X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
טל פלג-שגיא, דוקטורנטית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מתמחה בפסיכולוגיה קלינית וחוקרת את מיניות האדם סיפורה הוצג במסגרת המהדורה המיוחדת של עיתון 'אבג' לקראת יום האישה הבינלאומי
▪  ▪  ▪
"הכל קשור למיניות". טל פלג-שגיא [צילום: דני מכליס, באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב]
"כשמדוכאים המיניות נפגעת, וכשאין מיניות איכות החיים נפגעת ונהיים עוד יותר מדוכאים" [צילום: דני מכליס, באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב]

   רשימות קודמות
  יובל המבלבל
פילוסופיית-החיים שלי
"אני משתדלת לחתור אל מטרות-העל שלי ושואלת את עצמי שוב ושוב אם מה שאני עושה עוזר לי להגשים אותן"

קבלו טיפ
"אנחנו עובדות כל הזמן במסגרת מרובת תפקידים. בתוך זה חשוב שבכל פעם נעשה דבר אחד בלבד: אם צריך לכתוב מאמר, כדאי להקדיש מספר שעות בספרייה רק לכך. לעומת זאת, אם אנחנו עם הילדים אחרי הצהריים, כדאי לשים את המחשב הנייד רחוק-רחוק ולא לנסות להציץ בו כל הזמן".

המודל שלי לחיקוי
"אולי היה מצופה שאבחר דמות נשית, אבל בחרתי דווקא גבר, שלדעתי מגלם בתוכו את ה'אני מאמין' שלי בנוגע לשוויון בין המינים ולקידום נשים. הדמות הזאת היא...יפתח, בן-זוגי. ברגע שהכרתי אותו ידעתי שהוא האחד והיחיד שאיתו אני רוצה לחיות. מאז, כמעט כל יום אני לומדת ממנו משהו. הוא אדם סקרן, חרוץ, ואני עובדת קשה כדי לעמוד בסטנדרטים שלו ולא לוותר לעצמי. יפתח הוא איש משפחה למופת: אם אני צריכה לשבת ולעבוד, הוא ייקח בשמחה את בננו לכל הסופשבוע וייתן לי את כל הזמן הדרוש לי".

טל פלג-שגיא מסיימת לכתוב את עבודת הדוקטורט שלה בפסיכולוגיה, ובמקביל מתמחה בפסיכולוגיה קלינית במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, במחלקת גברים סגורה. אבל התשוקה האמיתית שלה היא חקר המיניות. טל למדה טיפול מיני והיא מיישמת את התמחותה האקדמית בשילוב שבין מחקר, הוראה וטיפול בבעיות מיניות של נשים וגברים. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בדיכאון ובסיפוק מיני בקרב סטודנטיות לרפואה. היא מצאה שבקרב נשים אלה קיים לעתים קרובות פער בין המראה החיצוני של "סופר וומן" לבין מצוקה חבויה.
מה דחף אותך לתחום עיסוקך הנוכחי?
"מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להיות פסיכולוגית, גם כדי ללמוד ולהבין את נפש האדם וגם כדי לעזור לבני-אדם ולטפל בהם. כשסיימתי את לימודי התואר השני חיפשתי נושא הקרוב ללבי בתוך התחום הטיפולי. עולם המיניות משך אותי משתי סיבות: קודם כל מצאתי שהעובדה שאני אדם פתוח שמוכן לדבר על הכל מהווה יתרון למי שרוצה להיכנס לנבכי העולם הזה. שנית, הופתעתי לגלות עד כמה מיניות היא עניין רחב, ועד כמה הכל קשור למיניות: בריאות וחולי, לחצי היומיום, זהות ונטייה מינית, חברות, אהבה ו... מה בעצם לא?".
את לימודי התואר הראשון, בפסיכולוגיה ובצרפתית, למדה פלג-שגיא באוניברסיטת תל אביב; באותה תקופה הכירה את בן-זוגה, שלמד בבאר שבע, ונשבתה בקסמי הדרום. את התואר השני ואת הדוקטורט עשתה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. לאחר מכן למדה לימודי תעודה בטיפול מיני באוניברסיטת בר-אילן, ועכשיו היא נמצאת באמצע התמחות בפסיכולוגיה קלינית במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע.
לדבריה, ההתלבטות העיקרית שלה היא "כיצד לשלב את כל מה שאני אוהבת לעשות: לטפל באנשים, לחקור, ללמד - ולהשאיר זמן לפנאי ולמשפחה".
בשנה הבאה היא אמורה להתחיל פוסט-דוקטורט באוניברסיטת תל אביב, במעבדה של פרופסור דפנה (דפי) יואל, העוסקת בחקר מגדר ומיניות.
מהי תרומתה של אוניברסיטת בן-גוריון להצלחתך?
"אני זן נדיר: תל אביבית מלידה שהתאהבה בבאר שבע ובאוניברסיטה שלה ו'היגרה' לדרום. לפני לימודי התואר השני התלבטתי איפה להמשיך את חיי האקדמיים, ומצאתי שאוניברסיטת בן-גוריון היא הבית המתאים ביותר למה שאני מנסה להשיג. רציתי לעבוד עם אנשים נחמדים ומסבירי פנים, ואני מוצאת שזוהי אוניברסיטה משפחתית שקל להרגיש בה בבית. אני נהנית מתמיכה רבה ומפתיחות לנושא המחקר שלי".
מהו בעינייך הישג מקצועי?
"הדוקטורט שלי. כשאני והמנחה שלי, פרופ' גולן שחר, חשבנו על נושא מחקר בשבילי, הוא נתן לי עצה: 'תמצאי משהו שמעניין אותך ואותו תחקרי'. הודות לחופש הבחירה שקיבלתי ממנו התמקדתי בשאלה שתמיד העסיקה אותי: האם נשים יכולות להיראות מבחוץ מוצלחות מאוד, אבל מבפנים להיות מאוד מדוכאות? בסרטים ובספרים אדם מדוכא שוכב כל היום במיטה ולא קם... גיליתי שאחוזי הדיכאון בקרב סטודנטיות לרפואה הם גבוהים, ושהמיניות שלהן היא חלק גדול מן המשוואה: כשמדוכאים המיניות נפגעת, וכשאין מיניות איכות החיים נפגעת ונהיים עוד יותר מדוכאים. מצאתי גם שאחת התופעות החשובות בהקשר זה היא השתקת העצמי (silencing the self) זהו מונח שהמציאה החוקרת האמריקנית ד"ר דנה ג'ק (Dana Jack), והוא אומר שנשים רבות דוחקות פנימה תחושות, רגשות ומחשבות שליליות וכך נהיות מדוכאות. ואכן, בראיונות שערכתי כחלק מן המחקר גיליתי שהרבה סטודנטיות לרפואה ששוחחתי איתן הרגישו שהן חייבות לתפקד בכל מחיר, ולשם כך השתיקו חלקים גדולים של העצמי שלהן".
מה נותן לך סיפוק בעבודה?
"פירסמתי כמה מאמרים בכתבי-עת, אבל אני מרגישה שההישג הגדול ביותר שלי הוא הצלחתי בהוראה. אין הרצאה או שיעור שאחריהם לא פונים אליי סטודנטים בשאלות או בבקשה לעזרה, וזה גורם לי להרגיש שאני משפיעה על אנשים ועוזרת 'להוציא מן הארון' את תחום המיניות".

