X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב תיגרור החלפת בעלות על סוכנות רכב ישראלית? הפעם עלולה ליצור בעייה גם למינהל הרכב הממשלתי
▪  ▪  ▪

קונצרן ג'נראל מוטורס עומד להכין הצעת רכש לחברת סאנגיונג - יצרנית רכב השטח הדרום קוראנית הקטנה. GM, יצרן הרכב הגדול בעולם, מעוניין להרחיב את חלקו בפלח שוק רכבי השטח רבי המינוע של המזרח הרחוק, סגמנט בו צברה חברת סאנגיונג מוטור מומחיות ייחודית.
Ssangyong היתה בעבר חלק מחברת דייהו, עליה השתלטה GM בחלצה אותה מפשיטת רגל ועתה בדעת האמריקנים להמשיך ולרכוש נתח נוסף בענף הרכב הדרום קוראני. כך מסרה אמש (יום ה', 4.12.03) סוכנות הידיעות רויטרס, היודעת לספר כי הצעת הרכש תוצג ב-11 בדצמבר לבנקים הדרום קוראנים, המציעים למכירה את חלקם המסתכם ב-55.4% מהבעלות בסאנגיונג.
מחיר העסקה מוערך על-פי ערך השוק של מניות החברה, בכ-523 מיליון דולרים, אך פרמייה מיוחדת צפויה להידרש לנוכח העובדה כי מדובר באחוזי שליטה. דובר GM בסיאול אישר את הידיעה, בציינו כי סאנגיונג תשלים את קו המוצרים החסר ל-GM Daewoo.
Ssangyong נחשבת ליצרנית הרכב הקטנה בדרום קוריאה, אך עם נתח שוק בן 10% בלבד, היא מייצרת מיגוון דגמים מוצלחים: רכב פנאי - שטח קטן יחסית (גי'פ) מדגם קוראנדו, רכב פנאי - שטח גדול יותר (SUV) מדגם רקסטון, דגם המוסו הוותיק וגירסתו החדשה המופצת באחרונה בישראל, מוסו 'פיק אפ' ספורט.
GM תאלץ להתמודד מול כ-10 גורמים עיסקיים מתחרים, בינם הוזכרה אף רנו הצרפתית. כעת האמריקנים מחזיקים ב-45% מדייהו, לסוזוקי 15%, ויתר המניות בידי Shanghai Automotive - יצרן הרכב השני בגודלו בסין ובידי נושי החברה.
Ssangyong ניצלה מפשיטת רגל בשנת 1999, אך בדעת הבעלים החדשים למצוא ממנים חדשים אשר יוכלו להזרים במהירות את הכספים הדרושים לריענון קו המוצרים המתיישן של המיפעל. שוק ה- SUV גודל במהירות במזרח אסיה כמו גם בעולם כולו, ועל החברה לשמור על מעמדה באמצעות תזרים מזומנים מהיר.
לפי נתוני איגוד יצרני הרכב הדרום קוריאני, גדל ייצור הרכב המקומי השנה בשיעור של כ-8% והגיע לשיא של 3.3 מיליון מכוניות, מהן ייצרה סאנגיונג 180,000 יחידות, בכוחם של 7,500עובדים.
נציגת Ssangyong בישראל היא חברת 'טלקאר' שבבעלות אנשי העסקים יעל ורמי אונגר. טלקאר החלה באחרונה בשיווק ה'מוסו פיק - אפ ספורט', שהינו טנדר ייחודי שפותח כ-SUV אמיתי ולא כרכב מסחרי בעל יומרות של SUV.
הרכב הוצג לראשונה בארץ בתערוכת המכוניות המסורתית של פסח, עורר תשומת לב רבה, אך מאז התבושש להגיע לשוק. עתה הוא מגיע, ויתרונותיו הבולטים מתמקדים בנוחות נסיעה, תא נהג עשיר ומאובזר, שורת מושבים אחוריים במידות של מושבים מלאים כברכבי כביש שטח. תא הנוסעים הכפול רחב וגדול באופן משמעותי מכל המתחרים, ומתאים להובלת חמישה נוסעים מבוגרים.
