברים של הרגע האחרון, מתעלים ישראל לאמונה ולביטחון בה', ע"י הנהגתם הנכונה של משה אהרן ומרים
שמעון זיו
אולי מישהו יסביר את הסתירה: מחד באמצעים מכאיבים ממשיכים בכוח את חיי הסובלים ממחלות חשוכות מרפא ומאידך לא רוצים להפעיל אמצעים הרבה יותר הומנים על-מנת להציל את חייהם של שובתי הרעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il