פורסם במקור: 'אבג' - עיתון אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (גיליון מרס 2015) / בהוצאת המחלקה לפרסומים ודוברות
הפקת המהדורה המיוחדת של עיתון 'אבג' לרגל יום האישה הבינלאומי נעשתה בשיתוף פעולה עם פרופ' איריס שי, יועצת נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנושא קידום נשים באקדמיה.
תאריך:  08/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 העולם הזה / Haolam Haze
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות מאסטרס וג'ונסון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בוחרים באוניברסיטת בן-גוריון
מאסטר  |  8/03/15 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
רק בחודש אפריל הקרוב ניתן יהיה לסכם את התקופה ואף להבין, להפנים ולראות את האור בקצה המנהרה בנושאים בהם הוטרדתם בחודשים האחרונים
יואב יצחק
תמ"ש 47888-11-11 - כבודו נמנע במשך כארבע שנים מלהכריע בבקשת האם להשיב לה את ילדיה    כבודו מתנהל משל הוא פקיד שכל תפקידו הוא לדרוש תגובה לבקשה, ותשובה לתגובה, וחוזר חלילה - כך במשך שנים    כבודו מזמין שוב ושוב חוות דעת שיוציאו עבורו את הערמונים מהאש, ושוב מבקש תגובות, ותשובות, וחוות דעת על התגובות והבקשות והאירועים הנטענים, ושוב חוזר חלילה, וכו' וכו' וכו' וכו'
אלעזר לוין
מרצ'לו אינצ'ליני, המייצג משקיעי חוץ, מדווח על מאות מיהודי מערב אירופה הרוכשים כאן דירות    28 עסקות בחודש    3 חדרים ב-3.75 מיליון, תוך 10 דקות    וילה בהרצליה ב-5.6 מיליון    רוכשים גם מארה"ב ומשוודיה
טובה ספרא
למרות הביקורת, נאום נתניהו ממשיך להשפיע!    בינתיים נדחתה החתימה על ההסכם    ג'ון קרי תמיד אופטימי, גם אם אין לזה קשר למציאות    לפנינו ימים של מתח ואלימות    נסו לשמור על זהירות ועל שכל ישר
מעיין כפיר
משפיע פחות על אנשים שריריים, נצרך כבר לפני ארבעת אלפים שנה, ונמצא אפילו בחלל - דברים שאולי לא ידעתם על אלכוהול
רשימות נוספות
יובל המבלבל  /  עיתון ׳אבג׳
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il