X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נחום ברנע מאשים את בני בגין בעלילה בעקבות דבריו על "מסמך הוויתורים" אז את מי הוא משרת?
▪  ▪  ▪
איש של כבוד. בני בגין [צילום: פלאש 90]
המום שראה באחר הוא בעצם מומו שלו. נחום ברנע [צילום: פלאש 90]

ברנע פירסם כתב הגנה שעיקרו האשמת בני בגין בעלילה. על הדרך הוסיף השמצות וגידופים אינטליגנטיים. "צילומי המסמכים הופיעו בעיתון", כתב. נכון, אבל לא זאת הייתה הטענה. המסמך אכן קיים, אבל הוא לא היה סמך של נתניהו אלא של האמריקנים

1. נחום ברנע לא שוכח דבר. בעיקר לא מי שפוגע בכבודו. לפני יותר משבועיים פירסם מסמך שכונה "מסמך הוויתורים". הוא ייחס זאת לנתניהו, ויחד עם עיתונו ביקשו לפגוע בראש הממשלה בכך שיניאו מצביעי ימין מובהקים מלתת קולם לו. יום לאחר מכן פירסם ישראל היום את דבריו של דניס רוס, שהיה אמון על המו"מ והכיר את המסמך, כי לא היו דברים מעולם. לאחר מכן כינס בני בגין מסיבת עיתונאים והסביר שמדובר בטיוטה אמריקנית, ולא במסמך של נתניהו. הוא כינה את ברנע שקרן וכך את ידיעות אחרונות ואמר שהם טפלו עלילת שקר על ראש הממשלה. עוד אמר שזאת שיטה אצל ברנע: לפני 20 שנה הציגו בפניו עובדות מדיניות חשובות והוא סירב לפרסמן באומרו "אין אמת, כל ידיעה צריכה להיבחן לפי השאלה את מי היא משרתת". קשה לשמאל עם בני בגין. מה יגידו עליו, שהוא מושחת? למי הציבור מאמין יותר? התשובה מיותרת.
אתמול (23.3.15) פירסם ברנע כתב הגנה שעיקרו האשמת בני בגין בעלילה. על הדרך הוסיף ברנע כדרכו השמצות וגידופים אינטליגנטיים. "צילומי המסמכים הופיעו בעיתון", כתב. נכון, אבל לא זאת הייתה הטענה. המסמך אכן קיים, אבל הוא לא היה מסמך של נתניהו אלא של האמריקנים. "אף פעם לא האשימו אותי שאני מסתיר מידע מהציבור", התגונן ברנע. באמת? הנה, במאמר הזה עצמו ברנע מסתיר את דברי דניס רוס המקעקעים את המסמך. העיתונאי עוזי בנזימן שאל אותו לפני יותר מעשרה ימים על דניס רוס, וברנע הודה שלא קרא את דבריו. זה רציני? מכל מקום, היה לו די זמן להשלים את החומר ועדיין הוא ממשיך להעלים את פריט המידע הכי משמעותי בסיפור.
2. או אז נפנה ברנע לטפל בראיה שהביא בגין. מי החבר שסיפר על התעלמותו של ברנע ממידע חשוב? יגאל כרמון, מייסד ממר"י, המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון, שיצר מהפכה עולמית בכל הקשור לשקיפותם של שכנינו. פרופ' ברנרד לואיס, גדול המזרחנים החיים איתנו כיום, אמר שממר"י הוא "ההתפתחות החשובה ביותר בלימודי המזרח התיכון ב-25 השנים האחרונות". אבל מי זה ברנרד לואיס לעומת ברנע, שקבע שמדובר ב"עמותת הלשנה" המתפרנסת מ"מילים מילים מילים" (עיתונאי הבז למילים...). עוד הוסיף ש"המימון בא מהיהודים בחו"ל" וש"זאת הדרך שלהם לזייף ציונות". נגמרו לי המילים.
הבדיחה היא שלפני תשע שנים, בראיון לאמנון ברזילי ב"גלובס", אמר ברנע דברים אחרים על ממר"י: "כרמון חי מתרומות של יהודים עם כוונות טובות, והוא עושה עבודה מבורכת. זו טכניקה יפה, הם אמינים, לא ממציאים כלום. חבל שהוא צודק לפעמים". מילים.
