X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון חיזבאללה מנסה לייחס את האחריות לכישלון שלו בהגנת השיירה בראשותו של ג'יהאד מורנייה למחדל של הגנרל האירני מחמד עלי אללה דאדי. בחיזבאללה יש מבוכה גדולה נוכח ההצלחות של המודיעין הישראלי
▪  ▪  ▪
חסן נסראללה. מבוכה לחיזבאללה [צילום: AP]

העיתון הלבנוני "אלג'ומהוריה" חשף ב-24 בינואר מפי מקורות דיפלומטיים יודעי דבר כי מהחקירה שערך ארגון חיזבאללה באירוע תקיפת השיירה שלו ברמת הגולן המיוחסת לישראל עולה כי הגנרל האירני מחמד עלי אללה דאדי שהיה בשיירה, נשא עמו טלפון סלולרי פתוח בכל הזמן שנע מאזור דמשק כדי לפגוש את ג'יהאד מורנייה וחבריו לסיור באזור "מזרעת אלאמל" ברמת הגולן כדי להתחיל בהקמת חדר מבצעים משותף שינוהל על-ידי קצינים אירנים, סורים ואנשי חיזבאללה.
את הפעולות נגד ישראל אמורות היו לבצע "יחידות ההגנה העממית" שנועד להן תפקיד חשוב במילוי הפערים שהצבא הסורי לא יכול למלא באזור.
נראה, כי לפרסום הידיעה הזו היו שתי מטרות. הראשונה, להדוף את הטענה שהתפרסמה בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ישראל לא ידעה על הימצאותו של הגנרל האירני בשיירה שהותקפה והשנייה, להטיל את האחריות על הצלחת הפעולה הישראלית על אירן ולא על ארגון חיזבאללה.
בארגון חיזבאללה שוררת מבוכה גדולה מההצלחה המודיעינית הגדולה של ישראל שהצליחה לחדור עמוק מאוד לשורות הארגון דווקא לאחר שהשיח' נאסראללה התפאר באחרונה כי החיזבאללה הצליח לחשוף סוכן ישראלי בשורות ארגונו שעבד בתחום הביטחון. על-פי מקורות אחרים בלבנון מדובר דווקא בגורם בכיר בחיזבאללה שבזכות גיוסו למוסד הישראלי, הצליחה ישראל למנוע ביצוע של כמה פיגועים בחוץ לארץ נגד מטרות יהודיות וישראליות שתכנן ארגון חיזבאללה בשנים האחרונות בנקמה על חיסולו של עימאד מורנייה.
בפרסום בעיתון "אלג'ומהוריה" בסוף השבוע נטען גם כי המודיעין הישראלי הצליח להאזין לטלפונים של הקצינים האירניים ושל בכירים בממשלה הסורית דבר שהביא להצלחות בעבר וכי המעקב אחרי הרשת האלחוטית על-ידי המודיעין הישראלי, הוא שהביא לכך שישראל ידעה את תנועותיהם של אנשים מסוימים.
האם בכך שוב ניסה חיזבאללה לנקות את עצמו מהאחריות להצלחה המודיעינית של ישראל בתקיפת שיירות נשק שאמורות היו להעביר נשק לחיזבאללה משטח סוריה ללבנון?
הטלת האחריות על אירן וסוריה למחדלים המודיעיניים שהביאו להצלחות ישראליות בתקיפת מטרות שונות בסוריה מצטרפת לניסיון נוסף של חיזבאללה להגן על עצמו בפני קהל תומכיו בלבנון לאחר שנחשף במערומיו מבחינה מודיעינית בעקבות תקיפת השיירה בראשותו של ג'האד מורנייה באזור קוניטרה ברמת הגולן.
קודם לפרסום ב "אלג'ומהוריה" טענו גורמים בחיזבאללה כי ארגוני האופוזיציה הסורית הפועלים ברמת הגולן ובראשם ארגון "ג'בהת אל נוצרה" הם שהעבירו את המידע לישראל על תנועת השיירה בראשותו של ג'האדמורניייה.
