X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פחות שירות, פחות איכות [צילום: בבטו מתיוס, AP]
העבודה מהמשרד יעילה יותר מהעבודה מהבית
שורה של מחקרים חדשים שמצטט אקונומיסט מובילים למסקנה, כי גם אם ניתן היה להמשיך לעבוד מהבית - החברות ידרשו שרוב הזמן העובדים יהיו במשרדים

הגירה במהופך נמצאת בעיצומה: מן הזום אל חדר הישיבות. החברות בוול סטריט היו התקיפות ביותר בהחזרת העובדים למשרדים, אך בחודשים האחרונים הצטרפו אליהן ענקי ההיי-טק – אפל, גוגל, מטא ועוד – בדרישה לנוכחות פיזית של לפחות שלושה ימים בשבוע. אבל האם לא היו מחקרים רבים שהוכיחו בזמן הקורונה שהעבודה מהבית יעילה יותר מאשר מהמשרד? לרוע מזלם של המאמינים בכך, רוב המחקרים החדשים מוכיחים את ההפך: המשרדים, למרות פגמיהם, נותרו חיוניים – מדווח אקונומיסט.
נקודת התחלה טובה לדיון היא מחקר שפרסמו בשנת 2020 שתי דוקטורנטיות באוניברסיטת הרוורד, נטליה עמנואל ואמה הרינגטון: עלייה של 8% במספר השיחות לשעה בהן טיפלו עובדי קמעונאי מקוון שעבדו מהבית. הרבה פחות תשומת לב קיבל מחקר שפרסם לפני חודשיים הפדרל ריזרב של ניו-יורק: התפוקה בעבודה מהבית הייתה נמוכה ב-4% מאשר מהמשרד ואיכות השירות הייתה נמוכה יותר.
מחקרים נוספים הגיעו למסקנות דומות. חוקרים מ-MIT ואוניברסיטת ברקלי ביצעו השוואה בהודו: התפוקה של העובדים מהבית הייתה נמוכה ב-18%. בחברת IT אסיאתית גדולה הפער היה 19%, לפי חוקרים מאוניברסיטאות שיקגו ואסקס. מחקר אחר מצא, שאפילו שחקנים שחמט מקצועיים משחקים פחות טוב בצורה מקוונת מאשר פנים אל פנים. בדיקה אחרת העלתה, כי היוועדות חזותית פוגעת בחשיבה היצירתית.
הסיבות לתוצאות אלו לא יפתיעו את מי שבילה את השנתיים האחרונות בעבודה ליד שולחן האוכל בביתו. קשה יותר לשתף פעולה בצורה כזאת; אין ממי לקבל עזרה. טלקומוניקציה היא תחליף חיוור לפגישות עם בשר ודם. חוקרים באוניברסיטת הרוורד בדקו את "הקוּלֶר הווירטואלי" שיצרו חברות רבות בזמן הקורונה, והסיקו שמפגשים אלו נפלו קורבן ללוחות זמנים עמוסים ולתועלת מועטה. השורה התחתונה היא התייקרות של פעולות התיאום וירידה באיכות קבלת ההחלטות.
חלק מן העלויות ירדו ככל שהעובדים התרגלו להשתמש בכלים כמו זום, אך גורם אחר התייקר לאורך הזמן: המחיר של ירידה באיכות ההון האנושי. מחקר על מהנדסי תוכנה – של עמנואל והרינגטון וחוקרת נוספת מהרוורד – מצא, כי המשוב ההדדי צנח בצורה חדה עם המעבר לעבודה מקוונת, וכך גם היקף ההכשרה המקצועית; מי שנותרו במשרדים רכשו מיומנויות מהר יותר.
שורשיו של הרעיון לפני עבודה מרחוק מגבירה את התפוקה מצויים בניסוי שבוצע כמעט עשור לפני הקורונה, מזכיר אקונומיסט. עובדי מרכז תמיכה טלפוני בסוכנות נסיעות סינית מקוונת, שיפרו את ביצועיהם ב-13% כאשר עבדו מרחוק. אבל לא ניתנה תשומת לב לשני רכיבים במחקר. הראשון: שני שלישים מהשיפור בא מעובדים שעבדו יותר שעות, לא מעובדים יותר יעילים. השני: אותה חברה השעתה את העבודה מרחוק משום שהיא פגעה בסיכויי הקידום. בשנת 2022 מצא אותו חוקר, שהתפוקה מרחוק נמוכה מאשר במשרד, למרות ימי העבודה הארוכים יותר.
חוץ מזה, מציין אקונומיסט, יש בעבודה (ובחיים) דברים חשובים יותר מאשר התפוקה. הערך הגבוה ביותר של עבודה מרחוק הוא שהעובדים מאושרים יותר. מאחר שהם מקדישים פחות זמן לתקשורת, הם מקבלים תחושה של תפוקת יתר. קל להם יותר לתאם איסוף מבית הספר ובדיקות רפואיות, שלא לדבר על האפשרות לחטוף תנומה במהלך היום. יש פעולות – במיוחד אלו הדורשות ריכוז רב לאורך זמן – שאכן ניתן לבצע טוב יותר בבית. כל אלו מסבירים מדוע עובדים רבים לא רוצים לחזור למשרד.
כמה סקרים העלו, שעובדים מוכנים ששכרם יירד בתמורה לעבודה מהבית. עובדים מרוצים יותר במחיר נמוך יותר – זו יכולה להיות עסקה טובה מבחינת המנהלים. לכן, לאנשים רבים העבודה תמשיך להיות היברידית. אך סביר להניח שהאיזון יהיה עם יותר זמן במשרד ופחות זמן בבית, לא משום שהמנהלים הם סדיסטים, אלא כי זהו הכיוון לתפוקה גבוהה יותר.

תאריך:  05/07/23   |   עודכן:  05/07/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העבודה מהמשרד יעילה יותר מהעבודה מהבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בעל טור בניו-יורק טיימס מזכיר שהביצועים הכלכליים של מדינות מלוכניות טובים יותר ומצביע על היתרון של ראש מדינה שאיננו פוליטיקאי
איתמר לוין
טום פרידמן מסביר בניו-יורק טיימס, כי יורשו עלול להיות גרוע עוד יותר - ואף יש סכנה של התפרקות רוסיה וזליגת הנשק הגרעיני
איתמר לוין
מאמר המערכת של וושינגטון פוסט קורא למצות את הדין לא רק עם מי שביצעו בשטח אלפי פשעים ומעשי זוועה, אלא גם עם הנשיא שפתח במלחמת תוקפנות ועם בכיריו שהורו לבצע את הפשעים
איתמר לוין
אקונומיסט מזכיר שגיוון בהשקעות הוא הדרך להבטיח את התשואות הגבוהות ביותר, ושתשואת-היתר בשוק האמריקני כנראה לא תחזור על עצמה
איתמר לוין
לארי סאמרס, לשעבר שר האוצר ונשיא הרוורד, קורא בוושינגטון פוסט לאוניברסיטאות היוקרה לפתוח את שעריהן לבני השכבות החלשות שהתגברו על קשייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il