X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הסכסוך הישראלי-ערבי, הוא באמת כל כולו על-רקע לאומי או שמדובר בסך-הכל בעוד סניף של סכסוך אשר כלוא בתוך מלחמת דת גלובלית?
▪  ▪  ▪
הסכסוך [צילום: AP]

"בכל מקום, בכל זמן שהם קיימים ומשגשגים, היו היהודים מטרה לחייתיות, לאיוולת, לחוסר סובלנות, עם נבחר באמת ובתמים ומועדון שממנו לא הייתי פורש, גם לו הייתי פורש,גם לו היה אפשרי" (גורג' סטיינר, הוגה דעות יהודי- אמריקני).
מה שמכירים בדרך כלל מנקודת מבט ישראלית, הוא כי מהות הסכסוך היא עניין הקשור לשלילת הלאומיות הפלשתינית. ייתכן שהרבה אנשים מהאוכלוסייה הערבית בארץ ישראל באמת אנשים טובים, שוחרי שלום ובעלי היגיון בריא ושפוי. אם כן, מדוע ציר זמן הסכסוך, אינו מראה על שום נקודת סיום מלבד אולי חיסולה המוחלט של מדינת היהודים?
נלך אחורה בזמן שלפני הקמת מדינת ישראל, חאג' אמין אל חוסייני, המופתי של ירושלים (אל קודס- הכינוי הפלשתיני) בזמן שלטון המנדט הבריטי, היה המנהיג הראשון של ערביי ארץ ישראל או בשמה המנדטורי "פלשתינה".
אל חוסייני, שהיה אחראי למרביתם של פעולות הטרור נגד היישוב היהודי בארץ ושיתף פעולה גם עם גרמניה הנאצית תוך כדי הקמת יחידת מתנדבים מוסלמית עבור האס אס שנקראה- הלגיון הערבי החופשי. שאלה היפותטית, מדוע לא קראו ליחידה זו הלגיון הפלשתיני החופשי?
האם אל חוסייני בזמנו, התחיל מורשת ענפה של תעשיית שקרים ועיצובה של התנגדות ערבית מוסלמית בארץ ישראל? התנגדות אשר פיתחה עם הזמן רעיון שממנף את הכמיהה להשמדת המדינה היהודית ציונית והכל תחת מסווה של "עם פלשתיני" נכבש השואף להגשמת לאום? מדוע אם כך עוד לפני שהוקמה מדינת ישראל, חשו רבבות בישוב הערבי כחלק מ'דוקטרינת אל חוסייני' את הרצון העז לטבוח ביהודים עד היעלמותם מארץ הקודש? האם מושג "הכיבוש", היה שגור בצורה גורפת בפיהם של מנהיגי העולם, הוגי הדעות, עיתונאים וכיו"ב בתקופה ההיא? מה בכל זאת הניע אותם?
אם מבחינה דתית, האיסלאם במקורו מחדד את שייכות ארץ ישראל ליהודים על-פי הקוראן - "משה אמר לבני עמו, בני עמי, זכרו את החסד שנטה לכם אלוהים, בהקימו בכם נביאים ובעשותו אתכם למלכים, ובנותיו לכם את אשר לא נתן לאיש משוכני העולמים. בני עמי, הכנסו אל הארץ הקדושה אשר כתב לכם אלוהים, ואל תיסוגו אחור פן תלכו לאבדון" (סורה 5, 21-20).
מדוע אם כך ישנה כמיהה בלתי מתפשרת מצד ארגונים כמו חמאס לחיסול המדינה היהודית? האם מכיוון שאותה מדינה יהודית, היא גם דמוקרטית? האם מכיוון שבסיסה של אותה אמונה, אין מקום לחילוניות, חופש הפרט, פשרנות, ויתורים, לדיאלוג אמיתי ולכנות שלא משרתים בסופו של דבר את האינטרס העליון של מדינת סניף איסלאמיסטית מושתת שריעה בלבד?
אם כך הדבר ובאמת ובתמים, ישנם בימינו אנו המון אנשים שפויים ומתונים בדרכם בעולם המוסלמי-סוני-שיעי-"פלשתיני", מדוע השלום, הוא עדיין לא חלק ממטרתם? התשובה כנראה בגוף השאלה.

תאריך:  11/01/2015   |   עודכן:  11/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוג'האדין ומלחמת דת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניצנים נראו בארץ
אהרון שחר  |  11/01/15 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נוקט מדיניות של "הליכה על הסף" ומאיים באינתיפאדה עממית נגד ישראל. במקביל הוא מעביר מסרים לישראל והעולם כי הוא מתכוון לפרק את הרש"פ בתגובה לסנקציות הישראליות
רפי לאופרט
בתוך מדינת ישראל חייב לשרור הסֶדר שתואם את החלטותיה הריבוניות. מחוץ למדינה מתקיים סדר שנובע מהסכמי-ביניים ומשאיפות כאלה ואחרות של הצדדים, שאין לגביהן הסכמה סופית, אבל יש הסדרים זמניים מוסכמים. ישראל אינה יכולה ואינה צריכה להסכים שערביי ישראל יעתיקו לתוכה אלמנטים של המצב המסוכסך החיצוני, וינהלו את חייהם וחיינו כאן כשיקוף או נגזרת של המתרחש שם
גבי סיבוני
חוסר הרצון, המשותף לכל הקבוצות המעורבות בסימולציה, להיגרר להסלמה, היה מאפיין מרכזי של סימולציה זו. כל הצדדים ניסו להכיל את האירוע ולהגבילו לסבב מהלומות קצר. בין הגורמים המרסנים בלטו במיוחד האתגר שמציבה 'המדינה האיסלאמית' והיחלשות הציר השיעי באזור, מעורבות חיזבאללה בלחימה בסוריה, והדיאלוג בין טהרן לוושינגטון
יורם שוייצר, בנדטה ברטי
בהנחה שהדיווחים בתקשורת אמינים, ולמרות שנכסים מודיעיניים אחרים עדיין עומדים לרשות ישראל, סביר שהפעיל הבכיר וארבעת שותפיו תרמו לסיכול המוצלח של המתקפות שתוכננו ע"י חיזבאללה בחו"ל. לכן, חשיפתם בהחלט יכולה להיתפס כמזיקה למערכה שמנהלת ישראל נגד ארגון הטרור השיעי
משה חסדאי
ארגוני הטרור הערביים והאיסלאמיים מתחרים בהצלחה בחיילים היפנים ובחיילי האס.אס הגרמנים באכזריותם    יש ליישם את לקח מורשת הירושימה
רשימות נוספות
שני אנשי חיזבאללה נהרגו בהפצצה בסוריה  /  איציק וולף
המטרה: טילי נ"מ וכלי טיס לא מאוישים  /  איציק וולף
דיווח: צה"ל תקף בסיסים בסוריה  /  עידן יוסף
פיצוח קוד התרבות  /  מרדכי ניסן
חמאס כפול  /  אריאל י. לוין
דו-קיום אפשרי  /  אילון פרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il