X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי שר החוץ האמריקני, קרי, על השפעת הסכסוך הישראלי-פלשתיני על התגייסות צעירים לדאעש לא שיקפו את כל מה שאמר בנאומו אך בהחלט משקפים את הקו הפייסני של הממשל כלפי האיסלאם הקיצוני
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי. מחניף לעולם המוסלמי [צילום: AP]

האזנתי לנאום של קרי שאותו נשא לאחרונה באירוע של משרד החוץ האמריקני לציון חג הקורבן המוסלמי. קרי דרש לטפל בסיבות לחוסר היציבות באזור ולא רק בסימפטומים – אכן אמירה יפה. הוא מנה את הסיבות אחת לאחת: הבעיות הכלכליות במדינות ערביות ומוסלמיות שמגבירות את המרירות ואת הביקורת של הציבור נגד השלטון;
המאפיינים הדמוגרפיים של החברות הערביות-מוסלמיות, ובעיקר העובדה ש-50% מהאוכלוסייה הם מתחת לגיל 25 ורבים מהם מובטלים ומתוסכלים; קיומם של משטרי עריצות מושחתים; והסיבה האחרונה לדעת קרי - הסכסוך הישראלי-פלשתיני שפוגע בכבודם של ערבים-פלשתינים ו...דוחף אותם להתנדב לשורות דאעש. איך? הוא לא הסביר אבל הטיעון נקלט בקרב חלק משומעיו האנטי-ישראלים.
מעניינת כותרת של כתבה שיצאה מהמפגש של קרי עם הקהל שהאזין לדבריו והיה מורכב ממוסלמים רבים: "קרי - הסכסוך הישראלי-פלשתיני יוצר השפלה וחוסר כבוד ומחזק את דאעש." כל שאר הסיבות - שהן המשפיעות באמת – נעלמו מהפרסום.
אולי קרי יכול להסביר האם המתנדבים לשורות "בוקו-חראם" בניגריה יודעים בכלל איפה נמצאת ישראל והאם הם באמת מונעים על-ידי מרירות בגין הסכסוך הישראלי-פלשתיני? האם הלוחמים האיסלאמיים באלג'יריה באמת מושפעים מהמתרחש בגדה המערבית או דווקא מהעוינות שלהם למשטר החילוני? האם המהפכה האיסלאמית בתוניסיה פרצה בגלל דרישות הביטחון של ישראל במו"מ המדיני או בגלל תקרית מקרית עם רוכל מקומי שהתרחבה וסחפה רבבות?
האם האחים המוסלמים במצרים התעצמו ותפסו את השלטון בגלל בנייה בירושלים או משום הבעיות הפנימיות ובגלל שהם חותרים מזה כמעט מאה שנים, הרבה לפני הקמת מדינת ישראל והרבה לפני שישראל נכנסה לשטחי איו"ש ועזה, להשליט את האיסלאם הסוני בחוקה ובחיי החברה באמצעות הפיכת מצרים ומדינות ערב האחרות למדינות הלכה, שכל מערכותיהן מתנהלות בכפוף לחוקי השריעה? האם הסיסמה "האיסלאם הוא הפתרון" הומצאה בגלל "הכיבוש הישראלי"? האם האמירה "האיסלאם דת החרב" הומצאה בקריית הממשלה בירושלים?
האם המיליציות האיסלאמיות בלוב לוחמות והורגות חפים מפשע בגלל "המצור" בעזה או אולי דווקא בגלל מאבקים בין-שבטיים, שהיו כבושים ועתה פרצו לאוויר העולם? והאם קרי מודע לכך שעירק וסוריה הן מדינות שהורכבו מקבוצות ושבטים עוינים, שחוברו למדינות מלאכותיות, שרק הכוח הצבאי שמר על הדבק ביניהן? והיום - היום הם עוסקים בהרג הדדי ללא קשר לישראל.
האם הגורמים האיסלאמיים השיעיים קיצוניים בתימן נלחמים נגד ההשפעה הסעודית שם בגלל עזה או שמדובר במאבקי-כוח אזוריים ובאסטרטגיה אירנית גלובאלית? ואם הסכסוך הישראלי-פלשתיני ייפתר - האם אירן לא תחתור לנשק גרעיני וחיזבאללה השיעי הקיצוני יפסיק לאיים על מדינת ישראל? האם הסכסוך הדתי שימיו כימי האיסלאם בין השיעה לסונה ייעלם?
ונניח שיהיו שתי מדינות לשני עמים - האם הפלשתינים לא ירצו גם את יפו, חיפה ובאר-שבע? ומימוש "זכות השיבה"? האם רוב ערביי ישראל יחליטו סוף-סוף להיות נאמנים למדינת ישראל?
לאן חותרים האמריקנים? מתי האמריקנים יבינו שיש מגמה חסרת מעצורים של חיזוק האיסלאם הקיצוני ללא קשר לישראל ולסכסוך שלה עם הפלשתינים? למרבה הצער, שר החוץ האמריקני ממשיך להחניף לעולם המוסלמי, למרות שארה"ב סופגת ממנו מכות נמרצות חדשים לבקרים. זהו המשך הקו שהתווה אובמה בנאומיו בקהיר ובטורקיה בראשית כהונתו. השילוב של שר חוץ תמים או מיתמם עם נשיא פרו-מוסלמי, שלא מבין מה קורה, הוא אסון לעולם החופשי. אמריקה עייפה, לא רוצה להילחם על הגנת החופש והיא מגיבה רק כשהאש מלחכת את שולי שמלתה. אין בממשל הזה מישהו שיקום ויאמר "המלך הוא עירום".

