X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל הכבוד הראוי לרצונו של ריבלין להיות ממלכתי, הרי אין תפקידו להתערב אקטיבית בהקמת ממשלה לרבות פרסום הודעה מטעמו, בדבר רצונו בהקמת ממשלת אחדות לאומית, שעה שהדבר מנוגד בכל הכבוד הראוי ניגוד גמור למהות תפקידו
▪  ▪  ▪
הנשיא ראובן ריבלין. חורג ממהות תפקידו [צילום: פלאש 90]

כנראה שיצחק (בוז'י) הרצוג - אותו יצחק (בוז'י) הרצוג, ששמר בחקירתו במשטרה, בעניין עמותות ברק, בענייני בחירות העבר, על זכות השתיקה לא קרא רשימתי שפורסמה כאן, קודם לפרסום תוצאות האמת והוכתרה, בכותרת: "הרצוג אינו ראוי להיות ראש-ממשלה". אחרת, לא היה נראה הוא בשידור הטלוויזיה, כמי המתרומם על קצות אצבעותיו ומדבר גבוהה גבוהה, בעת נאום "הניצחון" שנשא הוא בפני פעילי "המחנה הציוני", לאחר פרסום תוצאות המדגמים, שהורו על שוויון במספר המנדטים בין מפלגת "הליכוד", לבין החיבור בין לבני והרצוג הקרוי בשם: "המחנה הציוני".
נראה שהרצוג היה מעדיף היום ובדיעבד לבלוע חלק ממשפטי הרהב ש"יצאו לו" וגם/או אולי נפלטו לו מהפה דוגמת: התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון" וגם/או "הכל פתוח". לשיא השיאים של חטא ההיבריס והביזוי העצמי הגיע הוא באומרו, בעת נאומו, כי: "מאז בחירות 92', וניצחונו של יצחק רבין זכרונו לברכה, לא הגענו לתוצאה כזאת. אני מאוד גאה להיות כאן אתכם, וחשוב לי לומר שזה לא היה קורה בלי השותפות הנהדרת והאמיצה ביני לבין ציפי לבני". רגע. חכו. זה עוד לא הכל. בתקשורת דווח, כי "המחנה הציוני" הקים צוות משא-ומתן קואליציוני בראשות עורכי-הדין, אלון גלרט וישראל מימון, כדי להקים קואליציה בראשות הרצוג. עוד דווח אתמול, שהרצוג שוחח אמש עם אריה מכלוף דרעי וקבע להיפגש עמו, זאת במקביל לפגישה שצפויה לאריה מכלוף דרעי - היום - עם בנימין נתניהו.
משהגיעו במהלך הלילה ולקראת שעות הבוקר המוקדמות תוצאות האמת מהקלפיות והצביעו על פער עצום לטובת הליכוד, בהשוואה למחנה הלאומי של 6 מנדטים תמימים, השתנו פני הדברים, לחלוטין. הליכוד קיבל בתוצאות האמת - 30 מנדטים והמחנה הציוני שבסיסו בחורבות מפלגת "אמת" וחי עד פרסום תוצאות האמת בשקר סטטיסטי קיבל רק 24 מנדטים. ההפרש בין "המנהיג", בוז'י למי שיכהן בפעם הרביעי כראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו הוא 6 מנדטים. יותר מארבעת המנדטים שקיבלה מפלגת "מרצ" ובדיוק מניין ששת המנדטים שקיבלה מפלגת "ישראל ביתנו".
אבל מה מלינים אנו על הרצוג שניפח שרירים לרגע ולבש שלא לטובתו ושלא בצדק גלימת מנהיגות שאין לו לא הייתה מנת חלקו, מעולם, הגם שיש מתיקות מסוימת באשליית מנהיגות מזויפת ואפילו הינה רגעית, שעה שאפילו כבוד הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין, נפל בפח שטמנו מדגמי הבחירות, קודם פרסום תוצאות האמת. מיד לאחר פרסום תוצאות המדגמים שהראו על שוויון מספרי - לכאורה במספר המנדטים שקיבלו מפלגת "הליכוד" ומפלגת "המחנה הלאומי", פורסם בשמו של כבוד הנשיא ריבלין, שהוא יפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית. בכל הכבוד הראוי לרצונו של ריבלין להיות ממלכתי, הרי אין תפקידו להתערב אקטיבית בהקמת ממשלה לרבות פרסום הודעה מטעמו, בדבר רצונו בהקמת ממשלת אחדות לאומית, שעה שהדבר מנוגד בכל הכבוד הראוי ניגוד גמור למהות תפקידו ולמעורבותו - הפסיבית לחלוטין - בהליכי הרכבת ממשלה, על-פי הוראות חוק יסוד" הממשלה.
סעיפים 7-8 לחוק יסוד: הממשלה, קובעים מעורבותו הפסיבית של נשיא המדינה, בהליכי הרכבת ממשלה, בזו הלשון:
7.(א) משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך; הנשיא יטיל את התפקיד כאמור בתוך שבעה ימים מיום פרסום תוצאות הבחירות או מיום היווצרות העילה לכינון ממשלה חדשה, ובמקרה של פטירת ראש הממשלה - בתוך 14 ימים מיום הפטירה.
