X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העימות בחדשות ערוץ 2 [צילום: פלאש 90]
ההצגה הטובה בעיר
דרעי הכניס סנוקרת ללפיד. איש הברזל לא נשאר חייב. בנט במיטבו. כחלון מפתיע מאוד. ליברמן מתנפל על עודה. גלאון נלחמת. האקסטזה, האורגזמה האינטלקטואלית של הפרשנים, העידוד הנסתר מן העין, מגיעים לסיומם כעבור שעה ומחצה. הידד ליונית. האינטרסנטים קיבלו את ליטרת הבשר
הכל היה ידוע מראש
היה ברור כשמש שאריה דרעי יטען טענות קשות נגד ישי אשר עזב את ש"ס ושבינן לבין טובת האזרחים אין כלום. ממש כך. האם מישהו ציפה שבנט יסכים עם גלאון או שמא היא תשתכנע ממצעו של בנט בנושאי השטחים? האם לפיד היה צפוי להסכים עם כחלון ולהפך כל אימת שהם מתמודדים על אותה המשבצת?

השעה 21:30. זירת הגלדיאטורים שהוקמה במיוחד באולפני ערוץ 2 מוכנה להצגה הטובה בעיר. הגלדיאטורים זוכים לפרומו מתמשך לאורך כל היום. גם עורכי התוכנית אינם נשארים מאחור. בטוויטר רצות הדאחקות של הברנז'ה העיתונאית. מילים ריקות מכל תוכן, אך מי שאינו מצייץ נותר מאחור. לא הגבת לאמירה כזו או אחרת, אינך נחשב. מוטב לצייץ שטויות מאשר להתאפק. נראות היא שם המשחק.
דרעי הכניס סנוקרת ללפיד. איש הברזל, לא נשאר חייב. הלך על ראשו של דרעי. בנט במיטבו. אין מישהו המסוגל לעמוד בפניו. תשובותיו חדות כתער. כחלון מפתיע מאוד. מהסס, מתאושש, מנחית את הפצצה. האולפן יוצא מגדרו. ליברמן מתנפל על עודה. עודה מפנה את תשומת לבו של שר החוץ שהוא אזרח ישראלי. ליברמן לא סופר אף אחד. ממשיך.
שוב הטוויטר מצייץ. מי מוביל? מי על הקרשים? זהבה גלאון נלחמת כלביאה מול עדת הגברים-השרירנים בעלי הרטוריקה המנצחת. הפרשנויות שונות. הגלדיאטורים מדקלמים תשובות. השאלות אינן חשובות כלל. האקסטזה, האורגזמה האינטלקטואלית של הפרשנים, העידוד הנסתר מן העין, מגיעים לסיומם כעבור שעה ומחצה. אורררה!!! הידד ליונית. האינטרסנטים קיבלו את ליטרת הבשר.
כלום ושום דבר
לא ראיתי את העימות משום החלטה מושכלת (סליחה על הביטוי). לא רציתי לצפות במה שהיה ברור שיהיה: כלום של כלום. אז יגידו פרשנים וקובעי סדר-יום ממולחים שזאת הייתה אחת ההפקות המרשימות מזה שש-עשרה שנים. מותר להם להגיד. גם לי מותר להגיד שהיה זה שואו, מופע רדוד ותו לא.
כדי להתעדכן במה שנאמר בעימות, קראתי את התמלילים. לא פעמים רבות קורה שאני שמח על החלטותיי השונות. הפעם כן. נוכחתי שמעבר לרפש והבטחות שווא, שום דבר ממשי לא היה. אף לא פוליטיקאי אחד הפתיע ברעיונותיו, מצעיו או דקלומיו. כולם אמרו מה שנאמר להם לומר על-ידי יועצי תקשורת.
מה הציבור הרחב המתעניין בנעשה בפוליטיקה הישראלית למד מן העימות ולא ידע קודם? היה ברור כשמש שאריה דרעי יטען טענות קשות נגד ישי אשר עזב את ש"ס ושבינן לבין טובת האזרחים אין כלום. ממש כך. האם מישהו ציפה שבנט יסכים עם גלאון או שמא היא תשתכנע ממצעו של בנט בנושאי השטחים? האם לפיד היה צפוי להסכים עם כחלון ולהפך כל אימת שהם מתמודדים על אותה המשבצת? רק כסיל מסוגל לחשוב שכן.
אז, איפה הייתם?
זאת ועוד; נא לבדוק היטב האם מישהו מן המתמודדים אמר בריש גלי מה הוא מתחייב לעשות אם וכאשר ייבחר, ולא בכותרות סתמיות? אף אחד.
