X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחת השאלות המפורסמות על פרשתנו "יתרו" היא מהי הזכות הגדולה שעמדה ליתרו שבגינה זכה שעל שמו תיקרא פרשה בתורה?
▪  ▪  ▪

אחד היסודות עליהם עומד הקשר הזוגי הוא חבל בעל שני קצוות - שיתוף מחד-גיסא והקשבה מאידך-גיסא. כל אחד משני הקצוות עומד בפני עצמו ובאותה מידה הם גם תלויים אחד בשני. בשביל ליצור אווירה כנה של שיתוף ופתיחות, יש ליצור ולבנות קודם כל קומה של הקשבה והכלה, רק כך יוכל כל אחד מבני הזוג להרגיש בנוח, להיפתח, לפרוק ולמצוא משענת לעזרה.
אחת השאלות המפורסמות על פרשתנו "יתרו" היא מהי הזכות הגדולה שעמדה ליתרו שבגינה זכה שעל שמו תיקרא פרשה בתורה? התשובה לשאלה נעוצה במבט מעמיק במילה שאיתה נפתחת הפרשה: "וישמע יתרו" [שמות י"ח, א'].
יתרו שמע על כל הניסים והנפלאות שעשה הקב"ה לעם ישראל במצרים. אך אם מעלתו של יתרו הייתה בכך שהוא שמע, הרי שהשאלה מתעצמת שבעתיים - הלא כל העולם שמע וידע על כל הניסים שנעשו לעם ישראל, וכמו ששרו כולם לאחר שטבעו המצרים בים: "שמעו עמים ירגזון חיל אחז יושבי פלשת" [שמות ט"ו, י"ד]. אם כך, מה עשה יתרו שהבדיל אותו מכולם?
רש"י מוסיף מילה אחת בפירושו לפסוק ובכך מאיר את יתרו באור חדש לגמרי: 'מה שמועה שמע ובא? קריעת ים סוף ומלחמת עמלק'. כולם אכן שמעו, אך יתרו היה היחיד שלקח את הדברים לתשומת ליבו ותירגם אותם לפסים מעשיים, הוא לא נתן לדברים לחלוף מולו ולהמשיך כאילו שום דבר לא קרה, הוא הפנים ועשה את מה שצריך לעשות.
יתרו מלמד אותנו מהי הקשבה אמיתית, כיצד אפשר להתקדם באמת ולרכוש מעלות נוספות בחיים בכלל, ובקשר הזוגי בפרט. אם השיחות בין שני בני הזוג יהפכו לדקות של העברת מידע יבש בין שני אנשים, הרי שכל המטרה התפספסה ובגדול. אך אם ישכילו בני הזוג לנצל את השיחות בשביל להפנים, לחוות את מה שעובר על בן הזוג השני ולראות כיצד אפשר להתקדם משם, הרי שנבנתה הקומה לבית חם, אוהב, אכפתי ואמיתי.

תאריך:  05/02/2015   |   עודכן:  05/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתרו: לב שומע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה עוד יותר מפורסמת היא
אהרון שחר  |  5/02/15 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות ובסימן שאלה: ציפי לבני גברת ניקיון?    חילוּן הבית היהודי מה זה אומר?    מיהו העורב העירום בבית המחוקקים?    תשמעו סיפור: מה הקשר בין צעיר ניגרי, דרוזית ו... חרדים?    מינוּף רגשות כיצד?    ולקינוח פסוקו
אסתר שניאורסון גרי
"הלא אתם עם כובש בישראל, עליכם תת לישמעאל ובי דבקו נאמני - לי קדו ואחריי הלכו כסומא בארובה, אני היונה... חוצץ אחר מי שכנפיי מקצץ, מהרו ועשו, פן תאחרו"
אברהם הללי
בראש-חודש סיוון, חודש וחצי לאחר צאתם ממצרים, מגיעים בני-ישראל אל מרגלות הר סיני. התובנה כי הם עומדים לקבל את התורה, יוצרת רוח טובה בעם. חנייתם היא "כאיש אחד ובלב אחד" והם נכונים לקבל את ההנחיות לקראת קבלת התורה
עו"ד ענת שביט
רעידת אדמה בעולם המיסים: לראשונה - בית המשפט מתיר קיזוז חלקי של הפסדים לאחור. זאת בניגוד לדין שהיה מקובל עד כה, אשר קבע כי הפסדים שנוצרו בשנה מסוימת יקוזזו כנגד רווחים שנוצרו באותה שנה או בשנים הבאות לאחריה
עו"ד חיים שטנגר
ההוצאות האחרונות להורג של בני הערובה היפנים הן חלק ממהלך של דאעש שנועד להחזירו לתודעה הציבורית ולייצר לו לפחות מראית עין של ארגון מנצח. למרות התבוסות בשדה הקרב, ארגון זה לא חוסל עד כה וככל הנראה לא יחוסל גם בעתיד הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il