(ב) נתקיימה ההתייעצות לפני שנתכנסה הכנסת החדשה, יתייעץ הנשיא עם נציגי רשימות המועמדים שתיוצגנה בכנסת החדשה.
(ג) סעיף זה לא יחול על כינון ממשלה בעקבות הבעת אי-אמון לפי סעיף 28 או בעקבות הגשת בקשה לנשיא המדינה לפי סעיף 29(ב), ויחולו ההוראות המפורטות בסעיפים האמורים.
8. לחבר הכנסת שנשיא המדינה הטיל עליו את התפקיד להרכיב ממשלה לפי סעיף 7 נתונה למילוי תפקידו תקופה של 28 ימים; הנשיא רשאי להאריך תקופה זו בתקופות נוספות, ובלבד שלא יעלו יחד על 14 ימים.ההדגשות שלי - ח"ש)
כפי שנראים הדברים, נכון למועד פרסום תוצאות האמת, הרי מרבית נציגי המפלגות יתמכו בהטלת תפקיד הקמת ממשלת ישראל ה-34 במניין, על ראשממשלת ישראל המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו. ידבק בכל הכבוד הראוי הנשיא הנבחר בהוראות חוק יסוד: הצממשלה, יפעל לפיהן ולא "ינכס" לו זכויות מוסריות, אין מאין, שעה שחוק יסוד" הממשלה, לא רק שאינו מחייבו לפעול להקמת ממשלת אחדות, אלא מסעיפי חוק יסוד: הממשלה, משתמעת כוונה הפוכה, לחלוטין, לרעיון הקמת ממשלת אחדות, מה-גם שתפקיד הנשיא מסתיים בהטלת תפקיד הרכבת ממשלה, על חבר-הכנסת שנענה לבקשתו להרכיב ממשלה, לאחר שהתייעץ, קודם כן, עם נציגי הסיעות בכנסת.
חוק יסוד: הממשלה קובע במפורשות כי נשיא-המדינה יטיל מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת ומונע ממנו, בכל הכבוד הראוי, מעורבות אקטיבית בהרכבת הממשלה. מלאכת הרכבת הממשלה אינה בתחום אחריותו וסמכותו של נשיא-המדינה ובל יסיג הוא בכל הכבוד הראוי גבולם של הפוליטיקאים שעניין זה מסור להם - ולהם בלבד. מעורבות יתר של נשיא-המדינה, בתחומים שאינם מסורים לסמכותו ולאחריותו, על-פי הוראות חוק ובייחוד בתחום העדין והרגיש של מלאכת הרכבת הממשלה - עלולה להביא לתיקון חוק יסוד" הממשלה וחוק יסוד: נשיא המדינה ולקבוע בהם מפורשות כי תיאסר כל מעורבות פעילה של נשיא-המדינה בהרכבת ממשלה, לרבות פרסום הכרזות פומביות, בקשר לעמדתו האישית ולדרך הראויה להרכיב ממשלה, ברבים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  18/03/2015   |   עודכן:  18/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא אינו מפשר לאומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נקוה שדברי המאמר הזה יובאו
נשיא נמהר  |  18/03/15 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ד"ר אורי מילשטיין
מאחר שתפקוד ראוי בתחומי הביטחון ויחסי החוץ חיוני לישראל לשם המשך קיומה, עלינו לייעל אותם על-ידי מעבר מדמוקרטיה למריטוקרטיה, דהיינו: משלטון העם לשלטון המוכשרים ביותר שאין להם סיכוי להיבחר בשיטה הקיימת
סתיו אדם
ח"כ גילה גמליאל עשתה, עושה ועוד תעשה עבודה למען ילדי ישראל. חבר הכנסת החדש יואב קיש הבטיח להצטרף אליה ולקדם את מעמד ילדי ישראל. עול כבד מונח על כתפיהם ועם זאת עומדים מאחוריהם אלפי אנשים טובים נורמטיביים, שטובת ילדיהם עומדת אל נגד עיניהם
איתן קלינסקי
כמו יוסלה מויש'ל וארתור גולדריך בדרום אפריקה, יהודים ששחו נגד הזרם והעמיסו על כתפיהם מטענים מוסריים יהודיים בתמיכתם ברשימה המשותפת של כל השחורים בדרום אפריקה, אני כאן בישראל נמנה עם אותם מעטים מבני עמי, שתמכו ברשימה המשותפת, שתהווה בעתיד בסיס למחנה דמוקרטי גדול של יהודים וערבים
איתמר לוין
המפסיד הגדול בצד המנצח    דמוקרטיה בערבון מוגבל    אין שמחה כשמחה לאיד    ירייה עצמית ברגל    העתירה שנראית מגוחכת לחלוטין    על הבמה עם כוס בירה    דרוש חשבון נפש מקצועי    הבחירות לכנסת ה-21
דרור אידר
תוצאות הבחירות הן מפלה כואבת לעיתונאים רבים ולקואליציית מוזס במיוחד    הציבור לא שעה לעצות החכמות של האורקלים    תוצאות הבחירות מעידות על בריאות נפשית ועצמאות מחשבתית, ויש בהן גם הבעת אי-אמון בתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il