X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לאחר שנים רבות בהן עולם הרכב נראה פחות או יותר אותו הדבר, השנים הראשונות של העשור הנוכחי מבשרות על מהפכה של ממש, עם כניסתם של הרכבים החשמליים לשוק הפרטי. עם כל שנה שעוברת, יותר ויותר רכבים חשמליים עולים על הכביש, ומשנים באופן מהותי את השוק ואת אופי השימוש הפרטי ברכב עצמו. מה המשמעות של בעלות על רכב חשמלי, והאם זה הזמן שלכם להצטרף למהפכה החשמלית? ריכזנו את כל מה שחשוב שתדעו.
בחסות לאומי
רכבים חשמליים משנים באופן מהותי את עולם הרכב
בתחילת המאה ה-20, החלו רכבים פרטיים להפוך לחלק בסיסי מחיי היום יום של רוב בני האדם בעולם המערבי. לאורך כמעט 100 שנים, הרכבים האלה עבדו פחות או יותר אותו הדבר, והתבססו על מנועים הצתה שונים - בין אם מדובר בבנזין ובין אם מדובר בסולר. תדלוק הפך, עם השנים, לחלק בלתי נפרד משגרת חיינו, ובמשק הבית הישראלי הממוצע זוהי גם אחת ההוצאות החודשיות הגבוהות והמשמעותיות ביותר. ופתאום, בתהליך מואץ של 3-4 השנים האחרונות, עולם הרכב משתנה ללא היכר, ורכבים חשמליים שמבוססים על מנוע חשמלי נטען ולא על תדלוק, הולכים ותופסים נתח משמעותי בשוק הרכב העולמי והישראלי בפרט.
איך עובד רכב חשמלי ואיך טוענים אותו?
רכב חשמלי, כפי שניתן להבין, עובד על בסיס מנוע חשמלי נטען. המנוע החשמלי הזה הוא שאחראי על כל פעולת הרכב, כשהמצבר החשמלי המוכר לנו כחלק מרכבי הבנזין והסולר כבר לא נחוץ עוד. נפח הסוללה של הרכב החשמלי הוא זה שמחליף את גודל טנק הדלק, כשהמרחק המקסימלי שהרכב מסוגל לנסוע על טעינה מלאה נגזר מנפח הסוללה המלאה. טעינת רכבים חשמליים אינה מתבצעת דרך שקע טעינה ביתי רגיל, מן הסתם, אלא באמצעות עמדות טעינה ייעודיות לרכבים חשמליים. את העמדות הללו ניתן וכדאי להתקין בחניית הבית בשביל לטעון את הרכב באופן קבוע. עם זאת, ישנם כבר פתרונות לא מעטים של עמדות טעינה חיצוניות ומהירות יותר מהעמדות הביתיות - אם צריך לטעון את הרכב במהלך הנסיעה.
מהם היתרונות של שימוש ברכב חשמלי כרכב פרטי?
  • הוצאה חודשית:
  • למרות שטעינת הרכב מגדילה באופן יחסית משמעותי את צריכת החשמל הביתית, עדיין מדובר בחיסכון משמעותי בהוצאות החודשיות ברגע בו לא צריך לתדלק את הרכב.
  • צמצום זיהום:
  • רכבים חשמליים לא פולטים גזים מזיקים לאוויר, ולכן הם נחשבים לפתרון אקולוגי נקי ויעיל יותר.
  • חדשנות:
  • רכבים חשמליים הם רובם ככולם רכבים חדישים ומשוכללים, שמהווים את הסטנדרט הגבוה ביותר של יצרנית הרכב, לא רק מבחינת המנוע שלהם אלא גם מבחינת האבזור והיכולות שלהם.
  • מיסוי:
  • כחלק מהרצון לעודד שימוש ברכבים נקיים ואקולוגיים יותר, רכבים חשמליים זוכים להטבות מיסוי לעומת רכבי בנזין וסולר.
מהם החסרונות של בעלות על רכב חשמלי כיום?
כמובן שלא הכל ורוד, ולרכבים חשמליים יש גם חסרונות. רובם נובעים מכך שעדיין מדובר בשלב מוקדם של המהפכה החשמלית בכבישים.
בתור התחלה - רכבים חשמליים הם פשוט רכבים יקרים יותר כרגע, ומחיר המחירון שלהם עדיין גבוה יותר משל רכבי בנזין מדגמים מקבילים עם יכולות דומות. לא פעם יהיה צורך בפתרון הלוואה לרכב בשביל לרכוש רכב חשמלי חדש. בנוסף, רכישה של רכב חשמלי דורשת השקעה כלכלית לא מעטה - ולעתים יידרשו הלוואות גם בכדי לדאוג לשדרוג תשתית החשמל בחניה, התקנת עמדת הטעינה וכל מה שנגזר מכך.
מעבר לכך, טעינה של רכב חשמלי היא ממושכת יותר מתדלוק, והשימוש ברכב החשמלי ככלל עדיין דורש תכנון וסבלנות יותר מרכבי בנזין.
בשל העובדה שתחנות הטעינה החיצוניות הן גם ספציפיות למדי, והרבה פחות שכיחות מתחנות דלק רגילות - הדבר גם מגביל את היכולת לצאת לכל נסיעה באשר היא עם הרכב.
אם קראתם בין השורות, בוודאי ראיתם שלרכב חשמלי יש יתרונות רבים, ושגם החסרונות של רכבים חשמליים בישראל כיום נובעים ממצבים שצפויים להשתנות. לכן, בהחלט ייתכן שזה הזמן שלכם להצטרף למהפכה החשמלית.
כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי-עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל
תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  12/03/2023
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il