X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הביטוח הלאומי נערך מאז החלטת הכנסת באורח מאוד מואץ לרכז פרטי את כל הזכאים והזכאיות החדשים על-פי השינוי בחוק. אז איך אפשר לקום מפני שיבה, כשלא הולכים לישון...
▪  ▪  ▪
יש זכויות בביטוח לאומי [צילום: פלאש 90]

סיפרתי לכם על אימא שלי, בת ה-88, הנה עוד סיפור טוב על הביטוח הלאומי, על מדינת העם היהודי, מדינה בה היהודים מחוקקים חוקים לטובת היהודים, מי שמבצע הוא יהודי, מי שמטפל בתלונות הוא יהודי, וגם מי שמתלונן (כמובן) הוא יהודי, אוסף בלתי אפשרי של יהודים שכולם רוצים לעשות רק טוב לניצולי השואה, (מבלי לפגוע [משמעותית] באחרים).
אמי ניצולת שואה. יאיר לפיד יזם מספר תיקונים בחוק, אשר יקלו על השארית הקטנה של שארית הפליטה את החיים, הכמות שנשארה היא כאמור קטנה, הזמן קצר ואמר יאיר לפיד בכנסת ערב העברת החוק כי עיקרו של החוק הוא לא לתת את מה שלא מגיע אלא לתת את מה שהגיע מזמן, ולתת במהרה, תוך ביטול קשיי ביורוקרטיה, כי הדור הזה הוא דור הולך ונעלם.
הבנתי שלחוק הזה יש משמעות לטובת אמי (בטול קיצוץ שעות סיעוד שהוכרו לה, עקב הכללת הפיצויים במבחן ההכנסה) ופניתי לביטוח הלאומי דרך אתר האינטרנט על-מנת שיסדרו את הסיפור אצלם בבית ויעבירו את האישור, כי הרי מדובר היה להבנתי בהליך טכני פשוט, בייחוד לאור תכליתו של החוק.
אשר יגורתי בא לי.
את הפנייה באינטרנט הפניתי תחילה למחלקה הלא נכונה, ואז פיניתי שוב דרך האינטרנט ליעד הנכון - דרך פניות בציבור - פינג פוג אליפות עולם לא מגיעה לכאלה רמות של הנחתות, אני מגיש סרב, מקבל כדור מלטה, מדביק הנחתה מהצד והם מפתיעים אותי מלמעלה. פול גאז בניוטראל, זה מה היה לי עם פניות הציבור של הביטוח הלאומי באינטרנט, אם כל זה היה מתקדם בפאקסים או בדואר, היו היורשים נכדי (שעוד לא נולד) מקבלים את האישור המיוחל.
היום אמרתי לעצמי, אפרים קאט דה בולשיט, דבר עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, לא מכירים? אז מה, נעשה היכרות בטלפון והפעם הייתי ממושמע, אמרתי ועשיתי, הרמתי לו טלפון, הוא היה עסוק אז דיברתי עם ראשת לשכתו, היא העבירתני לאגף הסיעוד, ודיברתי עם סגנית ראשת האגף ולאחר מכן עם בכירה בביטוח הלאומי של כפר סבא (בלי שמות).
ואז התברר לי לשמחתי שאני פורץ לדלת פתוחה, שהביטוח הלאומי נערך מאז החלטת הכנסת באורח מאוד מואץ לרכז פרטי את כל הזכאים והזכאיות החדשים על-פי השינוי בחוק, הבנתי שהביטוח הלאומי נערך לפנות אליהם בין אם בפניה ישירה ובין אם באמצעות העיתונות, שהביטוח הלאומי מבין את כובד המשימה, את חשיבותה, ועובד מסביב לשעון על-מנת שהזכאים בכוח יהיו גם זכאים בפועל, כמה שאפשר בסמוך למועד כניסת החוק, ב-1 ביולי.
אם היו שואלים אותי במה אפשר להתגאות במדינה, אז אומר שבשרות לציבור אני לא כל כך מתגאה, ראו איך פניות הציבור של ביטוח לאומי לא רואים את האור בחלונות, ואת זעקת הלב של הפונים, וממשיכים לפרפר את הלקוחות סחור סחור על-אף שהביטוח הלאומי עומד על הרגליים בנושא זה.
אך אני כן מתגאה בכך, שנצר שני של השואה, יושב בעמדת פיקוד, ואחד הדברים הבולטים שיש לו בראש אלה קשישיה של מדינת ישראל, מדינת היהודים, אותו מקום יחיד בעולם שליהודים יש בו ביטחון יחסי, אם כי איננו מחולט, אותו מקום שקלט את שארית הפליטה מאודיה העשנים של אירופה, ובלי כל קשר אם סייע להם מספיק עד כה, הרי שעתה מונעת עגלת סיוע סיעודית שיקומית, על-מנת להקל עליהם את חייהם, וסביב ההחלטה הזו של יאיר לפיד וצוות משרדו, מתקבצים מאות עובדים בביטוח הלאומי, בכל הארץ יומם וליל על-מנת לקיים את ההחלטה, על-מנת לקיימה כרוחה, ועל-מנת לקיים את מצוות מפני שיבה תקום, והם בכלל לא קמים, כי בימים האחרונים פשוט לא הלכו כלל לישון.
ואנא שלא תהיה ברכתי זו סיבה לביטוח הלאומי, לאגף הסיעוד, לסניפי הארץ לנוח על זרי הדפנה, אלא רק להמשיך ולעמול, להמשיך ולפעול, ובמקביל לשפר את הליכי העבודה מול היחידה לפניות הציבור, אשר קלקלה בתהליך הרבה יותר מאשר הועילה.

תאריך:  30/06/2014   |   עודכן:  30/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך אפשר לקום כשלא הולכים לישון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
השוואה בין תיאור אירועי "יום הנכבה" ע"י רשת CNN וארגון בצלם מלמדת שוב על רמת המהימנות הנמוכה של דיווחי בצלם, המשמיט מידע חיוני ומעוות את תמונת המציאות באופן המשחיר במכוון את דמותה של ישראל
אפרים הלפרין
מפלגת יש עתיד היא כמו יחידה של המרינס, מה שאומר המפקד כולם חייבים לחזור אחריו, ואוי לו למי שיסטה מהשורה, אוי לו למי שימרה את פי המפקד. והתוצאה היא שרוב אמירות אומללות של בכירי המפלגה או על דברי בכירי המפלגה, קיבלנו מפלגה אומללה
ראובן לייב
קרנבל הכדורגל הגדול בברזיל מרתק אליו בימים אלה לא רק אוהדים מושבעים ושרופים, אלא גם הדיוטות שכמוני, המתפעלים מלהטוטי הביצוע של השחקנים, מהאווירה המחשמלת השוררת באצטדיונים, ומהאטרקציות המזומנות שמאחורי הקלעים
הרב שלמה אבינר
אנו מצווים ללכת בעקבותיו של הקדוש ברוך הוא שמידתו אמת    כיצד עושים זאת בעולם של שקר? מדוע אנשים משקרים? ומה מקומו של החינוך לאמירת האמת? מאמר ראשון
איתמר לוין
דורון ברזילי ולשכת עורכי הדין מדברים על משוב שופטים - אבל למעשה רוצים לבצע סקר, תוך התעלמות מהכללים הבסיסיים ביותר שלו. מה שצריך הוא משוב אמיתי, כזה שממנו הנהלת בתי המשפט לא תוכל להתעלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il