X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עו"ד בצלאל סמוטריץ' רואה ברעיון חלוקת הארץ מכת מוות לאמונה הישראלית בצדקת הדרך, אמונה שהייתה מול אתגרי מאה שנות ציונות ועודה הכרחית מול אתגרי העתיד
▪  ▪  ▪
"הציונות היא המפעל המוסרי ביותר שהיה בעולם בשנים האחרונות". עו"ד בצלאל סמוטריץ' [צילום: פלאש 90]
שילוב הרובה והמחרשה
"הרובה והמחרשה, השילוב בין שניהם, זו תפיסת הביטחון וההתיישבות שהולכים יחד. בעבר לא הייתה הבחנה בין התיישבות לביטחון. דורות של לוחמים גדלו על החיבור הזה. ערך ההתיישבות והאחיזה בקרקע הם הערכים שבשבילם יש צבא"

   רשימות קודמות
  החוק הבינ"ל איתנו, אז למה לדבר על ביטחון?
  בואו נדבר, ומחדש, על זכויות אדם
  לנו הם מוכרים שלום, אבל מה הם אומרים בינם לבין עצמם?
  'כל שטח שנמסר הפך בסיס למעבדות נפץ'
  'ריבונות תסגור את הוואקום שהוביל לטרור'

עו"ד בצלאל סמוטריץ', המיועד לח"כ מטעם הבית היהודי, שם בראש רשימת השלכותיה החמורות של מדינה פלשתינית את ההשלכה הערכית-חברתית על הציבור הישראלי. ההשלכות המדיניות והביטחוניות רק נלוות, הוא מסביר.
"לטעמי הסכנה הכי גדולה של מדינה פלשתינית היא הסכנה הערכית. זה לא מאבק על יהודה ושומרון ולא על קווי 67'. אחת האסטרטגיות השטחיות של השמאל היא הניסיון לצייר איזה קו ירוק וירטואלי ולספר לחברה הישראלית שכאילו יש כאן רק בעיה פלשתינית ולא בעיה ערבית ואם רק נפתור אותה ונחזור לקווי 67' הכל ייפתר. זו אשליית שווא. הבעיה היא אותה בעיה שנמשכת כבר למעלה ממאה שנות מאבק על הלגיטימציה של הציונות בכל הארץ".
"יכולתו של עם ישראל להחזיק מעמד מול אתגרי מאה שנות ציונות תלויה באמונה בצדקת הדרך. זהו הבסיס הערכי-אידיאולוגי שבשמו הגיעו לכאן הסבים והסבתות של כולנו ובנו כאן את המדינה. הרובה והמחרשה, השילוב בין שניהם, זו תפיסת הביטחון וההתיישבות שהולכים יחד. בעבר לא הייתה הבחנה בין התיישבות לביטחון. דורות של לוחמים גדלו על החיבור הזה. ערך ההתיישבות והאחיזה בקרקע הם הערכים שבשבילם יש צבא".
"המאבק האמיתי שלנו הוא מאבק ערכי להחזיר לעם את האמונה בצדקת הדרך. כל הפילוסופיות חשובות אבל האמת נמצאת הרבה קודם, בבריאות הטבעית. חזרנו הביתה ואנחנו לא מתנצלים על כך. ההבנה הזו תחטוף מכה אנושה מאוד אם חלילה נפעל נגד הבריאות הזו בהקמת מדינה פלשתינית על חבלי מולדת ונפרק התיישבות מפוארת".

'אופטימיות זה רק הימין. השמאל משדר קדרות'

מציאות הפוכה
"המציאות הפוכה מזו שהשמאל מצייר. יש מה לשפר אבל עושים את זה מתוך שמחה, תקווה ואופטימיות. החברה בישראל מחכה שמישהו יבוא, ירים לה את הראש למעלה, יזקוף לה את הקומה ויראה לה כמה טוב כאן ויראה לה גם שהשמיים הם הגבול ויש עוד הרבה לאן להגיע"

