X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המטכ"ל צייתן ומורכב מגנרלים בינוניים וממושמעים, שכל יהבם הוא להיראות במיטבם, לרצות את הדרג המדיני ולספק את מה שהוא רוצה לשמוע, בעיקר לא להטריד אותו במה שמקלקל לדרג המדיני את ההשקפה הפוליטית שלו
▪  ▪  ▪
בני גנץ. מה בער לו לדרוש התנצלות? [צילום: פלאש 90]

ראש השב"כ שונה מקודמיו בסימן חיצוני אחד מובהק, הוא חובש כיפה! משמע: יש לו מחויבות למוסריותו לאמונתו ולכלליה. מחויבות זו קודמת למחויבויותיו האחרות!
אני מאמין שזה הוא המניע הבלעדי לראיון המרתק שנתנו אנשי השב"כ לאילנה דיין בתוכניתה המצוינת "עובדה".
התגובה הנזעמת של דובר צה"ל ומכתבו הנזעם והגלוי של מפקדו הרמטכ"ל גנץ לראש הממשלה תוך הזכרתו של ראש אמ"ן אביב כוכבי, הם בבחינת אישור, שאכן ישנה בעיה מטרידה בהרכב המטכ"ל ובתהליכי ההבנה וקבלת ההחלטות בתוכו.
תמיכתו המיידית של שר הביטחון יעלון במטכ"ל, אף היא מעידה על כך שיש לו רצון עז לכבות את "הלהבה" שנצתה בעודה באיבה. מה גם שיעלון הוא בוגרו של המטכ"ל והוא "ינק והיניק" מתוכו.
על מה רגשו גנץ וכוכבי? מה בער לגנץ לשלוח מכתב גלוי לדרוש התנצלות, שעל פניו נראה כתרגיל ביחסי ציבור וכסת"ח?... מה גרם להם להעדיף שוב טקטיקה יחצנ"ית במקום לתבוע בדיקה של ועדה מקצועית ובלתי תלויה?!
מה, אם לא "החמאה הנמסה על קדקודם ומאיימת לחדור לעיניהם ולסמא את הראייה המועטה שנותרה בעינם".
התנהלותם של המטכ"ל והרמטכ"ל החל מארוע החטיפה ועד לסיומו הבעייתי של מבצע "צוק איתן" הייתה נגועה בהרבה מדי שקולי יחצנ"ות ואלתור, ומעט מדי חשיבה צבאית מתוכננת או סדורה. החל מזה שלא העריכו ולא נערכו מראש, לפחות ביו"ש, למצב סביר, שסתם חששן היה נערך לו, שבו גבר הסיכוי לארועי חטיפה, בפרט לאור הידוק הלחץ הידוע על החמאס בעזה, והיה צריך לצפות התפרצות לטווח נראה.
המשך לכך, שלהפנמת האירוע בפקוד מרכז, נדרשו כשש שעות קריטיות עד שהצבא התעורר לחיים משנתו הנעימה; עבור לכך שכדי לחפות על הבזיון הקודם, גייסו את כל צה"ל למשך ימים על ימים למצג שוא של חיפושים עורים, אך שופעי יחצנ"ות, ובסוף מי שמצא את הנרצחים היו בכלל אזרחים!...
המשך להתגלגלות הארועים מסביב לעזה עד שלבשו מעצמם צורה של מבצע צבאי. המטכ"ל לא ידע מול מה הוא ניצב ולקראת מה הוא הולך! עיקר פעילותו המבצעית הייתה בהגבה מבוקרת והצגה, בתקווה שירי הרקטות מהרצועה ידעך "מעצמו", כי הרי הקונספציה הייתה משום מה, שהחמאס מאז "עמוד ענן" אינו מעוניין בהתלקחות כללית.
כך גייסו מילואים בקול ענות גבורה כדי להפחיד את החמאס, כך בקול ענות גבורה גברו בתקשורת ספורי ההצלחה "הכירורגיות" של חי"א הטוב בעולם, ובפועל הצבא הירוק הסתובב בשטח ישראל ופעל בעיקר בקול ענות חלושה.
לא די בכך שלמטכ"ל לא תוכניות סדורות לפעולה רגלית בהיקף מוגבל לפחות נגד המנהרות, הוא הפך את עצמו בשטחי הכינוס שלו למטרה נייחת נוחה ולא מוגנת לפצמר"ים שגבתה ממנו מחיר כבד. אילו ידע המטכ"ל לאן פניו ומה הוא רוצה, היה מכריז על העוטף שטח צבאי סגור, וחוסך בהרוגים אזרחים מיותרים. אבל המטכ"ל והרמטכ"ל המתינו שהדרג המדיני יתן להם הוראות אופרטיביות מה לעשות. כבר שנים רבות שיש למטכ"ל היקר שלנו, רצון עז מאוד לרצות את הפוליטיקאים...
זה מטכ"ל צייתן שמורכב מגנרלים בינוניים וממושמעים, שכל יהבם הוא להראות במיטבם, לרצות את הדרג המדיני ולספק לו את מה שהוא רוצה לשמוע. ובעיקר לא להטריד אותו "בזוטות עובדתיות" שמקלקלות לדרג המדיני את "התמונה ההשקפה" הפוליטית שלו. וכך הוא היה מוכן ומזומן ללכת להפסקת אש גם מבלי לטפל במנהרות התקיפה...
המטכ"ל המוצלח הזה היה כה "תכליתי ומקצועי" שלמרות שהוא ידע, לטענתו, על מנהרות התקיפה, הוא לא דרש מהדרג המדיני, מלכתחילה לנצל את ההזדמנות ולפעול להשמדתן המיידית. לא רק שהוא לא תבע את זה, הוא גם לא נערך ולא הכין כוח נייד מיוחד, לטיפול בכוחות קומנדו של האויב אם וכאשר יפרצו מהמנהרות בתוך או בסביבת שטחי הכינוס של הצבא, כדי לחטוף לוחמים.
עכשיו צץ השב"כ וחושף לנו שהיו נתונים וידיעות שהחמאס בעזה מתכנן מבצע צבאי בהיקף גדול ליולי 2014! ושהידיעות והערכות האלה הועלו על-ידו, חודשים לפני כן, בדיונים ובפורומים הרלוונטיים.
אז שוב, בריטואל החשיבה הזכור לכולנו מערב מלחמת יום כיפור, העדיפו גם הפעם המטכ"ל והקברניטים את הקונספציה ואת עמדות אמ"ן הנוחות והמרגיעות. ולמי שייך אמ"ן אם לא למטכ"ל הנאמן "והמוצלח" הזה???...
אז מה צועק דובר צה"ל שופרו של המטכ"ל לאילנה דיין? "אני לא זוכר שזה נאמר! ואם זה נאמר ולא נעשה עם זה כלום, למה השב"כ ישב שתק?!"
ואני עונה לו "לשופר" במקומה: למה אתה צריך להיזכר? הרי יש סטנוגרמות והקלטות של הדיונים, אפשר וגם חייבים לבדוק מה נאמר!
ועוד אני עונה לו לדובר צה"ל במקומה: האם הוא או שולחיו, היו צועקים כאשר הדרג המדיני היה מקבל את עמדת השב"כ?... הרי הם שם במטכ"ל חבורה של "מישרי קוו" נאמנים וצייתנים.
מה נזעקתם לכם שוחרי המטכ"ל וחנפניו בתקשורת, אתם אותם כל "הרוני דניאלים" למיניהם, מה אצתם להמעיט להסתיר ולהנציח את הבזיונות? לטשטש ולפמפם שהשב"כ בעצם לא אמר או לא התכוון! וצה"ל היה בסדר.
צריך להיות ברור לחלוטין שהעמדה הזאת של השב"כ אכן הוצגה! וברור לחלוטין שאמ"ן התנגד לה! וברור לחלוטין הרמטכ"ל צידד באמ"ן ושהדרג המדיני שוב העדיף להסתתר מאחרי גבו "הרחב" והצייתן של הרמטכ"ל!
מה שאומר לנו השב"כ באמצעות אילנה דיין שחשוב ביותר לבדוק ביסודיות לפחות שלושה תהליכים קריטיים: על מה ועל מי הסתמך ראש אמ"ן ואיך ניתח והסיק? על מה ועל מי הסתמך השב"כ ואיך ניתח והסיק? על מה הסתמכו המטכ"ל והרמטכ"ל ואיך ניתחו והסיקו? זה מינימום הכרחי שאם לא יבדק ברצינות, אנחנו נמשיך לטפח את הכסת"ח!

תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב כוכבי  אילנה דיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדה: השב"כ נגד הכסת"ח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הקבינט והמטכ"ל נכשלו לחלוטין
דודי30  |  17/11/14 14:18
2
"הלנצח נאכל חרב?"
שמ  |  17/11/14 20:00
 
- טעות! זה לא המכניזם של הממשל
גד גזית  |  20/11/14 09:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בני זוג חתמו על הסכם ממון והפרדת רכוש יומיים לאחר שהוצאה לבעל שומת מס הכנסה    בית המשפט קבע שמדובר בעסקה מלאכותית ואפשר לפקיד השומה להטיל עיקול על הבית שנרשם על שם האישה
אברהם שרון
"תדע כל אם עברייה שהפקידה את גורל בניה בידי מפקדים הראויים לכך" (דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל, 1963)
עידן יוסף
את מה שהמשטרה לא הייתה מצליחה לעשות עם אלפי שוטרים עשו כמה בני משפחה דרוזית שדיכאו התקוממות מוסלמית לאומנית בגליל המערבי
נסים ישעיהו
אמנם סוף-סוף עמד שר בכיר על בימת הכנסת וציטט את פירושו של רש"י לפסוק הראשון בתורה, שכל הארץ של הקב"ה והוא נותן אותה למי שהוא רוצה, אבל דומני שבינתיים הקול שלו הוא בודד. והלוואי שימשיך בדרך זו
ציפי לידר
האם היהודייה האולטימטיבית    מדוע נקראת הפרשה בשם זה?    מהו גיל המעשים וכיצד הוא קשור לשרה?    הכל על שרה אמנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il