X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טמטום בתחום התחבורה והפעם: אוטובוסים ואופנים בת"א, ובתי קפה שהופכים את המדרכה ללא-פנויה מדוע אין משטרה או פיקוח עירוני לגבי נסיעת רוכבי האופנים?
▪  ▪  ▪
תחנת אוטובוס. לא מספיק מקום [צילום: עידן יוסף]

דומה שעיריית ת"א זכאית ל"פרס הטמטום" על מיפעלותיה בתחום התחבורה. ברשימה זו אני רוצה להתייחס לאוטובוסים ולאופנים. כשאני מתייחס לאוטובוסים אני מתחיל בהתייחסות לתחנות האוטובוסים.
האם שמתם לב שבשנים האחרונות תחנות האוטובוס הפכו בעיקר לתחנות פרסום? חלילה, עיני לא צרה בהפרטות כדאיות אבל לא על חשבון הפונקנציה של התחנות - מקום ישיבה לנוסעים הממתינים. אם בעבר יכלו לשבת לפחות שלוש אנשים, כיום יש ספסלים שחלקם בעלי מחיצות המקשות על היושבים. חומר הספסל הוא מתכתי, ואינו מתאים בעיקר לחורף. פשוט קר לישבנים על חומר קר שכזה. מהו ההיגיון בו? ומבחינת המקום, מדוע אין הספל פרוס לאורך כל התחנה? מדוע לא לאפשר ליותר משלושה אנשים לשבת? ואם יושבים, האם יש התאמה לגג התחנה לשמש הקופחת ולגשם בחורף? מדוע לא לעשות גג שיכסה היטב את התחנה? הרי הגשם חודר לתחנות, והשמש קופחת (אולי יש מקום לגג מתכוונן לשמש)?
אולם מדובר באוטובוסים. לא מזמן הושק אוטובוס מס' 1 מפ"ת עד לבת ים. זמן הנסיעה מתקצר. מדוע הוא מתקצר? כי הנהג לא עסוק כמו בכל שאר הקווים במתן עודף, הטענת רב קו, ותשובות לשאלות נוסעים. היכן נשמע כדבר הזה שנהג אוטובוס יהיה גם כרטיסן? וגם מודיעין 144? מה שפועל כבר שנים באירופה, צריך לפעול גם בארץ. יש להפוך את מודל קו 1 למודל כללי. רק זה יקצר את משך הנסיעה. כמובן שיש לעשות עוד. למשל לחלק גזרים נוספים לבעלי רכב כדי שיעדיפו את התחבורה הציבורית. גזרים יותר משכנעים משוטים. גם הרשת יכולה לעזור להסעות פרטיות, כדי שלא ימצא אדם אחד ברכב ברמזור ליד אדם אחד ברכב שני.
נגיע לטמטום. מיהו האידיוט שאפשר את נסיעות האופנים על המדרכות? מדוע טמטום? כי כדי לעלות לאוטובוס צריך לחצות ולעיתים בריצה מבוהלת את מסלול האופנים. במו עיני ראיתי רוכב אופנים הנוסע על המדרכה מפיל נוסעת שירדה מהאוטובוס. העניין חמור במיוחד כי העירייה מעודדת נסיעות אופנים. המדרכה הופכת לסיוט להולכי הרגל. כי לא מעטים מרוכבי האופנים נוסעים בשני הכיוונים ובמהירות...
ניקח לדוגמה את רחוב אבן גבירול. המדרכה בחלקה מופקעת לטובת בתי קפה. כמובן שאני בעד בתי קפה, אבל לא בצורה הקיימת שבה הם משאירים רווח בין בית הקפה לכסאות הקרובים אליו, מה שהופך את הרווח הצר למעבר בעיקר למלצרים ובכך הופך חלק יותר גדול מהשטח הראוי של שטח המדרכה לשטח בית הקפה. נוסיף לכך את מסלולי האופנים, ולהולכי הרגל, אין הרבה שטח להלך בו.
ועוד לא ציינתי שנושא הקורקינטים והאופניים החשמליים לא הוסדר בחוק, מה שאומר שמדובר בעבריינות באישור או העלמת עיין של הרשויות השונות. יש להדגיש שכלי רכב אלו מהירים יחסית מאופנים רגילים. ידוע כבר על מאות פצועים בשנה מאופנים וקורקינטים. זו שאלה של זמן מתי יהיה ההרוג הראשון, כנראה קשיש שיופל, ישבור את ירכו וימות מכך.
אז מה צריך לעשות? אם יש משטרה לתנועה בכביש, מדוע אין משטרה או פיקוח עירוני לגבי נסיעת רוכבי האופנים? היה מקום לשנות את מבנה המדרכות כך שהאופנים ייסעו במסלול ניפרד שיכלול תמרורים ופיקוח על נסיעתם, כולל תמרורי הזהרה עם מפגשי תחנות אוטובוס.
הבעיה בישום זה שבדמוקרטיה הרוב היא הקבוצה הכי חלשה לעומת קבוצות אינטרס וגם נוכח יחסי הציבור של הרכיבה על האופנים בת"א.

כותב הנו פובליציסט
תאריך:  08/10/2014   |   עודכן:  08/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טמטום של עיריית ת"א והפעם - תחבורה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
האם מישהו חשב על נכים בכיסאות
ד"ר רון בריימן  |  8/10/14 11:14
 
- נכים
יוסי ברנע  |  8/10/14 23:07
2
נסיעה מצולמת בקו 1
יעקב הקטן  |  8/10/14 12:26
 
- קו 1
יוסי ברנע  |  8/10/14 23:11
3
גם פחי המיחזור תורמים לנגע
פחים  |  9/10/14 14:26
4
האופניים החשמליות
יוסף אורג  |  10/10/14 08:51
 
- מכתבך
יוסי ברנע  |  13/10/14 23:07
5
שמשטרה תאכוף רוכבי אופניים?
מבין עניין  |  12/10/14 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
יש משהו משותף לעכברים הנוטשים ולראש הממשלה. להם ולו יש שאיפה אחת - לשרוד. תמיד, בכול מצב, בכול מחיר. אבל יש גם משהו מבדיל. סיכויי הישרדותם של העכברים תלויים ביכולתו של בנימין נתניהו לנווט את הספינה ולהביא אותה אל חוף מבטחים. וזה לא בטוח, כיוון שהים מסתער, כלל לא ברור שבעת צרה ברלין - לא תהיה הנמל שממנו יבקשו הנוטשים להימלט שוב אולי לישראל
מנחם רהט
הפלשתינים מאשימים את ישראל בגזענות, בעודם מיישמי תורת הגזע הנאצית כאן ועכשיו    עמירה הס כמשל
יעקב שטרכר
כדאי ששנת 2015 תשמש כשנת סריקה של המשק הציבורי לצורך עריכת שינויים משמעותיים במשק, שיפור ניהולו והפיכתו ליעיל יותר    וגם ק.ק.ל וקופתה
עמוס גלבוע
עשה ככול יכולתך על-מנת להתריע אם אתה משוכנע בעמדתך וגורל אנשים על כף המאזניים. מי שאומר: "אני התרעתי", ולא נלחם עד הסוף על דעתו ולא הפך עולמות - לא עשה כלום ולא התריע!
ציפורה בראבי
סכנת דאעש גדלה והולכת לא רק בגלל האכזריות האל אנושית שבארגון המעוות הזה, כי אם בגלל היחצנו"ת הגדלה. כלי התקשורת מחפשים פרסום ורייטינג ומסתבר שדאעש זה נושא חם. אז למי אכפת הנזקים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il