X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תומכי הליכוד. ניצחון 2015 הוא סטירת לחי לשמאל במדינה [צילום: פלאש 90]
הגיגים אחרי הבחירות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי שמחה ואושר, בזבוז, הבחירות הבאות וכישלון

הפתעה!
בוחרי הליכוד הלכו לישון ביום שלישי בחשש, וקמו בבוקר מאושרים. יש תקדים של מי שהוכתר בסקרים לראש ממשלה, והתברר כבלון נפוח.
ניצחון נתניהו בבחירות - למרות המיליונים של מיליונרים ידועים ושל מיליונרים אלמוניים ולמרות הון עתק, שהשקיעה מחלקת המדינה בהפלתו - הנו סטירת-לחי למתיימרים להיות שמאל במדינה, וחשבו שאפשר להציב בראש רשימת העבודה, שהתחפשה בציניות ל"מחנה ציוני", צמד מוטות מטאטא חבוטים. העם כמעט קנה את השטויות. עובדה - יאיר לפיד וחבר גמדיו הצליחו לגרוף הפעם יותר מעשרה מנדטים.
הבחירות חשפו שני היבטים חמוּרים בפני מי שטרם שם לב אליהם:
  • אין במדינה תקשורת (כולל לא התקשורת הממלכתית), אלא תועמלנים, שמתחפשים לעיתונאים, ובחוצפתם דרסו את האמת ברגליהם. התקשורת הישראלית מעלה בחובתה לדווח ולבקר. במקום זאת התמסרה כבר כמה שנים במרץ רב לרצח-אופי של נתניהו, ולא בחלה בשום תכסיס ובשום שקר, כדי להשיג את מטרתה. בגלל רצח-האופי, עסקה מערכת הבחירות בטפל ובשולי ובסיכומו של דבר הייתה מערכת אישית לחלוטין. אני צופה, כי עתה תצא התקשורת הקלוקלת שלנו למסע נקמה בנתניהו על שהעז לנצח, למרות רצונה. וכרגיל, זה יהיה קרב ללא כללים וללא חוקי כבוד, שירבו בו המכות מתחת לחגורה.
  • מערכת הבחירות אוששה את טענותיי רבות-השנים נגד הגנרלים שלנו, שמשלבים פוליטיקה, חוסר-מקצועיות מדהימה וטיפשות בוטה. לטענתי, הדבר ניכר גם במלחמות ישראל ובניהול השוטף של מערכת ביטחוננו הכושלת ולא רק בפרשנויות מופרכות שגנרלים בדימוס פולטים מדי פעם, כדי לזהם את האטמוספרה.
אחרי מערכת הבחירות מחריפה תקפותו של הפתגם הקוריאני הוותיק, שחיברתי לפני כמה עשרות שנים, "תדע כל אֵם עברייה, כי הפקירה את חיי בניה ואת חיי יקיריה בידי מפקדים בלתי-ראויים בעליל, ותירא מאוד".
חישובים אלקטרואליים
כבר בתחילת המאה העשרים התריעו שני חוקרים איטלקיים חשובים במדעי המדינה, כי בחירות אינן בעיה של אידיאולוגיה (מצע), אלא של ארגון; ומי שיתארגן טוב יותר ומוקדם יותר, ויעמדו לרשותו המשאבים הנחוצים - ינצח.
בבחירות הללו הוכח - כמו בבחירות 1992 - שהמנצח הוא מי שיש לצדו גוש גדול יותר. בכך נכזבה תוחלתו של ראובן ריבלין, בעל התפקיד המיותר ביותר במדינה, לקבוע את עתיד המדינה, ולהיפטר מנתניהו, שנואו.
הקולות, שאבדו לגוש הימין בהצבעה לאלי ישי, דומים לקולות, שאיבד הימין בהצבעה ל"התחייה", שלא עברה את אחוז החסימה ב-1992, והעלתה לשלטון את ממשלת אסון אוסלו של יצחק רבין. אלא שהפעם לא היו חיוניים.
בחירות 2017
כשהמפלגה המנצחת - הליכוד - קיבלה בקושי רבע מקולות המצביעים, הרכבת הקואליציה ושמירתה הופכת לאמנות צרופה.
כך, אי-אפשר לשמור על ממשלת בת-קיימא, וכדאי להתכונן למערכת הבחירות באה בעוד בערך שנתיים, לתפארת מדינת ישראל.
השאלה - מה בינתיים יוכלו להגשים ולתקן? והרשימה ארוכה ודחופה. להזכירכם, מערכת הבחירות הייתה על שטויות של מני נפתלי ועל בקבוקים ולא בעניינים מהותיים.
פספסתי
ביום ראשון כמו בכל מערכת בחירות העליתי על הכתב את תחזיתי. בדיעבד, קיבלתי ציון כמעט נכשל. הפן החיובי היחיד בתחזיתי היה ניצחון גוש הימין. נתתי לליכוד 20 מנדטים ולבית היהודי 12. לליברמן 7, לש"ס 6, לאלי ישי 4 ולכחלון 6. בצד השני נתתי 24 לבוזי'י-ציפי, 12 לערבים, 4 למר"צ ו-12 ללפיד.