סיפורי השליטה במינהל מקרקעי ישראל, בביורוקרטיה וכדומה יש להם זקן ארוך מאוד. להוציא את גלאון ועודה, כל האחרים ישבו בממשלות ישראל. מי מנע מכחלון כשר לעמוד על שלו ולדרוש באופן פומבי לשנות את החקיקה בנושאי מינהל מקרקעי ישראל? מי מנע מליברמן הכל-יכול לדרוש בצורה חד-משמעית להמשיך במבצע צוק איתן, אם לדעתו הוא לא השיג את מטרותיו, עד כדי איום פרישה מן הממשלה? מדוע לא שמענו איום מסוג זה?
שר האוצר לשעבר, לפיד, יכול היה לעמוד על שלו ולקבוע חד-משמעית שללא שינויי חקיקה משמעותיים שישנו מן היסוד את כל מבנה המשק, לא ישב בממשלה. מדוע לא עשה זאת כבר עם כינונה של הממשלה? האם מישהו בישראל אינו מכיר את כשלי המשק?
אריה דרעי ואלי ישי היו חברים בממשלות ישראל. מדוע כל התוכניות היפות שלהם לא מומשו? מדוע לאחר שלושים שנות השתתפות בממשלות ישראל עדיין דרעי מתבכיין על הזנחת העניים? איפה היית אדוני מנכ"ל המדינה? הרי כולם שיחרו לפתחך. מדוע לא דאגת לשכבות החלשות כשחלשת על משרד הפנים וממילא על כל הרשויות המקומיות? איפה היה ישי בתור שר הפנים? מדוע לא עשה למען העניים? כמה חוקים חברתיים קידמו שני הג'נטלמנים הללו זולת קצבאות ללומדי תורה? שכונות העוני לא נולדו אתמול. הן קיימות שנים רבות. אז למה לעזאזל לא פעלתם למען האזרחים כל השנים בהן הייתם שרים בכירים? אומר לכם מדוע: כי עסקתם בפוליטיקה קטנה, בקומבינות שבינן לבין האזרחים שהייתם אמורים לייצג לא היה כל קשר. העוני החזיק אתכם בשלטון ואתם נצמדתם לעטיניו היטב.
כשתסתיים עונת הפסטיבלים התקשורתיים לקראת הבחירות, ולאחר שייוודע מי באמת ניצח בבחירות או לא, או אז תצטרך התקשורת כולה לערוך בדק-בית רציני על תפקודה. יש עיתונאים רציניים העושים את עבודתם נאמנה ויש לשבח אותם על אומץ לבם. לדאבון הלב, הם המיעוט. העימות הטלוויזיוני הוכיח זאת בפעם המי יודע כמה.

תאריך:  02/03/2015   |   עודכן:  02/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצגה הטובה בעיר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חלשים חלשים
ה.א.  |  3/03/15 00:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עמי דור-און
אילו היה הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ משופשף יותר ומשקיע מחשבה יצירתית בשאלת מועד קיום הראיון עם אילנה דיין בתוכנית "עובדה", היה מבין שמוטב לו לא לחשוף את עמדתו הפוליטית לפני הבחירות
אסתר שניאורסון גרי
השמאל לא ידע שנשיא ארה"ב ברק אובמה לא יעשה הסכם טוב עם אירן ושאירן תשתמש ביכולת הגרעינית כמתקפה על מדינת ישראל    וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר להפר עצת רשע - לנאום בקונגרס קבל עם ועדה, לחסוך לישראל סבל ותלאה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    נשכחות, אין צורך, מוביל, אשמים והפקרה
אברהם פכטר
החלטת היועמ"ש לפתוח בחקירה על הוצאות בית ראש הממשלה, אחרי הבחירות, זכתה לגל ביקורות מצד מתנגדי נתניהו, ברדיו, בתקשורת וחלק מהעיתונאים ומהפרשנים    עיתונים המתנגדים לנתניהו יצאו בכותרות ראשיות על טיוח, התחמקות, כולל ראיונות עם אישים בכירים על מדיניות נתניהו כלפי אירן, וכל זה כדי לנגח ולפגוע בביבי
ד"ר רון בריימן
עם ישראל זקוק לשינוי בבחירות הקרובות: השתחררות משלטון השמאל, שנמשך גם בשנים הרבות שבהן "הימין" בממשלה. הגיעה העת שהימין יהיה גם בשלטון, ולא רק בממשלה המתחפשת לימין, אבל מבצעת את מדיניות השמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il