אם לרגע נדמה שסמוטריץ' מציב חזון של יזע, דם ודמעות ריאליים מול החזון האידילי שמציג השמאל, הרי שבעיניו הדברים הפוכים לחלוטין. "החזון שלנו הוא הוורוד. הוא סופר ורוד. מי שעסוק דווקא בהטמעת אווירת הנכאים הוא דווקא השמאל. האסטרטגיה ב-ה' הידיעה של השמאל היא לצייר מצג שווא שבו הכל כאן רע, דפוק ומושחת - הכלכלה, הביטחון וכו', ולכן חייבים לעשות משהו מדיני בעוד שהאמת הפוכה בכל קנה מידה - אנחנו חיים טוב, טוב כלכלית, טוב חברתית וגם טוב ביטחונית. זה המקום שהכי טוב לחיות בו. מדינת ישראל נמצאת במקום מצוין ונהדר, מקום שלא היינו בו אלפיים שנה וצריך להודות לקב"ה על כך".
סמוטריץ' מאשים את השמאל בהובלה לעתיד מסוכן וכואב: "בכל פעם שהם הציעו להיכנס להרפתקה מדינית התפוצצו לנו מחבלים ברחובות. המציאות הפוכה מזו שהשמאל מצייר. יש מה לשפר אבל עושים את זה מתוך שמחה, תקווה ואופטימיות. החברה בישראל מחכה שמישהו יבוא, ירים לה את הראש למעלה, יזקוף לה את הקומה ויראה לה כמה טוב כאן ויראה לה גם שהשמיים הם הגבול ויש עוד הרבה לאן להגיע".
"בתקופת הצנע היה הרבה יותר קשה, אבל הייתה תחושת שליחות, אמונה ואידיאולוגיה שמולם הקשיים התגמדו. צריך לחזור לבסיס הערכי של הצדקת הקיום שלנו כאן. מדינה פלשתינית תהיה ההפך מכל המגמה והכיוון. השבר המוסרי, ערכי ואידיאולוגי יהיה הרה-אסון עבור החברה הישראלית".
את העבר כמו גם את העתיד תולה סמוטריץ' שוב ושוב בהעצמת ההתיישבות והאחיזה בחבלי הארץ. "הכול מושתת על בסיס ערכי של התיישבות והבנת השייכות לעם, היסטורית, דתית, מוסרית וערכית. הציונות היא המפעל המוסרי ביותר שהיה בעולם בשנים האחרונות. העולם מתחיל לתקן במשהו את העוולות שנגרמו לעם ישראל באלפיים שנות גלות וכדי להמשיך את המפעל הזה יש צורך בפיתוח הארץ ובהקמת ישובים. ככל שהבסיס הערכי נסדק, יכולת העמידה של החברה הישראלית נחלשת. מדינה פלשתינית אם תקום חלילה תהיה צונאמי ערכי שספק אם נקום ממנו".

ומה הפתרון של השמאל? להתעלם מהמציאות?

קשקוש של השמאל
"לשמאל יש פתרון לדאעש? לחמאס? לסוריה ולמצרים? על מה הם מדברים? יש סביבנו אויבים שרוצים להשמיד אותנו. אז מה, נטמין את הראש באדמה ונתעלם? זה קשקוש"