הפרסום ב "אלג'ומהוריה" ניסה גם להפחית בחשיבותו של הגנרל האירני שחוסל בתקיפה, בידיעה נאמר כי הגנרל לא היה קצין מהשורה הראשונה אך הייתה מוטלת עליו המשימה לתאם ולפקח על העמדות הקדמיות ולייעץ מבחינה צבאית וטכנית בקווי התצפית הקדמיים בכמה חזיתות.
ייתכן שכל הטענות של חיזבאללה הן נכונות אולם כל בר סמכא בענייני מודיעין יודע שהאזנה לטלפון של הגנרל האירני בלבד לא הייתה מספיקה כדי להביא לתקיפה המוצלחת של השיירה בראשותו של ג'האדמורנייה.
פעולה צבאית בהיקף כזה מחייבת תכנון מוקדם והתבססות על כמה מקורות מודיעין מסוגים שונים כמו מודיעין חזותי ויומינט בנוסף על מקורות האזנה.
ביצוע החיסול עצמו מחייב מודיעין רצוף ומעקב בזמן אמיתי ורק מערכת מודיעין מיומנת היודעת לעשות אינטגרציה מהירה ומדויקת של כל מקורות המודיעין ולתרגמן למטרות מדויקות שניתנו לטייסי המסוקים היא שיכולה הייתה להביא להצלחת התקיפה כפי שהיה במקרה הזה.
מבלי להתייחס כרגע להשלכות המדיניות והביטחוניות של פעולת החיסול אין ספק שמבחינה מודיעינית ומבצעית גרידא מדובר במבצע מוצלח.
ברור לכל שיוקרתו של ארגון חיזבאללה נפגעה כתוצאה מהצלחת ההתקפה על השיירה שלו וחשיפת תוכניותיו להקים בסיס תקיפה נגד ישראל ברמת הגולן. סביר להניח שהוא הנחה את אנשיו לנקוט ביתר זהירות ולהקפיד על רמת ביטחון שדה גבוהה.
אולם השיח' נסראללה יודע היטב שמבחינה מודיעינית לא ניתן לחסום באופן הרמטי זליגת מידע מודיעיני לישראל, מדובר ב"קרב מוחות", ניתוח נכון של החומר הגולמי המודיעיני וגם בצורך ביתרונות טכנולוגיים הנדרשים להשגת המידע המודיעיני. במקרה הזה ישראל הצליחה במשימתה אם כי אין בכך ערובה לעתיד.
ארגון חיזבאללה ינקוט מעתה משנה זהירות ועל המודיעין הישראלי תהייה מוטלת החובה להתחכם לו ולהשיג את המידע המודיעיני הדרוש מתחת לאפו.

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסול ג'יהאד מורנייה - ההיבט המודיעיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני רוצה לספק את המידע
אהרון שחר  |  25/01/15 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
חרף נועזותו הרבה של לסאנה באתילי, שבזכותו ניצלו חיי יהודים במרכול "היפר כשר" בפריז, לא מצאה מדינת ישראל לנחוץ לגמול לו עד כה על פועלו
עליס בליטנטל
בעזרת 10% בלבד בבחירות, הצליח היטלר ב-1933 לעלות לשלטון ולהיות לקנצלר גרמניה. והתוצאות ידועות. האם גם אנו נידונו להיות למרמס תחת מכבש התעמולה האנטי ציונית הדורסני של המחנה "הציוני"?
דני דניאל
על המערכת הבנקאית להתעורר ולהתכונן ליום בו יעלו הריביות והמדדים ואיתם החזרי המשכנתה שיגרמו לכך שהלווים ייחנקו תחת נטל המשכנתאות ויאבדו את ביתם
אורי שרגיל
בולשביקים היו מאז ומתמיד מהפכנים ויש לכבד אותם בכל פעם שהם מהפכים בלשונם. אצל בוז'י זה מתרחש גם כשהוא שותק בעימותים על עמותות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
שני פסקי דין של בית המשפט המחוזי יוצרים מצב אבסורדי, בו עובד הנשלח לחו"ל לתקופה ארוכה ישלם יותר מס מחברו הנשלח לתקופה קצרה. מן הראוי שבית המשפט העליון יתקן מצב זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il