X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ע"פ החוק בישראל, כל נהג אשר צבר קנסות של משטרת ישראל - רישיונו יעוכב לקראת חידושו עד אשר ישלם עשרות אלפי נהגים ממשיכים לנהוג ללא רישיון בתוקף ומכאן בעצם מתחיל האבסורד שלבסוף הופך את אותם נהגים לעבריינים של ממש
▪  ▪  ▪
החוק הופך מאות אזרחים ישרים שנקלעו למצב כלכלי קשה לעבריינים מן השורה

בימים אלו נשמע קולו הרועם של רפי גינת מעל גלי האתר, "מאיים" על כל אותם אלו הנוהגים על כבישי ישראל אשר רישיון הנהיגה שלהם נשלל ו/או שלא בתוקף ,להפקיד את רישיונם במשרד הרישוי ולרדת מהכביש. במידה ולא יעשו כך, מאיים גינת, יקבלו קנסות, שלילה נוספת ויתכן גם מאסר.
ע"פ החוק בישראל, כל נהג אשר צבר קנסות של משטרת ישראל, רישיונו יעוכב לקראת חידושו עד אשר ישלם. עשרות אלפי נהגים (אם לא למעלה מזה) ממשיכים לנהוג ללא רישיון בתוקף, ומכאן בעצם מתחיל האבסורד שלבסוף הופך את אותם נהגים לעבריינים של ממש.
יורם קידר (שם בדוי), בעל רישיון נהיגה כבר מעל עשרים שנה - לפני מספר שנים חרב עליו עולמו; עסקיו קרסו, שותפיו נמלטו ומצבו הכלכלי הפך בכי רע. באחד הימים, כאשר פג תוקפו של רישיון הנהיגה שלו, פנה יורם למשרד הרישוי לחדשו אך נענה בשלילה, מאחר ולחובתו היו קנסות משטרה בגובה של 6000 ש"ח, רובם ככולם של הקנסות היו בגין עבירות זניחות כאלו ואחרות.
ליורם לא היה הסכום לתשלום. יורם חשב לעצמו שבסה"כ הוא נהג מצוין ומעולם לא היו לו עבירות חמורות, מעולם לא נשלל רישיונו ומעולם לא זומן לבית המשפט. יורם המשיך לנהוג ללא רישיון נהיגה בתוקף כאשר הוא משכנע את עצמו שמדובר עניין טכני בלבד - תשלום אגרה ורישיון בכיס לא עושה אותך נהג יותר טוב או רע יותר.
יורם נזהר מאוד שלא להיתקל במחסומי פתע של משטרת ישראל; שוטרי הסיור מבצעים בכל משמרת ביקורות רישיונות במחסומי פתע, בדרך כלל במקומות פחות או יותר קבועים. במשך שלוש שנים הצליח יורם להתחמק ממחסומים ולא נתפס. הוא הפך לנהג זהיר יותר, עצר עצירה מוחלטת בשלטי עצור, הקפיד על כל חוקי התעבורה וכל זאת על-מנת שלא ייעצר חלילה על-ידי שוטר וייתפס בקלקלתו.
באחד הלילות בעודו נוסע כהרגלו בזהירות רבה, הופתע לשמוע מערכת כריזה קוראת לו לעצור. הביט במראה וראה רכב אזרחי שעל גגו הוצמד פנס מהבהב כחול. "עצור בצד" נשמעה הקריאה ויורם עצר.
השוטר שניגש ואמר לו, "אתה יודע שאין לך אור אחורי שמאלי, רישיונות בבקשה". יורם הבין שהמשחק נגמר. הוא זומן לבית המשפט ולאחר חודש נשפט, רישיונו נשלל לתקופה של 6 חודשים וגם 2,500 ש"חנוספו לסכום הקנסות שעמד לחובתו.
