X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם היהודי התקיים לאורך אלפי שנים, בתנאים קשים ביותר, כשהוא שואב את כוחו ממקורות האמונה. הדבק המלכד את העם היהודי הורכב מאהבת-ישראל, אהבת התורה ואהבת הארץ
▪  ▪  ▪

אחרי שנרגעה הסערה של מאירוע הסטירה של עו"ד הרטוך לח"כ כהן ואחרי שידענו להסביר היטב למה הסטירה היתה מוצדקת, או להפך, שצריך להעניש הסוטר במלוא החומרה, אפשר גם להרהר על הסיטואציה בה מעורבים שני אנשים דתיים, שומרי מצוות, שמדובר באירוע שהתרחש בשלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב, הימים בהם ירושלים חרבה בגלל שנאת חינם, ואפשר להזכיר את נושא הויכוח: זה טוען שפוגעים בתורתם של ילדי ישראל-מה שלא צלח ע"י הגרמנים, וזה נפגע עד עמקי נשמתו מאחר והוא עצמו בן למשפחה שהיתה קורבן למפלצת הגרמנית.
בחינת דמותם של שני האנשים הללו מגבירה את התימהון, איך אלו שהדמיון ביניהם גדול באלפי מונים על המפריד ביניהם, מגיעים לידי ביטויי שנאה בלתי נסבלים וכיצד לקולות הגיחוך והצחוק הפכו שני אנשים רציניים אלה לניצים ואויבים.
סימפטום נוסף לשבר הערכי היא התגברות תופעת ההשתמטות מהשרות הצבאי. צה"ל שהיה עבור העם כולו המגדלור היהודי-ציוני לצדקת דרכנו, הפך לתחנה הכרחית, מעכבת ובלתי אטרקטיבית במסלול חייו של הצעיר בדרכו מהתיכון, לאוניברסיטה, ל'רי-לוקישיין' ולצבירת ההון עליו חלם מהרגע שעמד על דעתו. ברגע שניתק הקשר לצדקת קיומנו, ברגע שהתעצם האינדיבידואליזם, הפכנו להיות חברה של בודדים. הערבות ההדדית איבדה את מקומה.
אפשר לצלול לדיונים פילוסופיים, חברתיים, קוסמופוליטיים להבין כיצד הגענו עד הלום, ואפשר אם רוצים, לחפש והפעם גם למצוא את הפתרון ממש מתחת לפנס.
נראה שרבים מעדיפים לקונן על השבר ולשאול מה קרה לנו, במקום להסיק מסקנות ולחזור, גם אם זה נשמע מעט בנאלי, לדבק המלכד שהחזיק את העם היהודי לאורך אלפי שנים, לאותה ערבות הדדית שהחזיקה אותנו כקהילה.
אהבת ארץ-ישראל. למרות הגלות הפיזית, יהודים ערגו והשתוקקו לארץ-ישראל בכל לבם ונפשם. התרגשו עד דמעות למראה פרי שצמח בארץ. ואפילו השתדלו להשיג מעט מעפרה כדי לבוא עמו לקבר ישראל.
זה היה הדבק המלכד את כל בני העם היהודי. העם היהודי התקיים לאורך אלפי שנים, בתנאים קשים ביותר, כשהוא שואב את כוחו ממקורות האמונה. הדבק המלכד את העם היהודי הורכב מאהבת-ישראל, אהבת התורה ואהבת הארץ. המילה 'יהודי' היתה בעלת משמעות עצומה. אמרת 'יהודי' - אמרת חינוך, תרבות, משפחה, מוסר, לבוש, שפה. אמרת 'יהודי' - אמרת הכל.
איננו צריכים להמציא ערכים חדשים, לחפש דגלים חדשים או להקים עוד ועדת בדיקה, בכדי להבין כיצד הגענו למצב הזה. עלינו פשוט להתחבר מחדש לאותם ערכים טובים שננטשו. אלה השורשים שלנו. כאן טמונים ערכי-היסוד של קיומנו. הם מחכים שנחזור אליהם.
אדמונד חסין הוא יועץ לפיתוח מנהיגות בביה"ס למנהיגות של צה"ל.
תאריך:  26/08/2007   |   עודכן:  26/08/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כשפסק בג"צ, שיש למגן את בתי-הספר בשדרות עד תחילת שנת הלימודים, הוא שגה, כיוון שלא פסק, שיש להעביר למשרד הביטחון לוח שנה, על-מנת שיידעו שם מתי מתחילה שנת הלימודים    ילדיה של השרה יולי תמיר אינם לומדים בשדרות, ולכן, השרה אינה מודאגת
נרי אבנרי
אהוד אולמרט לכוד בתוך הכישלון שלו. ברור לו מה תהיינה המסקנות הסופיות של ועדת וינוגרד. הוא משחק על זמן פציעות. במצבו, רק נס יציל אותו. מדי לילה, בטרם יירדם, הוא רואה את הנשרים חגים מעל גווייתו הפוליטית. ובטרם יתעורר מזיע, הוא רואה בחלום את עצמו עושה סיבוב בוקר ב"מעשיהו"
דניאל בלוך
עמי איילון יכול עוד להציל את כבודו הכמעט אבוד אם יוביל עכשיו את המאבק נגד התקציב האנטי-חברתי ונגד חוק ההסדרים, אם ייאבק נגד השחיתות, בעד שלטון החוק ונגד המגמות ההרסניות של אולמרט, בראון ופרידמן - איש, איש בתחומו
בועז מושקוביץ'
"זו ארצנו" לא היתה צריכה להיעלם אלא להתעצם, להתבגר ולהתייצב אל מול השמאל במקומות, שהוא נמצא בהם. עדיין לא מאוחר
גל זיו
בחירת מדביר מזיקים יכולה להיות תהליך מורכב    יש גורמים רבים שיש לקחת בחשבון כאשר מחפשים מומחה בעל שם להדברת מזיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il