X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי השר לביטחון פנים - סיכום שנתי מחוז ירושלים [י' באדר תש"ע, 24.02.2010]
▪  ▪  ▪
יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים
"אנשים חסרי מוסר וכל שמץ של אנושיות, הנלחמים זה בזה ויוצרים מעגל רציחות שכולל שימוש רחב באמצעי לחימה ופוטנציאל הרסני ומדאיג לפגיעה בחפים מפשע. אתמול ראינו דוגמה חיה לחיות שלוחות הרסן הללו שגרמו לפציעתו של סולימאן שלבי, בן שלוש וחצי מעכו העתיקה, שנפצע בדרכו לגן הילדים, מקליע שירו רעולי פנים. אנו נדאג להמשיך לצוד את חיות הפרא הללו"

"לעתים, כאיש משטרה ותיק, אני מרגיש להגיד לכם בכנות, אני מוצא עצמי לעתים מתבייש בשכר השוטרים!!! אני אפעל להגדלת כוח האדם, בנושא השכר ובנושא הרווחה ולא אתפשר בפסיק אחד - היום שוטרים לא מצליחים להחזיק משפחות"

המשטרה כיום, מתפקדת תחת מציאות לא פשוטה. המדינה נמצאת תחת איומים מבית ומחוץ, איומים שידועים לכל. השסעים החברתיים והכלכליים במדינה מחריפים. על-רקע זה, גובר הביקוש לשירותי ונוכחות המשטרה, וכל זה על-מנת להקנות לאזרחי המדינה את תחושת הביטחון שלה הם זכאים וזאת כמובן, תוך כדי הגברת הנוכחות והבולטות. המשבר הכלכלי והקיצוץ במשאבים, אינו תורם, בלשון המעטה, ליכולת המשטרה לתת מענה למגוון האתגרים הרב שאיתם היא מתמודדת, ומצב זה גורם לריכוז מאמצים גבוה ביותר על-מנת להכיל את המשימות הרבות.
ישנם נושאים רבים בסדר היום הציבורי אשר נמצאים לפתחנו בשנה הקרבה. התהליך המדיני עשוי להשפיע רבות על עבודת המשטרה והמשרד לביטחון פנים. נושא הקפאת הבנייה והטיפול בשטחי יהודה ושומרון ימשיכו לעמוד במרכז הדיון הציבורי, ויגרור אחריו פעילות מחאה רבה, חסימות כבישים וגם, כפי שכבר חווינו, ניסיונות פגיעה בשלטון החוק וברשויות האכיפה.
תחום הסדר הציבורי והאיומים של גורמים קיצוניים מכל קצוות הקשת הינו אחד האיומים החמורים על שלטון החוק והמשטרה תיתן לו תעדוף בשנה הנוכחית ותדאג לטפל בכל עבירה, קטנה או גדולה, במלוא החומרה כדי לגדוע איתו באיבו. לא נאפשר לאף גורם לקחת את החוק לידיים.
נושא נוסף הוא האיום הביטחוני. אסור להזניח את מוכנות המשטרה, שחייבת להיבחן באופן יומיומי על-ידי המפקדים, להתמודד עם כוונות פח"ע. ניסיונות בלתי פוסקים לחדור ולבצע פיגועים בשטח ישראל. חייבים להיערך בתחום המבצעי וזאת בשיתוף מלא עם כוחות הביטחון האחרים. השילוב הזה יפיק גם תוצאות רבות בתחום הפלילי.
תופעה נוספת ראויה לאזכור מיוחד, והיא תופעת ארגוני הפשיעה. אנשים חסרי מוסר וכל שמץ של אנושיות, הנלחמים זה בזה ויוצרים מעגל רציחות שכולל שימוש רחב באמצעי לחימה ופוטנציאל הרסני ומדאיג לפגיעה בחפים מפשע. אתמול ראינו דוגמה חיה לחיות שלוחות הרסן הללו שגרמו לפציעתו של סולימאן שלבי, בן שלוש וחצי מעכו העתיקה, שנפצע בדרכו לגן הילדים, מקליע שירו רעולי פנים. אנו נדאג להמשיך לצוד את חיות הפרא הללו. אני רוצה לציין את הפעולה המהירה של המשטרה אשר עצרה ארבעה חשודים לאחר מעשה.
ריסוק המאבק במשפחות הפשע מעביר מסר ברור - רבותיי החגיגה נגמרה! יחד עם זאת, ישנן אימהות המפחדות לשלוח את ילדיהן לגן. אסור להשאיר את המשטרה בחזית. צריך לשלב את כל המשרדים הרלוונטיים, בריאות, חינוך, רווחה, משפט ואוצר.
