X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: עניין של מיתוג - בתי רפואה במקום בתי חולים השבת - תועלת מול עלות משחֶה בשבת - היכן הכבוד הלאומי? ח"כ נכבד, עשֵה לך רב ולקינוח: שיחה ממתינה
▪  ▪  ▪
לא מכבוד השבת... [צילום אילוסטרציה: טוויסטד]

בתי רפואה
בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק דומני הוא היחיד מכל בתי החולים המכנה את עצמו 'בית רפואה'. בשינוי השם ביקש המוסד הרפואי לנער את עצמו מהקונוטציה השלילית שיש לשם המקורי ולתת תקווה לחולים שיבריאו ממחלתם. ראוי שגם מוסדות הרפואה האחרים יאמצו את המיתוג החדש, ויפיחו תקווה בחולים המאושפזים שיתרפאו במהרה.
כידוע, למיתוג יש השפעה פסיכולוגית ותדמיתית בדעת הקהל על המוסד או החברה ועל מידת הצלחתם. גם קופות החולים שינו כבר את המיתוג השלילי שלהן למיתוג חיובי 'שירותי בריאות'. השם החדש משקף לא רק את המטרה להבריא את החולים, אלא מרחיב אותה למניעת מחלות מראש ודאגה לבריאות הציבור בכלל. אומנם הן עשו זאת ממניעים פרסומיים, כדי למשוך לקוחות, אך המגמה היא נכונה. ועכשיו הגיע תור בתי החולים. מי ירים את הכפפה?
פסק זמן יעיל
ראוי לברך על שמירת השבת העולמית, והשבת הישראלית, שהתאחדו, כמה סמלי, בפרשת נוח (משורש מנוחה).
דומה שלא צריך להיות מומחה מקצועי, וגם לא אנטי דתי, כדי לדעת שאדם לא מסוגל לעבוד נון-סטופ, ומבחינה פיזית ונפשית הוא זקוק למנוחה ולפסק זמן. ההרפיה בעבודה לא רק שאינה בגדר בזבוז זמן, אלא כפי שהוּכח היא מרעננת את העובד ומגבירה את התפוקה, היעילוּת והניצולת שלו. כך שבמונחי עלוּת-תועלת מדובר ברווח נקי.
היהדות העניקה לנו יום מנוחה שבועי, השבת, אשר מעֵבר לאספקט הדתי מאפשרת ליהודים להינתק ממרוץ החיים ומהמכשירים הדיגיטליים, להרפות ולאגור כוחות חדשים לקראת שבוע העבודה הבא. מה הפלא שגם הגויים בעולם אימצו את הרעיון היהודי והם מנהיגים יום חופשה בשבוע.
כבוד לאומי?
ששת השחיינים המופלאים, כפי שפורסם, ערכו מִשְׂחֶה שליחים הארוך ביותר מקפריסין לישראל בשישה ימים, למען הים הירוק ומניעת זיהום המים. הם אולי עשו היסטוריה בשבירת שיא עולם ושיא גינס, אך דומה כי העובדה שקו הסיום היה בשבת היא לא בדיוק הכבוד הלאומי של ישראל כמדינה יהודית.
גם קבלת הפנים הממלכתית של השר לאיכות הסביבה, עמיר פרץ, לשחיינים בעיצומה של השבת, אינה מכבדת אותו ואת המעמד. השחיינים אולי נתנו אור ירוק לסביבה, אך למרבה הצער בהחלט לא היו אור לגויים.
עֲשֵה לך רב
יפה עשה ח"כ אורי אורבך שלכבוד חודש הקשיש יזם תערוכה של דמויות זקני השבט, הנערצים על חברי הכנסת ומשמשים להם השראה. ואכן כל ח"כ הצביע על המודל האישי שלו, תוך נגיעות משפחתיות, מפלגתיות או מקצועיות ברורות.
גם האיורים, המלווים את הדמויות, ששורטטו בידו האֲמוּנה של ניסים נוסקו, עשויים בטוב טעם ומתובלים בהומור עדין. תמונה אחת שווה אלף מילים כבר אמרנו?
אולם עם כל הכבוד, תמוה הדבר שכפרלמנט יהודי, איש מהמשתתפים - ובכלל זה ח"כים דתיים - לא מצא דמות תורנית - רבנית אחת לרפואה. האומנם חסרים רבנים מצוינים לישראל?
שיחה ממתינה?
אין ספק שבעידן המודרני מענה טלפוני מהיר הוא חלק בלתי נפרד מהשירות ללקוחות, וכל חברה, שמכבדת את עצמה, עומדת בקריטריון זה המשקף את כרטיס הביקור שלה.
אז איך זה שחברה מכובדת כמו אלקטרה (שירות פלרום) לא הבינה את זה עדיין, ונותנת ללקוחותיה להמתין זמן רב על הקו, תוך השמעה חוזרת ונשנית של הפזמון המתיש, כי "עקב עומס פניות אין באפשרות הנציגים לענות, ותודה על הסבלנות".
האם לא הגיעה השעה שהחברה תאמץ הצעת ייעול של חברות אחרות (ואפילו בזק), כי במקרה של קווים עמוסים היא תבקש מהלקוח להשאיר את מספר הטלפון שלו, והנציג יחזור אליו לכשיתפנה? כמה פשוט, כמה יעיל. מעבר לכך, הדבר מצביע על התייחסות חיובית ללקוחות ולזמנם היקר, השווה כידוע כסף, ותורם לתדמית החברה.
תאריך:  29/10/2014   |   עודכן:  29/10/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
כבוד האומה
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
מקור השם בית רפואה
יוסף היהודי  |  29/10/14 11:55
 
- הערה מחכימה
ציפי לידר  |  29/10/14 12:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים שטנגר
מי שאינו יודע, מוזמן בזאת להתעדכן בעובדה, כי בימים הקרובים אמור להתפרס ב"רשומות" צו, עליו חתם שר הפנים, גדעון סער ולפיו ניתן להפקיע מקרקעין לצורך ייעודם כדיור להשכרה
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
אישה שבנה בן החמש נלכד בדלתות אוטובוס, נגרר ונהרג מול עיניה לא קיבלה פיצוי על הנזק הנפשי שנגרם לה, משום שנקבע שנכותה בעקבות האירוע היא בת 9% בלבד. יש מקום לתהות על פסק דין זה
דרור אידר
הרב כרמון מטיל איסור, חרם וקונם על מי שאוחז בדעה אחרת ממנו? מי שחושב שאלוהים ודמוקרטיה הולכים גם הולכים ביחד, שייצא החוצה!
דרור אידר
אנחנו היהודים עשינו את ירושלים למה שהיא. חזרנו הביתה, וצריך להתנהג כבעלי הבית. לא להתנצל ולא לפחד. יותר יהודים בכל מקום, יותר ביטחון!
מרדכי ליפמן
על מה ידברו עכשיו בתהליך המדיני המיוחל עם הפלשתינים שלא דיברו עליו קודם? אבו מאזן הוכיח כי הוא סרבן שלום מדעת    על גורמי השלטון במדינה לשקול אפשרויות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il