תאריך:  18/03/2015   |   עודכן:  18/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיגים אחרי הבחירות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שטיפת מוח מרובת שנים
אורי מילשטיין  |  18/03/15 17:30
 
- מלווה בטובות הנאה
אביתר בן-צדף  |  18/03/15 17:49
 
- אביתר: במקום לזבל את השכל
דנינו המפכ"ל  |  27/03/15 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ד"ר רון בריימן
במאמר קודם טענתי כאן שהבחירות מעניקות לציבור הזדמנות להחליף את השלטון ולהביא אל קצה את שליטתו הממושכת של השמאל בשיח הציבורי והתקשורתי בישראל. כך הגדרתי את המטרה המתבקשת בבחירות לכנסת ה-20    התוצאה: ניצחון השכל הישר על השקרים וההכפשות
עו"ד חיים שטנגר
בכל הכבוד הראוי לרצונו של ריבלין להיות ממלכתי, הרי אין תפקידו להתערב אקטיבית בהקמת ממשלה לרבות פרסום הודעה מטעמו, בדבר רצונו בהקמת ממשלת אחדות לאומית, שעה שהדבר מנוגד בכל הכבוד הראוי ניגוד גמור למהות תפקידו
ד"ר אורי מילשטיין
מאחר שתפקוד ראוי בתחומי הביטחון ויחסי החוץ חיוני לישראל לשם המשך קיומה, עלינו לייעל אותם על-ידי מעבר מדמוקרטיה למריטוקרטיה, דהיינו: משלטון העם לשלטון המוכשרים ביותר שאין להם סיכוי להיבחר בשיטה הקיימת
סתיו אדם
ח"כ גילה גמליאל עשתה, עושה ועוד תעשה עבודה למען ילדי ישראל. חבר הכנסת החדש יואב קיש הבטיח להצטרף אליה ולקדם את מעמד ילדי ישראל. עול כבד מונח על כתפיהם ועם זאת עומדים מאחוריהם אלפי אנשים טובים נורמטיביים, שטובת ילדיהם עומדת אל נגד עיניהם
איתן קלינסקי
כמו יוסלה מויש'ל וארתור גולדריך בדרום אפריקה, יהודים ששחו נגד הזרם והעמיסו על כתפיהם מטענים מוסריים יהודיים בתמיכתם ברשימה המשותפת של כל השחורים בדרום אפריקה, אני כאן בישראל נמנה עם אותם מעטים מבני עמי, שתמכו ברשימה המשותפת, שתהווה בעתיד בסיס למחנה דמוקרטי גדול של יהודים וערבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il