בכדי להעניק לנושא ביטחון הפנים את המעמד והחשיבות הראויה לצורך החזרת תחושת הביטחון לתושבים, אנו צריכים משטרה חזקה. היא חיונית לחוסן לאומי. אני אפעל להגדלת כוח האדם, בנושא השכר ובנושא הרווחה ולא אתפשר בפסיק אחד - היום השוטרים לא מצליחים להחזיק משפחות. לעתים, כאיש משטרה ותיק, אני מרגיש להגיד לכם בכנות, אני מוצא עצמי לעתים מתבייש בשכר השוטרים!!! אנחנו נמצאים לפני מהלך גדול של המשרד מול האוצר בנושא הזה וכולי תקווה שנראה תוצאות מהירות.
רק לפני שבוע הייתי בסיכום שנת העבודה של המחוז הצפוני. זה אותו המחוז שבו התרחש מחדל נהריה, בו שוטרים הרגישו צורך לקחת את הגנתם לידם שלהם כיוון שחשו מאוימים. לא אתן שישימו יד על שוטרים ואתן את כל הגיבוי שצריך על-מנת להגן על המאוימים. שוטרים, עובדי ציבור, פרקליטים או שופטים. לא נתפשר ונהיה אגרסיבים ותקיפים עם אלו המאיימים על שלטון החוק ורשויות האכיפה.
מחוז ירושלים ייחודי בכמה אופנים. אחד ההיבטים המרכזיים הוא הקשר עם המגזר הערבי. במהלך 2010 אני מתכוון להגביר את הקשר עם רשויות ערביות, גם באזור שלכם, ולהשלים כל ציוד שחסר לכוחות הפועלים כמיטב היכולת. שיפור האכיפה, הבולטות ומתן השירות תגענה כתף לצד כתף עם גופי המניעה האזרחיים של המשרד לביטחון פנים והם הרשות למאבק בסמים ואלכוהול, מצילה ועיר ללא אלימות, שאת הפרויקט הייחודי הזה נגדיל ל-31 ערים, ישובים ומועצות מהמגזר הלא יהודי.
כמו-כן, המחוז הינו שומר הר הבית והמופקד על הסדר בו. הר הבית הינו בעל פוטנציאל נפיצות שיכול להשפיע על התלקחות האזור כולו. ישנם גורמים רבים המנסים להשפיע על הסדר בהר הבית ומנסים להצית אש ולהפוך אותו לזירת התגוששות. הניסיונות מגיחים מכיוונים מגוונים ושונים. צריך לעשות הכל על-מנת לשמור על השקט בהר הבית. אירועי פסח קרבים ואנו נצטרך להתכונן על-מנת לא להיות מופתעים.
לסיכום, ישנן תוכניות רבות לשנה הקרבה. המשך המאבק בפשיעה ובארגוני הפשיעה, תקיפה כלכלית של אותם ארגונים, התמודדות עם תופעת הסד"ח, הפשיעה החקלאית, סמים, אמל"ח והשלמת הרשות להגנת עדים. אוכל להמשיך לפרט, אך היריעה קצרה מלהכיל.
יש תחושה של שקט. השקט היחסי מטעה ואין לדעת מתי הוא יפרוץ. הלבה גועשת מתחת לרגלינו וצריך להיות מוכנים לכל תרחיש, פלילי וביטחוני גם יחדיו. איו"ש, דרום הארץ, הגליל, הר הבית, כל אחד נפיץ ועלול לגרור מדינה שלמה.
יישר כוח.

תאריך:  24/02/2010   |   עודכן:  24/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקט יחסי ועלול להיקטע באחת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמירה נכונה כמעט לכל זמן .
ישמעאל  |  25/02/10 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן ריבלין
דברי יו"ר הכנסת בכנס שגרירים בנושא מאבק בטרור - אתגר לחברה הדמוקרטית [ט' באדר תש"ע, 23.02.2010]
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בפתח מסיבת העיתונאים בנושא הרפורמה בתחבורה [ח' באדר תש"ע, 22.02.2010]
משה (בוגי) יעלון
דברי השר לנושאים אסטרטגיים בכינוס ירושלים    [ג' באדר תש"ע, 17.02.2010]
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכינוס ירושלים    [ג' באדר תש"ע, 17.02.2010]
רונית גדיש
הרצאה ביום עיון "הטקסט העברי הלכה למעשה" [י"א בשבט תש"ע, 26.1.2010]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il