X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: ג'ולי ג'ייקובסון, AP]

מאז שינתה פורטוגל את מדיניותה בשנת 2015, ישראלים שהם צאצאים של מגורשי ספרד יכולים לבקש אזרחות אירופית? האם אתם זכאים ומדוע כדאי לכם לבדוק ולממש את הזכות?
למי בישראל רלוונטית הזכות החדשה לאזרחות פורטוגלית?
במסגרת האירוע ההיסטורי המכונה "גירוש ספרד", שהתרחש בסוף המאה ה-15, גורשו המוני יהודים מספרד ומשכנתה פורטוגל. יהודים אלה היגרו בעל כורחם למדינות שונות ברחבי העולם ורבים מהם עלו בסופו של דבר לישראל, מאות שנים לאחר-מכן. צאצאיהם חיים היום כאן, בינינו, ומזוהים בין היתר על-ידי שמות משפחה אופייניים. אלה הם הישראלים שזכאים היום לאזרחות פורטוגלית אשר מהווה למעשה אזרחות של האיחוד האירופי.
מה משמעות הדבר לגבי עדות המזרח?
עד לא מזמן, רק ישראלים אשכנזים היו זכאים לאזרחות אירופית, ובעיקר יוצאי רומניה, פולין וגרמניה. מאז שנת 2015, אז התקבלה בפורטוגל החלטה להעניק אזרחות פורטוגלית לצאצאי גירוש ספרד, גם בני עדות המזרח עשויים להיות זכאים לאזרחות אירופית. זאת מכיוון שרבים מהיהודים שגורשו מספרד ומפורטוגל השתקעו לבסוף בעל כורחם בטורקיה, טוניס, מרוקו, מצרים, אלג'יר ובמדינות נוספות באזורים אלו. לאחר מאות שנים, עלו צאצאיהם לישראל כעליות שנחשבות לעליות של בני עדות המזרח. על כן, לראשונה, בני עדות אלה זכאים לאזרחות אירופית.
האם יש ישראלים שכבר קיבלו אזרחות פורטוגלית מאז החוק החדש?
כן, ראשוני המממשים של החוק כבר החלו מזמן בתהליך ההתאזרחות וחלקם כבר השלימו אותו בהצלחה. לאחר הגל הראשון של המתאזרחים ולאור ההצלחה, החל גל נוסף ולמעשה אלפי ישראלים כבר מחזיקים באזרחות פורטוגלית ואלפים נוספים מצויים בשלבים שונים של התהליך. אגב, גם יהודים ממדינות אחרות זכו באפשרות זו ורבים מהם מנצלים אותה.
האם החוק הפורטוגלי שמאפשר אזרחות לישראלים, תקף לתמיד?
לא בהכרח. ראשית, בחוקים תמיד יתכנו שינויים. השנה למשל (2018), ממשלת פורטוגל פרסמה הבהרה לגבי החוק, אשר לפיה כל בקשה חייבת להיות מלווה באילן יוחסין מפורט. זוהי אומנם לא החמרה רשמית של החוק, אך משיקולים שונים פנימיים של פורטוגל, בהחלט יתכנו שינויים בפרשנות של החוק, שינוי ואף ביטולו. לכן רצוי לנצל את המצב הקיים ולא להסתמך על שימורו לאורך זמן.
למה כדאי לי להחזיק אזרחות אירופית?
לאזרחות פורטוגלית למעשה יתרונות של אזרחות אירופית, מאפשרת למחזיק בה לגור, לעבוד, להחזיק נדל"ן ולסחור בו, לעשות עסקים וללמוד בשטחי האיחוד האירופי. בנוסף, דרכון פורטוגלי מאפשר כניסה חופשית ליותר מ-150 מדינות, וכן כניסה קלה לארה"ב עם בקשת ESTA.
האם ישראלים שפונים לקבלת אזרחות פורטוגלית הם יורדים?
לרוב, לא. ישראלים רבים מעוניינים באזרחות הפורטוגלית כגיבוי או לצורכי עבודה, לימודים, טיול או עסקים. מובן כי עבור מי שמעוניין להגר לשטחי האיחוד האירופי, האזרחות הפורטוגלית חשובה על אחת כמה וכמה.
מה המגמה של הביקוש לאזרחות פורטוגלית בישראל?
מדובר במגמת עלייה דרמטית. לאחר החשדנות הראשונית, יותר ויותר ישראלים מבינים היום שהתהליך הוא ממשי, אפשרי, מועיל וכדאי מאוד. לכן, כיום בהחלט מורגש שישראלים פונים בהמוניהם בבקשות לאזרחות פורטוגלית.
הנדל"ן בפורטוגל:
יחד עם גל ההתאזרחות לפורטוגל באופן טבעי רכישת נכס בפורטוגל להשקעה, או רכישת דירה בפורטוגל למטרות מגורים, נהיה היעד האקזוטי החדש ומהווה אלטרנטיבה למי שפספס את גל הנדל"ן הישראלי.
איזה סוג אוכלוסייה מבקש אזרחות פורטוגלית?
חדשות פורטוגל, מדובר בכל שכבות האוכלוסייה, החל מסטודנטים, דרך בעלי משפחות ועד לפנסיונרים. כאמור, גם לאנשי עסקים, גם לחובבי טיולים ונופש וגם לישראלים מהשורה, יש אינטרס מובהק לממש את הזכות של האזרחות הפורטוגלית, הלא היא אזרחות האיחוד האירופי.
להוצאת אזרחות אירופית,
צוות Easy Nationality ישמח להוביל אתכם להצלחה.
050-6953329
03-7448834
ברוכים הבאים לאירופה.

תאריך:  12/09/2018   |   עודכן:  12/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולי הלוי
על הקשר בין חגורת אסטרואידים למהפכה התעשייתית, בין מינרל הכלור לזירקון, ובין בר מים למאדים    האם כל אלו יעזרו לנו לפתור את התעלומה? מאיפה הגיעו המים לכדור-הארץ?
דסי ניר
כדי להימנע מטעויות בתהליך קבלת המשכנתא אשר עלולות לעלות לכם אלפי שקלים, חשוב ללמוד מטעויות של אחרים ולהבין מהם התנאים לקבלת משכנתא
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבה נכונה של קורות חיים יכולה להשפיע על אם תתקבלו לעבודה מסוימת או לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il