כאן נכנס מלכוד 22 לפעולה. יורם לא יכול היה להפקיד את רישיונו ולהתחיל בספירה לאחור, כי כזכור רישיונו עדיין מעוכב עקב הקנסות והכסף לשחרור רישיונו לא היה בידיו. בקיצור - מוצא לא נראה באופק ויורם המשיך לנהוג... זו הייתה פרנסתו, עכשיו כבר נהג בשלילה של שופט, אבל בתוך תוכו ידע, אני נהג מצוין!!! כל ההסתבכות היא עניין טכני, הכל בגלל כסף!!!
יורם נתפס שוב באקראי לאחר שנה, הפעם נעצר נשפט בשיפוט מהיר ורישיונו נשלל לשנתיים נוספות, ומאחר ולא היה לו כסף לשכור עו"ד ממולח (2000$), נשלח גם למאסר בפועל לתקופה של ארבעה חודשים. עכשיו כבר יורם היה עבריין מהשורה, אבל בתוך תוכו ידע, אני נהג מצוין!!!
אזרח מקבל רישיון נהיגה לאחר שעמד בשתי בחינות, בחינת התיאוריה והבחינה המעשית. רישיון הנהיגה אמור להישלל מאזרח באם עבר על חוקי התעבורה וע"פ חומרת העבירה. את הכספים בגין קנסות צריכה המדינה לגבות בדרכים אחרות - גביית הקנסות באמצעות עיכוב חידוש הרישיון הופכת נהגים טובים לעבריינים של ממש. רישיון הנהיגה ניתן עכשיו לתקופה של עשר שנים, חובות אלו צוברים ריבית והצמדה ועקב המצב הכלכלי הקשה. נהגים רבים נמצאים במצבו של יורם ומסתבכים עם החוק.
רפי גינת יכול להמשיך לאיים בקולו הרועם מעל כל במה אפשרית; רובם של הנהגים שרישיונם נשלל הגיעו למצב הזה עקב מצבם הכלכלי וללא קשר לכישורי הנהיגה שלהם. לעומת זאת אלו היושבים על כס המשפט נותנים לעברייני תנועה בעבירות חמורות עונשים מגוחכים, במקרים רבים בעסקות בין עורכי דין המתמחים בתחום לבין אנשי התביעה.

תאריך:  07/03/2008   |   עודכן:  08/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרצון להיות ראשונים בכל מחיר, גרם אמש לערוצי הטלוויזיה למסור מידע מטעה ובלתי אמין    אם התקשורת לא תשנה את התנהגותה, שלא תתפלא אם יימצא המחוקק או הרגולטור שיעשו זאת
טובה ספרא
טובה ספרא צופה עתיד שחור לענף ההייטק    השבוע בהורוסקופ: עוד על הבחירות בארה"ב ועל אסטרולוגיה בשימוש הנאצים
ראובן לייב
למרות נתוני הבסיס החיוביים של המסעדה שבכפר שמריהו - אווירה פסטורלית למפגש אינטימי בבועה ירוקה ומוקפת צמחים - לא הצדיק התפריט את השתתפותה בשבוע ה"גורמה" של המסעדות
ראובן לייב
ציוריה של פלורה ארמין, אמנית יהודייה ופמיניסטית, שעלתה לישראל מארצו של אחמדינג'אד, מתארים את דמותה של האשה חסרת הזכויות, שעדיין לא זכתה לשחרורה    תזכורת עגומה ליום האשה הבינלאומי
נסים ישעיהו
בעוד דברים אלו נכתבים, נשאלתי אם אני מעודכן בפיגוע שמתחולל כעת בישיבת מרכז הרב בירושלים. לא. לא הייתי מעודכן. הייתי מרוכז בחיפוש ניסוחים כלליים ועדינים שלא יפגעו באיש, כולל בפוליטיקאים. אבל מה לעשות שהם מובילים אותנו כצאן לטבח ברפיסותם הרעיונית ולכן גם המנהיגותית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il