חברת בזק כנראה שכחה כי היא כבר לא מונופול בתחום השיחות במדינת ישראל. אשתף אתכם בסיפור קצר, שגם אני אשם בו מעט...
ביום א' האחרון הרמתי את שפופרת הטלפון בדירה בה אני מתגורר והופתעתי לשמוע תקליט המודיע כי הקו נותק בשל חוב. מיד נזעקתי - איך זה ייתכן, אני משלם את החשבונות שלי בזמן. אצתי רצתי לרשימותי וגליתי: נכון, לא שילמתי את שני החשבונות האחרונים. מודה - טעות ותקלה שלי. אבל אז הבנתי מה מקור הבעיה: חשבונות הטלפון לא הגיע לדירתי. חשבונות החשמל הגיעו, כך גם הגז, הארנונה ומכתבים נוספים (חשוב לציין - חשבונות קודמים מבזק קיבלתי גם קיבלתי ושלמתי אותם בזמן).
מאחר שאני איש שומר חוק ומשלם חשבונות ומיסים בזמן, מיד התקשרתי למוקד 199. השעה הייתה 24:10 ודיי במהירות ענתה לי מוקדנית קצרת רוח. ביקשתי לבדוק את הבעיה שהייתה וכבר בתחילת השיחה הבהרתי כי אני מעוניין לשלם את החשבון - מאחר שהטעות היא שלי.
המוקדנית הודיעה לי נחרצות כי תשלום לא יתקבל בשעה זו של הלילה, כי המערכת סגורה עד השעה 02:00. המשכתי לברר את חובי והופתעתי לגלות את גודל החוב בגינו נותק הטלפון - 50 שקלים שלמים - חשבון חודש ספטמבר-אוקטובר! (דמי שימוש של 42.90 ש"ח והיתר זה השיחות הרבות שלי). לאחר שהרמתי את עצמי מהריצפה מהתדהמה בשל גובה החוב שבגינו נותק הטלפון, היא הסבירה לי כי הם שולחים את הדואר בכל מקרה, והבעיה היא שלי - אתה לא לוקח דואר, נאמר לי נחרצות.
המשכתי לברר והיא ציינה שגם את חשבון חודש אוקטובר לא שילמתי ובנוסף נשלחה לי תזכורת לפני ניתוק. "יפה מאוד", אמרתי - אבל גם זה לא הגיע. "אין לי בעיה לשלם את החשבונות שלי כמו שאני משלם ארנונה וחשמל", הוספתי. "תבדוק מול הדואר. אנחנו שולחים", ענתה הגברת. כלומר לפחות
3 מכתבים נשלחו ואני לא שילמתי.
הם שלחו - הבעיה היא שלי.
ביקשתי מהמוקדנית לבצע בדיקה בבזק, אולי, רק אולי, הצעתי -הבעיה אצלכם. "זה לא. אבל אבקש בדיקה", היא ציינה.
בשעות הבוקר התקשרתי שוב. הפעם התאפשר לי, בשעה טובה, לשלם את חוב העתק שלי לבזק ולקבל את הקו בחזרה. חזרתי על בקשתי לבצע בדיקה בבזק על גורל המכתבים - המוקדנית החדשה ענתה לי - זה כתוב לי כבר במחשב שביקשת ובדיקה אכן תעשה. שוב היא שאלה אם לא שיניתי כתובת בטעות או הזזתי את הבית למקום אחר. עניתי שלא והיא חזרה על הכתובת שכתובה במחשב - הפתעה - זו אותה הכתובת בה אני מתגורר.
בדיקה? - אז זהו שלא.
היום יום חמישי (4 ימים זה הרבה זמן לבדוק) התקשרתי שוב לבזק לבדוק מה קורה עם הבדיקה (חשבונות נוספים צריכים להגיע...), המוקדנית שענתה הייתה אדיבה ושוב לקחה ממני את הכתובת בה אני גר. שאלתי אותה האם נפתחה בדיקה בנושא והיא השיבה לי ב"תמתין" והעבירה אותי להמתנה. כשחזרה ציינה - "בדקת עם הדואר?, אולי הבעיה שם". לא איבדתי את העשתונות והשבתי לה: "בדקתי. האם התנהלה בדיקה אצלכם?". היא הגיבה: "עכשיו(!!) ביקשתי שתהיה בדיקה - עד עכשיו לא הייתה".
נקווה שאולי עכשיו תהיה...
החלטתי להמשיך לבדוק בעצמי וביקשתי את הטלפון של "פניות הציבור". התקשרתי והתקשרתי והתקשרתי שוב ושוב. שלוש פעמים המתנתי על הקו ושמעתי באופן רציף את התקליט של: "היחידה לפניות לקוחות של בזק - חטיבת תל אביב והשרון". התקליט חזר והתנצל על זה שאני ממתין ושמייד יתפנו ויטפלו בפנייתי.
אז זהו, שלא.
אחרי עשר דקות המתנה התייאשתי והתקשרתי שוב. אחרי הפעם השלישית ולאחר ששרפתי חצי שעה מזמני, התייאשתי וניסיתי להשיג את דוברות חברת בזק - נחשו מה... בבזק לא עונים לטלפון.