סמוטריץ' משוכנע שהאופק אותו הוא מציב למדינת ישראל מהווה בסופו של יום גם צעד בדרך לשקט ביטחוני, בוודאי הרבה יותר בטוח מזה שמציג השמאל. "לשמאל יש פתרון לדאעש? לחמאס? לסוריה ולמצרים? על מה הם מדברים?", הוא תוהה, "יש סביבנו אויבים שרוצים להשמיד אותנו. אז מה, נטמין את הראש באדמה ונתעלם? זה קשקוש. אנחנו לא רחוקים מההתגשמות התקווה לביאת משיח, אבל עד אז אין לאף אחד פתרון-קסם לשנאת ישראל ולרצון המוסלמי להשמיד את מדינת ישראל. ככל שנשדר חולשה וניכנע, נגביר את התיאבון שלהם להגביר לחץ ולנצח אותנו. לעומת זאת, ככל שנשדר אמונה בצדקת הדרך ונבהיר שהם יכולים לחפש את החברים שלהם ובסופו של יום אנחנו גיבורים חזקים, לא מתנצלים ולא נכנעים, תיגדע התקווה שלהם לנצח אותנו והם יכירו בנוכחות שלנו כאן. לא צריך להיות פרופסור למזרח התיכון כדי להבין את זה".
אז איך עוברים מהאידיאולוגיה לשפת המעשה בשטח? "בנייה משדרת שהמקום שייך לנו. זה המסר העיקרי. החזון שצריך לעמוד לנגד עינינו הוא החלת הריבונות והחוק הישראלי על כל הארץ. לא תקום מדינה פלשתינית. את התקווה הזו יש לגדוע. ערבי שירצה לממש באופן טבעי את הרגש הלאומי שלו, מוזמן לעשות זאת בלמעלה מעשרים מדינות ערביות. מי שיפנים את מעמדנו כאן ויקבל את ישראל כמדינה יהודית ולחיות תחתיה, יוכל לקבל שוויון זכויות אזרחי ולא שוויון זכויות לאומי".

פורסם במקור: גיליון 5 של כתב העת 'ריבונות' היוצא לאור ע"י תנועת 'נשים בירוק'
תאריך:  24/03/2015   |   עודכן:  24/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'מדינה פלשתינית - צונאמי ערכי שספק אם נקום ממנו'
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
המשיחיים של הבית היהודי צדקת ה
קוזה   |  24/03/15 16:17
 
- איזה עם אחר נכבש?
אבי אומות עולם  |  24/03/15 18:30
2
זה לא רק צונמי ערכי, זו מפולת
סתם אני  |  24/03/15 16:48
 
- די למשחקים של אובמה/אבומאזן:
ארץ ישראל שלנו!  |  25/03/15 08:08
3
נניח שהכל נכון. מה עושים??
דוד צימרמן  |  24/03/15 16:58
 
- להזכירך:באראכ חוסיין אובמה הוא ל"ת
מוסלמי, ולכן ערבי  |  25/03/15 18:57
4
נכון, אמיתי וצודק!!! ל"ת
וינטר הניה  |  24/03/15 17:12
5
לא שחור לבן
היהודי הניצחי  |  24/03/15 18:34
6
לא שחור לבן
היהודי הניצחי  |  24/03/15 18:34
7
סמוטריץ -עלה והצלח,דרכך דרכנו! ל"ת
דניאל סבלדי  |  24/03/15 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דרור אידר
נחום ברנע מאשים את בני בגין בעלילה בעקבות דבריו על "מסמך הוויתורים"    אז את מי הוא משרת?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מעניק מעין הגנה משפטית לטרוריסטים בעת לחימה, ועל-פי תפיסתו לצה"ל אסור לתקוף פעילים בזרוע צבאית של ארגון טרור כלשהו מרגע שהם חזרו מביצוע המשימה ועד ליציאתם לפעולה נוספת, גם אם הם משתתפים באופן פעיל בלחימה
יוני בן-מנחם
בעקבות תוצאות הבחירות הרש"פ מתכננת עימות מדיני קשה עם ישראל. הרש"פ שואבת עידוד מהצהרות אובמה ומתכננת עימות עם ישראל במועצת הביטחון ובית הדין הפלילי בהאג
כתב העת ריבונות
פרופ' אליאב שוחטמן, מומחה למשפט בינלאומי, קובע: על-פי מסמכי החוק הבינלאומי המקובלים על האומות, הזכויות על יהודה ושומרון שייכות אך ורק לעם היהודי ולביתו הלאומי. אז איך זה שכולם משוכנעים שהחוק הבינלאומי לרעתנו ומדוע ישראל לא משתמשת בטיעונים הללו? גם לו עצמו לא ברור
יעקב עמר
הערצת הערבים לחלאת האדם - דלאל מוגרבי, ידועה ואינה מפתיעה. הגיבורה הלאומית וסיפור "גבורתה" עבורם הם פרק בהיסטוריה "המפוארת" של "העם הפלשתיני". הכיכר בה הוצבה האנדרטה קרויה כבר על שמה כמו שני בתי ספר בחברון ובעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il