למוסו פיק - אפ ספורט מתלים קדמיים ואחוריים של רכב מודרני, הוא בעל קפיצי סליל מאחור, להבדיל מריכבי עבודה בעלי מתלי עלים. האבזור כולל ציוד חריג, ובכלל זאת פגוש אחורי שאינו בנמצא בדגמים המתחרים מסוג D-MAX של איסוזו וה-MAGNUM של מיצובישי, הנמכרים ללא פגוש אחורי מקורי.
הטנדר הספורטיבי מציע אמנם את הנוחות המשופרת על חשבון יכולת העמסה, אך הוא מצוייד במנוע טורבו דיזל 2.9 ליטר (120 כ"ס, 25.5 קג"מ), תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית והנעה כפולה בלבד עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. מחירו עם תיבת הילוכים אוטומטית עומד על כ-170 אלף שקלים (כולל מע"מ).
בעוד שאלה הן החדשות המקומיות הטובות, הרי שהחדשות הרעות הינן שמינהל הרכב הממשלתי בחר ב-SUV מדגם רקסטון ככלי רב מינוע מרכזי בשרות המדינה, העלולה להוותר שוב במצב של אחריות מעומעמת.
חברת טלקאר נחונה חוסר מזל נדיר, ועל רקע שינויים גלובאליים בענף הרכב כבר איבדה את זכיונות הייצוג של לנצי'ה עת נירכשה לפני שנים רבות על ידי פיאט, ושל דייהו עת נירכשה כאמור לפני כשנה על ידי GM.
בסוגיית דייהו עדיין נותרו פינות לא סגורות מבחינת שוק הלקוחות הישראלי. לגבי Ssangyong מדובר לא רק בשוק הפרטי, כ אם בהמוני גי'פים האמורים לשרת במערך הממשלתי המיבצעי.
GM העולמית העבירה לנציגתה בארץ UMI, את זכות הייצוג לדייהו שבבעלותה, ועל הבעייתיות שבדבר תעיד ההודעה הרישמית שנישלחה לפני מספר חודשים ממשרד התחבורה:
1. יצרנית הרכב חברת דייהו הודיעה למשרד התחבורה (בספטמבר 2002) באמצעות הנספח המסחרי בקוריאה, כי תספק חלפים לבעלי רכב מתוצר "דייהו" לתקופה של 7 שנים מתאריך הרכישה בהתאם לדרישות החוק במדינת ישראל וכן תספק שירותי אחריות לבעלי רכב אלה. כל השירותים הללו ינתנו באמצעות חברת "טלקאר" בישראל.
2. לחברת "טלקאר" יש אישור מיוחד ליבוא חלקי חילוף לרכב מתוצר "דייהו" עד לתאריך 11/03. משרדנו יאריך את תוקפו של אישור מיוחד זה במידת הצורך."
עקב פירסום הדברים בסוף השבוע, והפרשי השעות בין מזרח אסייה לישראל, טרם ניתן היה לקבל תגובת מהגורמים המוזכרים.
תאריך:  05/12/2003   |   עודכן:  07/12/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה זליקוביץ
יש להגביר את האחריות האישית של בעלי המניות, הדירקטורים ונושאי המשרה ואסור שמגמה זו תפסק
ב.ש.
מציעה ב.ש. (שם שמור המערכת) ליעקב עוז, מנהל מסעדת "טוקיו שנחאי" בבת-ים, שהציג השבוע לראווה את "נערת הסושי" במסעדה שלו
אברהם שרון
ממרומי הטרקטור הגדול, הכבד, אומר מפעילו שכל מבוקשו הוא לעבור את היום בשקט, לעבוד למחייתו ולכלכלת משפחתו, מה שמבקשים בני-אדם בכל מקום בעולם
ד"ר גדי אשל
עומר כרמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il