X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבו-מאזן. בדרך לעימות עם ישראל [צילום: פלאש 90]
עבאס מחדש קשר עם חמאס
בעקבות תוצאות הבחירות הרש"פ מתכננת עימות מדיני קשה עם ישראל. הרש"פ שואבת עידוד מהצהרות אובמה ומתכננת עימות עם ישראל במועצת הביטחון ובית הדין הפלילי בהאג

תוצאות הבחירות בישראל היכו בתדהמה את צמרת הרשות הפלשתינית אשר ציפתה וקיוותה להפסדו של נתניהו בבחירות וליצחק הרצוג כראש הממשלה החדש של מדינת ישראל.
הנהגת הרש"פ הופתעה מהצהרת ראש הממשלה נתניהו במהלך הבחירות המסתייגת מהקמת מדינה פלשתינית וגם ההבהרה שנתן בראיון לתקשורת הזרה, לאחר הבחירות, כי הוא לא נסוג מנאום בר-אילן ומרעיון שתי המדינות איננה מספקת אותה.
ההנהגה הפלשתינית קיוותה כי לאחר ניצחונו של יצחק הרצוג בבחירות היא תחדש עמו את המשא-ומתן מהמקום שבו הוא נפסק עם נתניהו אולם נוכח ההתפתחויות האחרונות היא מעריכה שאין טעם לחזור למשא-ומתן ומניחה לממשל האמריקני להתקוטט עם ישראל, היא מקווה שממשל אובמה אכן יעריך מחדש את היחסים עם ישראל ויתמוך בהצעה הפלשתינית שהיא מתכוונת לשוב ולהגיש למועצת הביטחון בדבר קביעת לוח זמנים לסיום "הכיבוש" הישראלי בשטחים.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כינס ב-19 במרס את הוועד הפועל של אש"ף ושם התקבלו שלוש החלטות חשובות:
חידוש הקשר עם חמאס - הוחלט לשגר משלחת פלשתינית לרצועת עזה בשבוע הבא, בהשתתפות נציגי כל הפלגים כדי לחדש את הדיאלוג עם תנועת חמאס וארגון הג'יהאד האיסלאמי על יישום כל ההסכמים ביניהם והחלטות המועצה המרכזית של אש"ף בנושא הפיוס הלאומי.
השלמת תהליך ההצטרפות לבית הדין הפלילי בהאג - בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אמור להכיר בתחילת החודש הבא בהצטרפות "פלשתין" לבית הדין, מיד אח"כ יעבירו הפלשתינים לבית הדין את התיק הראשון שהכינו בנושא ההתנחלויות בשטחים.
הכנת תוכנית מפורטת להפסקת התיאום הביטחוני - מחמוד עבאס נוקט בזהירות בענייןהפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, הוא מודע לכך שמדובר בחרב פיפיות ולכן ההנחיה לראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינית היא להכין בינתיים תוכנית לפעולה שתובא לדיון במוסדות אש"ף. בינתיים נמשך התיאום הביטחוני הרגיל עם ישראל.
ההנהגה הפלשתינית מתכננת להמשיך בפנייה למועצת הביטחון, מעודדת מאיומי ממשל אובמה שלא לספק הגנה אוטומטית לישראל במוסדות האו"ם, להמשיך במאמציה מול מדינות אירופה לחרם כלכלי על ישראל ולהפעיל לחץ בינלאומי על ישראל להסכים לקמתה של מדינה פלשתינית בתוך פרק זמן קצר וקצוב.
מקורות בכירים באש"ף אומרים שהתמונה המדינית ברורה עכשיו והפלשתינים בדרך לעימות מדיני קשה עם ישראל. אילו ניצח "המחנה הציוני" בבחירות היה קשה יותר לרש"פ להתמודד עמו שכן אז היה גובר הלחץ של וושינגטון, האיחוד האירופי ומדינות ערב על הפלשתינים להתגמש מול ישראל.
הפרשן הפלשתיני עבד אל-נאצר אל נג'אר פרסם ב-21 במרס מאמר בעיתון "אל-איאם" שבו כתב: "הגזענות של ממשלת נתניהו עדיפה על דיבורים מלאים בדבש שלא יביאו לתוצאות ורק יסבכו את המצב אצל הפלשתינים".

תאריך:  23/03/2015   |   עודכן:  23/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס מחדש קשר עם חמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עבאס והחמאס
אהרון שחר  |  23/03/15 13:25
2
עבאס = חמאס = דאעש ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  25/03/15 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
כתב העת ריבונות
פרופ' אליאב שוחטמן, מומחה למשפט בינלאומי, קובע: על-פי מסמכי החוק הבינלאומי המקובלים על האומות, הזכויות על יהודה ושומרון שייכות אך ורק לעם היהודי ולביתו הלאומי. אז איך זה שכולם משוכנעים שהחוק הבינלאומי לרעתנו ומדוע ישראל לא משתמשת בטיעונים הללו? גם לו עצמו לא ברור
יעקב עמר
הערצת הערבים לחלאת האדם - דלאל מוגרבי, ידועה ואינה מפתיעה. הגיבורה הלאומית וסיפור "גבורתה" עבורם הם פרק בהיסטוריה "המפוארת" של "העם הפלשתיני". הכיכר בה הוצבה האנדרטה קרויה כבר על שמה כמו שני בתי ספר בחברון ובעזה
יהודה דרורי
אין פה צורך בשרטוט גבולות מכיוון שבשלב ראשון, תיעשה חלוקה אבסטרקטית של השטח - ליצירת ארבע פרובינציות באוטונומיה הפלשתינית (ג'נין, שכם, רמאללה וחברון)
איציק וולף
חוליית המחבלים שנחשפה בקלקיליה תכננה לבצע פיגועים בשטח ישראל    כוחות הביטחון לכדו ברשות המחבלים החברים בחוליה עשרות קילוגרמים של גופרית ו-25 גרם של כספית רועמת
שמעון כהן
לצד השיח החשוב מאין כמותו על זכויות היסטוריות תנ"כיות, על ביטחון, על אמונה ועוד שכחנו סעיף אחד קטן נוסף - זכויות אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il