X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקראת הבחירות המוניצפליות המתקרבות, כמה טיפים למועמדים. החשוב שבהם: הדרך הבטוחה ללשכת ראש העיר עוברת בהתנהלות כספית נכונה
▪  ▪  ▪
חריגה מכללי מנהל תקין עלולה לגרור סנקציות קשות

הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בנובמבר הקרוב, כבר מכניסות למתח את המתמודדים העתידיים. לאחר שבשנים האחרונות מצאו עצמם מספר ראשי ערים ומועמדים בחקירות וחלקם אפילו נשלח למאסר, מומלץ להקפיד על הניהול הכספי של הקמפיין בכדי למנוע "תקלות" העלולות לעלות למועמד בכסאו ואולי אפילו בחירותו.
ראשית, אין לנהל את הכסף בחשבונו הפרטי של המועמד, ומומלץ להקים לצורך כך עמותה מיוחדת ובכל מקרה לפתוח חשבון בנק נפרד, שינוהל על-ידי רואה חשבון ויהיו בו מספר מורשי חתימה. יש לוודא כי כל שקל וכל תרומה המגיעים למועמד יופנו לחשבון זה וידווחו לשלטונות המס; חשוב לזכור כי אי- דיווח נחשב כהעלמת מס לכל דבר, וכי מעצר, גם לצורך חקירה בלבד, עלול לגרום למועמד נזק חמור ביותר.
גם נושא העסקת הפעילים בשכר (או תשלום ביטוח עבור המתנדבים) חייב להיות מדווח; העמותה היא שמעסיקה את הפעילים, משלמת את שכרם ואת התשלומים הנלווים ודואגת לכל הנדרש. חשוב מאוד שיהיה אישור מסודר על כל שקל ששולם כשכר לפעילים האלה או בקשר לעבודתם. אגב, כדאי לדעת כי העמותה אינה חייבת בתשלום מס, אבל התשלומים אותם היא מבצעת מחויבים.
חובה לרשום כל תרומה של ציוד או שירותים. לעתים מנסים בעלי עסקים לתרום מודעה בעיתון או הפקות דפוס עבור המועמד שהם תומכים בו, ועל התורם להיות מודע לעובדה כי שלטונות מס הכנסה יכולים לדרוש לראות את הפרסום או מוצרי הדפוס ולא יכירו בפרסום לטובת מועמד שנרשם כהוצאה ולא כתרומה. כך עלול התורם, שביקש בסה"כ לתמוך במועמד המועדף עליו, למצוא עצמו מסתבך ופוגע בספריו.
שכירת משרדים, הוצאות טלפון ותשלום לפעילים - כל אלה צריכים, להיעשות באופן מוסדר ומסודר. נכון כי באווירת בחירות יש נטייה לדחות למחר את ההתנהלות המסודרת ולמצוא פתרונות מיידיים לכל בעיה, אולם המועמד חייב לזכור כי יש גם יום לאחר הבחירות ולכן ראוי כי לנושא הכספי ידאג אדם אחד שיקפיד על כל ההתנהלות הכספית מחד, ומאידך יוודא כי ההוצאות אינן חורגות מהתקציב שנקבע, דבר שעלול לסבך את המועמד בחובות לאחר סיום הבחירות.
וטיפ אחד אחרון: על המועמדים לזכור כי בסיום מערכת הבחירות, יש להגיש מסמך מסודר למבקר המדינה; אחריות על הניהול מוטלת על המועמד וחריגה מכללי המינהל התקין עלולה לגרור בעקבותיה סנקציות קשות.

הכותב עו"ד רועי פלר הינו מנהל משרד עו"ד ומומחה למיסים.
תאריך:  12/02/2008   |   עודכן:  12/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
יותר ויותר משקים פונים ל"אגודה לשמירת זכויות הפרט" ומבקשים לשלוח אליהם מרצים, כדי לדון בפתיחות בנושא ההומוסקסואליות של חברי קיבוצים
בועז מושקוביץ
"חובה לומר שיש להרסגור זכויות. רבים מסיפוריו ששידר בלמעלה מ-20 שנות הפעילות ברדיו מעניינים, ואולי הוא אפילו הצליח לגרום לכמה אנשים להתעניין בהיסטוריה, אך הסידרה הרוסית חשפה אותו כמי שאינו בוחל בהקרבת האמת על מזבח משאלת לבו - להצדיק בכל מחיר את אמונותיו"
פזית בלציאנו-נגרין
חשוב לדעת כי התייחסות מתאימה מצד ההורים עשויה לעזור לילד לשכלל את מיומנויותיו החברתיות    חשוב ליצור מפגשים חברתיים אשר ישאירו בעקבותיהם חוויות חיוביות    יש לתת חיזוקים בכל פעם שהילד התנהג בצורה חברתית מקובלת
מנדי ספדי
"מה מביא את נהגי המוניות לעבוד לטובת המודיעין, ואיך הופך חברך או שכנך לסוכן של המודיעין? לא קל לחשוף זאת, וזה מה שזורע את הפחד והחשש בלב אזרחי סוריה המדוכאים"
עמוס שריג
למר"צ יש כיום בכנסת חמישה חברים, גלאון היא אחת מהם. לו הבחירות היו נערכות היום וגלאון הייתה בחמישייה הראשונה, הייתה המפלגה זוכה, במקרה הטוב, בשלושה מנדטים. אבל, לו הבחירות היו נערכות היום וגלאון הייתה עומדת בראשה, הרי שהרשימה הייתה נמחקת מהמפה הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il