X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
באיר. נגד ביטוח מלא [צילום: AP]
"הרוב המכריע של הבנקים בארה"ב בטוחים ויציבים"
שיילה באיר, שהייתה יו"ר החברה לביטוח פקדונות במשבר הפיננסי, קוראת לבטח במלואם את חשבונות העו"ש ולמקד את מבחני הלחץ בנזילות הבנקים

הרוב המכריע של הבנקים בארה"ב הם בטוחים, כולל הבנקים האיזוריים והמגזריים ששניים מהם קרסו החודש. כך אומרת (21.3.23) שיילה באיר, שהייתה יו"ר החברה לביטוח פקדונות (FDIC) בשנים 2011-2006 - כולל המשבר הפיננסי - במפגש למנויי וושינגטון פוסט.
בתחילת החודש קרס בנק סיליקון ואלי, אשר פעל בעיקר בקליפורניה והתמקד במגזר ההיי-טק; כמה ימים לאחר מכן קרס בנק סיגנצ'ר אשר התמחה בענף הקריפטו. באיר אומרת, בפרפראזה על דבריו הידועים של פרנקלין רוזוולט ב-1933, כי יש לפחד בעיקר מן הפחד - שמא לקוחות ימשכו בצורה בלתי הגיונית את כספם ובכך יסכנו ללא הצדקה בנקים יציבים.
באיר הדגישה, כי משקי הבית אינם צריכים להיות מודאגים, שכן תקרת הביטוח של FDIC - העומדת על 250,000 דולר - מספיקה לרובם הגדול. "אפשר לצפות ממפקידים גדולים יותר להבין את הבנק ואת יציבותו הפיננסית. אם אתה עושה עסק עם בנק איזורי לאורך זמן, אתה מכיר אותו ואת מצבו. ככלל לא צריכה להיות שום בעיה; המערכת במצב טוב".
לדעת באיר, יש להרחיב את ביטוח הפקדונות כך שיכסה חשבונות עו"ש, שהם בדרך כלל בעלי נפח פעילות גבוה מ-250,000 דולר ובעליהם מחויבים לפעול בבנק אחד בלבד. הדבר נעשה בימי המשבר הפיננסי ויש לעשות זאת שוב כעת, שכן החלופה היא שמפקידים אלו יעברו לבנקים הגדולים ויגבירו את הריכוזיות. חשבונות אלו חשובים מאוד לכלכלה הריאלית, הסבירה, משום שמהם משולמות המשכורות ומבוצעים התשלומים לספקים.
לעומת זאת, המשיכה באיר, אין מקום לביטוח גורף לכל הפקדונות, שכן המפקידים הגדולים יכולים כאמור לבחון בעצמם את מצב הבנק ולא ניתן להטיל את כל האחריות על הרגולטור. ביטוח כללי יהיה מסובך, ובסופו של דבר הבנקים יגלגלו את עלותו על לקוחותיהם, הוסיפה. באיר גם סבורה שלא היה מקום למתן כיסוי ביטוחי לכל לקוחותיהם של SVB ובנק סיגנצ'ר, שכן המשמעות היא שהבנקים המנוהלים היטב (אשר הפרמיות שהם משלמים יעלו כעת) יכסו את ההפסדים שגרם הניהול הכושל של בנקים אלו.
בהתייחס לצעדים מערכתיים שיש לנקוט כעת אמרה באיר, כי יש לחייב את הבנקים לגרוע מהונם את השווי של ניירות ערך העומדים למכירה ואשר ערכם ירד. הבעיה עם SVB הייתה שניירות ערך כאלו נרשמו כ"מיועדים למכירה כאשר יבשילו" ולא בוצעה הפרשה בגין ירידת ערכם. "רואי החשבון היו צריכים על זה וצריך להדק את הכללים הללו", סבורה באיר.
ממשל טראמפ והקונגרס הקלו מאוד בשנת 2018 עם הבנקים האיזוריים והמגזריים, כולל בנושא מבחני הלחץ. באיר הסכימה שיש לשוב ולהחמיר דרישות אלו, אם כי ציינה: "הרגולטורים נלחמים את המלחמה הקודמת. בגלל שהמשבר הפיננסי נגרם בתחום האשראי, בזה מתמקדים מבחני הלחץ. הם צריכים להתמקד בסיכוני נזילות [כדי לבדוק מה יקרה במצב של הסתערות מפקידים]. הרגולטור צריך להיות ער למגמות המשתנות".
ליטול פסק זמן בהעלאות הריבית
לדעת באיר, הפדרל ריזרב צריך ליטול היום (22.3.23) פסק זמן בהעלאות הריבית. "אם ה'פד' רוצה נחיתה רכה [הורדת האינפלציה בלא מיתון], זה לא מה שיקרה אם יתחולל משבר פיננסי. כל מיתון גדול שעברנו, לכל אורך ההיסטוריה שלנו, נגרם בשל משבר פיננסי, כאשר הבנקים הפכו לבלתי יציבים ונוצרה מצוקת אשראי. זה מה שצריך להיות כעת בראש סדר העדיפות".
באיר העירה, כי ככלל - ה"פד" רוצה להילחם באינפלציה, סבור שהמדיניות המוניטרית היא תפקידו העיקרי ולכן מזניח את תפקידו כמפקח על הבנקים. למעשה, ציינה, "כסף זול יוצר חוסר יציבות, יעד האינפלציה יוצר חוסר יציבות, והמחיר הזה כבד מדי. ה'פד' צריך להכיר בהשלכותיה של המדיניות המוניטרית על תפקידו כמפקח על הבנקים".
לבסוף אמרה באיר, כי החשש העיקרי שלה לגבי הבנקים האיזוריים הוא מעבר של פקדונות בלתי מבוטחים לבנקים הגדולים, מתוך הנחה שהם גדולים מכדי ליפול. "לכן אני מקווה שיבטחו את חשבונות העו"ש. בלי הבנקים האיזוריים, היינו על הקשרים במשבר הפיננסי. שערי המניות שלהם נשארו יציבים, הם המשיכו להלוות כאשר הבנקים הגדולים נסוגו, והם עמוד השדרה של המערכת הפיננסית שאינו זוכה להערכה מספקת. רובם המכריע יציבים עם נכסים טובים", שבה ואמרה.

תאריך:  22/03/23   |   עודכן:  27/03/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרוב המכריע של הבנקים בארה"ב בטוחים ויציבים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זוהי ההצעה שמעלים בוושינגטון פוסט מי שהיו שר האוצר של ארה"ב, נשיא הבנק העולמי ואיש שירות החוץ בחמישה ממשלים    הסכום המדובר: 300 מיליארד דולר
איתמר לוין
וושינגטון פוסט על ביקורו של נשיא סין במוסקבה: שתי המדינות מתייצבות מול ארה"ב, אבל גישותיהן שונות - והתמיכה הסינית לא תינתן חינם
איתמר לוין
20 שנה לפלישה האמריקנית לעירק: וושינגטון פוסט מציין שקיימת הסכמה רחבה שהייתה זו טעות; את המחיר הכבד ביותר ממשיכים לשלם העירקים
איתמר לוין
דוח מקיף של האו"ם: ההתחממות תגיע למעלה וחצי עשרות שנים לפני ההערכות הקודמות; דרושות השקעות של טריליוני דולרים כדי למנוע עלייה של שתי מעלות
איתמר לוין
שרה וילדמן, עורכת ובעלת טור בניו-יורק טיימס, נפרדת מחיים טופול בהסבר מעמיק על המקום שמילא "כנר על הגג" בחברה היהודית בארה"ב
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il