X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלוש עצות גדולות אנו יכולים ללמוד מדברי רש״י שפירש את דברי יוסף: ״אל תרגזו בדרך״ - כאשר האדם צועד במסלול החיים, הוא צריך לשמור עצמו שלא יעשה דברים בפזיזות. ״אל תפסעו פסיעה גסה״ - כאשר אתה עולה לגדולה, אל תשכח את העבר. ״אל תעסקו בדבר הלכה״ - אל תהיו בעלי דין
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המדרש מספר שכאשר רצה יוסף לקחת את בנימין לבית האסורים, צעק יהודה צעקה גדולה, שאפילו חושים בן דן שהיה בארץ כנען שמע את אותה הצעקה. איך ייתכן שחושים בן דן שמע את צעקת יהודה, והרי ידוע לנו שחושים היה חירש. התשובה היא, שחושים יוצא אותיות משיח (בתורה חושים נכתב בלי ו') ויהודה היה נתון בצרה גדולה, שהרי לא יחזיר את בנימין בריא ושלם ליעקב, הוא יפסיד את העולם הזה ואת העולם הבא. ולכן צעק יהודה צעקה בתוך לבו לריבון העולמים שישלח את המשיח שיוציא אותו מצרה זו שהוא נמצא בה, וזה הפירוש שחושים בן דן שמע את הצעקה.
חז"ל מספרים שכאשר יהודה ביקש להיות עבדו של יוסף במקום בנימין, אמר יהודה ליוסף - ״אני יודע יותר טוב ממנו לשאוב מים ולחטוב עצים". ידוע ששתי השבטים שזכו שבית המקדש יבנה בחלקם היו יהודה ובנימין, בחלקו של יהודה היה המזבח שלעבודתו היו צריכים שתי דברים: עצים להקרבת הקורבנות ומים לניסוך המים. ובזכות שיהודה מסר את נפשו על בנימין בכך שישאב מים ויחטוב עצים - זיכה אותו הקב"ה שהמזבח יבנה בחלקו. ומכך אנו לומדים שכל הדברים שאדם עושה במצבים קשים, הם נזכרים לדורי דורות.
המדרש מספר לנו: בשעה שיהודה עמד בפני יוסף ויתווכח אתו, היה יהודה לובש חמישה בגדים, ובשעת כעסו שתי שערות שעל ליבו היו קורעות את כל חמשת הבגדים. וחשבנו לבאר שחמשת הלבושים שיהודה לבש מרמזים על חמשת החושים שיש באדם: ראיה, שמיעה, ריח, דיבור ומישוש, ושתי השערות שעל ליבו רומזות על כוח הלב. והמדרש בא לרמוז לנו שיהודה בכוח ליבו התגבר על כל חמשת החושים.
"הוציאו כל איש מעלי" (בראשית מה, א). חשבנו לפרש פסוק זה, שכאשר יוסף אמר הוציאו כל איש מעלי, הוא לא התכוון לאנשים אלא בא לומר - בואו ונוציא בחוץ את כל המידות האנושיות, שלא ישאר במקום - לא שנאה ולא כל מה שהיה מתפרץ מאדם רגיל במפגש כזה.
"מהרו והורידו את אבי" (בראשית מה, יג). מדוע כל כך מאיץ יוסף את אחיו שיביאו את יעקב לארץ מצרים, והרי כבר עשרים ושתים שנה לא ראה יוסף את יעקב, ומה יקרה אם תתעכב פגישתם בכמה ימים. התשובה היא, שיוסף ידע שכל הסיבה שהוא היה צריך לרדת לארץ מצרים הייתה בשביל כפרה ליעקב על כך שנשאר בבית לבן ולא חזר לבית אביו. ומכיוון שידע שעומדות להיגמר עשרים ושתים שנה שצריך אביו להצטער,מיד זירז את אחיו להביאו אליו, שלא יצטער עוד יום אחד שלא לצורך.
"ויאמר יוסף אל אחיו אל תרגזו בדרך" (בראשית מה, כד) ״אל תתעסקו בדבר הלכה שלא תרגז עליכם הדרך ואל תפסיעו פסיעה גסה״ (רש״י). כל דבר שיצא מפיו של יוסף הצדיק הוא מוסר השכל לדורי דורת. שלושה עצות גדולות אנו יכולים ללמוד מדברי רש״י שפירש את דברי יוסף. ״אל תרגזו בדרך״ כאשר האדם צועד במסלול החיים, הוא צריך לשמור את עצמו שלא יעשה דברים בפזיזות ולא יעשה דברים מתוך כעס. ״אל תפסעו פסיעה גסה״ כאשר אתה עולה לגדולה אל תשכח את העבר ותתנהג במתינות ולא בכעס. ״אל תעסקו בדבר הלכה״ אל תהיו בעלי דין, אלא תתנהגו לפנים משורת הדין.
תאריך:  28/12/2014   |   עודכן:  28/12/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ירושלים היא כיום עיר ובלבה חומה - חומת הפרדה - לא רק בין חמש השכונות שמעבר אחד של הגדר ובין העיר    גם בעיר עצמה
יעקב שטרכר
אומרים על נתניהו שהוא אמן השיווק אך כשמבטיחים רצוי מאוד לקיים. כך שלא כדאי לבנות על מע"מ 0 על מצרכי מזון ושאר ירקות המובטחים, על אחת כמה וכמה ערב בחירות
נסים גבאי
יש לנו (עדיין) זכות חוקית להשתמש בפתק קטן המוכנס למעטפה, ובכך להביא לשינוי של 180 מעלות מייאוש לתקווה
יוסי אחימאיר
הערב ביוזמת קרן ברל כצנלסון התקיים ביום חמישי, לא ב"בית ברל" הסוציאליסטי ליד כפר-סבא, כי אם ב"בית ציוני אמריקה" הקפיטאליסטי בלב תל אביב, ואליו - איזו הפתעה! - הזמינו גם את מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, לשבת מאחורי "החתן והכלה", יצחק הרצוג וציפי לבני
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מבססת את המטה הקדמי שלה בטורקיה העוסק בהכוונת פעולות טרור בגדה. יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל יבקר בקרוב באירן במסגרת חיזוק הציר אירן - חיזבאללה - טורקיה - קטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il