תאריך:  18/10/2014   |   עודכן:  18/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קורה לאמריקה?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חכם ל"ת
אבי מ  |  18/10/14 12:25
2
אובמה וקרי מעלימים עין
סמך  |  18/10/14 20:08
3
מה קורה?
אהרון שחר  |  18/10/14 21:09
 
- איפה? בשוודיה? ל"ת
סמך  |  18/10/14 23:05
 
- בקרוב
אהרון שחר  |  19/10/14 12:41
4
גן ילדים מנהל את העולם"החופשי" ל"ת
האלו! התעוררו כבר  |  19/10/14 06:06
5
מעולם לא היה לאמריקה שר חוץ
עזרא מנצור  |  19/10/14 12:51
 
- פוף! "כשלון אינו אופציה"התרברב
ג'וני, ונשק לציפי  |  19/10/14 20:01
6
נשיא פרו מוסלמי, פירושו
נתין מדמנת ישראל  |  20/10/14 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס אריכא
קם לנו מטיף ארך-רגליים וקצר-דעת בשם ג'ון קרי להעכיר את מעט האור הדועך עד עלטה מוחלטת    ג'ון קרי איננו רצוי כאן יותר מפני שהוא מעוות בעיוורונו המטריד את המציאות בעזרת אמירות שקריות ומקוממות
איציק וולף
מאות מוסלמים התפרעו בשל הגבלת גיל המורשים להיכנס למסגד אל-אקצה    השליכו אבנים לעבר שוטרים בעיר העתיקה    המשטרה, בתגובה, עצרה את כניסות היהודים להר-הבית
אליקים העצני
בנאומו באו"ם השווה נתניהו את החמאס לדא'עש והזמין את אבו-מאזן לבחור: פיוס עם החמאס או שלום עם ישראל. והנה, רק חזר לארץ וכבר הוא משתף פעולה עם ממשלה שנקראת "ממשלת פיוס" או "אחדות"
עידן יוסף
מאשים את ישראל בפגיעה מיותרת בפלשתינים במבצע צוק איתן וקורא להביא את האחראים לדין - על הנשק במתקני אונרא: "ממשיכים לבדוק"
שמעון זיו
סכסוך שלא ניתן לגישור הסכסוך הישראלי פלשתיני    הנסיונות החד-צדדיים לפתרון הבעיה לא צלחו אלא אפילו הגבירו את התיאבון של הפלשתינים להשמדת מדינת ישראל ולשלוט מהים ועד הנהר הגדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il