X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו, תושבי-הצפון, מרגישים ששכחו אותנו פעמיים: בפעם הראשונה - במלחמה; ובפעם השנייה - כש"לא סופרים אותנו" בהסקת-המסקנות ובהפקת-הלקחים. לאף אחד "לא מזיז" שמיליון וחצי תושבים ישבו חודש וחצי מתחת לאדמה או הפכו פליטים בארצם שלהם. ואנו שואלים: אם על כך אין מפילים ממשלה - אז על מה?!
▪  ▪  ▪

רבות מדובר בימים האחרונים על סחרירים ("ספינים") כאלו ואחרים, אשר נועדו - לקראת פרסום דוח וינוגרד - להעביר אחריות מן הדרג המדיני לדרג הצבאי. אך ה"ספין" המסחרר ביותר הוא עצם הדיון בשאלה אם הממשלה והעומד בראשה צריכים להתפטר לנוכח הממצאים הצפויים. זאת משום, שהנעת השיח הציבורי סביב המחדלים בניהול-הלחימה ותו לא, משכיחה מדעת-הקהל את הפקרת-העורף במלחמה האחרונה.
שיכחון זה של הפקרת-העורף מאפשר לממשלה לצמצם את הדיון הציבורי לתחום כישלונה בניהול-הלחימה בלבד, בלי לתת את הדין הציבורי גם על הפקרתם של מיליון וחצי אזרחים במשך שבועות ארוכים. איש אינו תובע את עלבונם של הנכים, הקשישים, העולים והילדים שלא זכו לטיפול נאות במלחמה: אולמרט כבר הודיע, שתהיינה אשר תהיינה מסקנות הדוח - הוא בכל מקרה יאחז בקרנות כסאו; ברק יתלבט "מה טוב למדינה" [ולמפלגת העבודה] לפחות עד "המבצע הגדול המתוכנן בעזה"; ורק דמי אחינו ההרוגים בחזית העורף זועקים אלינו מן האדמה.
שיחת-היום ביישובי-הצפון היא אודות השכחת הפקרתו של העורף כסיבה, שדי רק בה כדי לפטור אותנו מעונשה של ממשלה זאת ולהחליפה בבחירות חדשות. אנו, תושבי-הצפון, מרגישים ששכחו אותנו פעמיים: בפעם הראשונה - במלחמה; ובפעם השנייה - כש"לא סופרים אותנו" בהסקת-המסקנות ובהפקת-הלקחים. לאף אחד "לא מזיז" שמיליון וחצי תושבים ישבו חודש וחצי מתחת לאדמה או הפכו פליטים בארצם שלהם. ואנו שואלים: אם על כך אין מפילים ממשלה - אז על מה?!
הדיון הציבורי באחריותם הכוללת של ראש-הממשלה ושל שריו לכשלים בטיפול בעורף התמסמס בציפייה למסקנותיה של ועדת וינוגרד. אולם אפילו הייתה הוועדה מחווה דעתה שאולמרט הוא מצביא גדול ולבני היא מדינאית דגולה - עדיין עליהם לפנות את במת ההיסטוריה בשל כישלונם המהדהד בעורף. אצלנו בצפון, עדיין מהדהדת אמירתה של שרת-החינוך אחרי שבועות ארוכים של חוסר-אונים, שאם המלחמה תגלוש לשנת-הלימודים "אנו ערוכים ללמד במקלטים". מיליון וחצי אזרחים אינם יכולים לשכוח את אטימותה של ממשלה זאת, אפילו אם ירצו כך מאוד.
על-רקע זה קמה התארגנות צעק"ה (צעירי קו האש), וכשמה כן מטרתה: להקים קול צעקה ציבורית, שתזכיר לכולם שלו רק בשל הכישלון של הממסד הממשלתי האזרחי בטיפול בעורף - הממשלה הזאת צריכה להתחלף, ויפה מלחמה אחת קודם. למרות שבהתארגנות שלנו פעילים אנשים שהצביעו למפלגות שונות, בטח יפטירו לעברנו בקרוב את נוסחת-הפלא: "הם ליכודניקים". תשובתי פשוטה: אף אחד לא שאל אותי באיזו מפלגה אני פעיל כשטיל פגע במשרד של אבי; או כשקראו לי למילואים של חודש וחצי; או כשסבי וסבתי שיחיו הפכו, שוב, לפליטים - הפעם בארצם שלהם. בשביל נסראללה כולנו "האויב הציוני"; ובשביל אולמרט, ברק ולבני - כולנו בחזקת עדר, שבאמצעות הפרדת הדיון בין הפקרת-העורף לבין הכישלון בניהול-הלחימה, אפשר לסמא עדר זה ולהובילו בשלווה עד סוף הכהונה.

הכותב הוא תושב צפת.
תאריך:  06/02/2008   |   עודכן:  06/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקים קול-צעקה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
MA SE HASHUV ULMERT SHAF SIGAR ל"ת
elkrief  |  6/02/08 16:26
2
נכון וצודק! ל"ת
יוסף המתופף  |  6/02/08 16:48
3
עלו והצליחו !!! ל"ת
קורא ותיק  |  6/02/08 17:10
4
בטענות תבואו אל עצמכם.
א.ל. רמת-גן  |  6/02/08 21:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר בן לביא
על שיווק גרילה ושיתופי פעולה עסקיים ככלים לייצור תוצאות עסקיות
עו"ד יוסי דר
יש משהו לא תקין בכך שהאיש, שהוסמך כחבר ועדת חקירה לחקור ולקבוע שהצבא והממשלה נכשלו, ממחזר את קביעותיו ומשתמש בהן ככלי לניפוח התזות האקדמיות שלו
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
המועד בו נפטר מוריש של נכס מקרקעין הינו בעל חשיבות רבה ביחס לשיעור המס שיחול על היורשים בעת מכירת הנכס. כך לדוגמה פטירת המוריש בטרם 01.04.1981 עלולה להוביל לשיעורי מס גבוהים ואיבוד הזכאות לשיעורי מס היסטוריים
ד"ר אסנת רזיאל
מרק: "אחיזת עיניים" מוצלחת למוח וניצול חכם של מערכת העיכול - בדרך לירידה במשקל
ידידיה ארגמן
האסטרטגיה של אולמרט במלחמה היתה אסטרטגיה של כיבוי שריפות (וחלוץ היה שותף מלא לקו הזה). ולכיבוי שריפות אין עלילה, אין כיוון ברור, למעשה כיבוי שריפות איננו אסטרטגיה. אולמרט וחלוץ נגררו אל תוך המלחמה הזאת, מלחמה שהם לא רצו בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il