ברנע מודה שסירב לפרסם את החומרים המרשיעים שכרמון הביא על ערפאת. בחודשים הראשונים אחרי שנכנס ליו"ש ולעזה, החל ערפאת קורא לג'יהאד בכינוסים רבים. אבל פסקה אחת לאחר מכן הוא טוען שאמר לכרמון "לא היו דברים מעולם". הנה מתחילה ההסתבכות של חתן פרס ישראל לעיתונות.
3. התקשרתי לכרמון. "באתי לברנע עם הקלטות של ערפאת; הוא לא רצה". "אמרתי לו, 'תשמע את האמת, מה שערפאת אומר בפומבי'". "אמר לי: 'אין אמת; כל ידיעה צריכה להיבחן על-פי השאלה את מי היא משרתת, ואתה משרת את אויבי השלום'". אהה. אם אמנון אברמוביץ' איתרג את שרון, אימרו מעתה: ברנע איתרג את ערפאת.
לאחר שבני בגין חשף הסיפור, כרמון מספר שברנע התקשר אליו: "הוא (ברנע) התחיל לצעוק עלי, 'אתה בודה דברים מליבך, אתה נבל, אתה הורס קריירה של 50 שנה'. אמרתי לו: 'תפסיק לדבר אלי כך, כי אם תמשיך, אני אנתק אותך'. אמר לי: 'אתה לא תנתק אותי, כי אם תנתק, תצטרך לדבר עם עורכי הדין שלי'. אמרתי: 'אם יהיה צורך, אני אעמוד בזה'. אמר: 'לא תעמוד בזה'. אמרתי: 'טוב, תגיד לי, מה אתה רוצה ממני'. אמר: 'אני יודע שלא התכוונת שהשם שלך יתפרסם'. אמרתי: 'למה, אני עומד מאחורי הדברים, אין לי שום בעיה לפרסם את שמי. מה אתה רוצה ממני?' אמר: 'אני רוצה שתשלח מכתב לבני בגין ותכתוב לו שלא היו דברים מעולם'. אתה מבין, במוח התככים שלו הוא חשב שבני (בגין) ניצל איזה אימייל ששלחתי לו בלי ידיעתי. האמת היא שאמרתי לבני מלכתחילה, 'תכתוב את שמי'. אמרתי לברנע: 'לא אעשה את זה, כי היו דברים. אתה שכחת, אבל אני זוכר (לי זה היה כמו בשר מלובן בליבי בימים ההם. אני בתום לב חושב שהוא שכח מזה. בשבילו זה כלום, אבל לי זה היה קשה). אז הוא המשיך לצעוק ולקלל (נבל, ואתה ממציא ודברים כאלה) ואני ניתקתי אותו (לא כפי שסיפר כאילו הוא טרק לי הטלפון)". עד כאן כרמון.
4. ברנע בחר לצטט מנאומו של מרקוס אנטוניוס ב"יוליוס קיסר" של שייקספיר "ברוטוס איש של כבוד". יותר מעשר פעמים הזכיר ברנע את המילה "כבוד". הוא ניסה לפגוע בכבודו (ובאמינותו) של בני בגין, אבל במישור הפסיכולוגי ביצע השלכה (פרויקציה) - המום שראה כביכול באחר, במקרה זה בגין, הוא בעצם מומו שלו.
לא לחינם בחר ברנע לבסס את תשתית מאמרו על אחד מנאומי ההסתה הגדולים בהיסטוריה, זה ששייקספיר שם בפיו של מרקוס אנטוניוס. אנטוניוס היתמם בציניות שלא בא אלא לקונן על הירצחו של יוליוס קיסר, אבל בפועל הזריק ארס להמונים שהתמלאו זעם חסר גבולות שגרם להם לקרוע, לשבור ולרצוח כל מי שחשוד בעיניהם, אפילו משורר תמים שהיה בדרכו ללווית הקיסר. "קרעוהו לגזרים! קרעוהו לגזרים! הבו אודים בוערים. לפידי אש... נשרוף את הכל". ביודעין או שלא ביודעין אימץ ברנע את בן דמותו.

פורסם במקור: ישראל היום (ג', 24.3.15)
תאריך:  24/03/2015   |   עודכן:  24/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן, בני בגין הוא איש של כבוד
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ובכל זאת , אדון אידר
שלמה המגיב  |  24/03/15 19:52
 
- ועוד על "הכבוד" של בני בגין
שלמה המגיב  |  24/03/15 21:38
 
- שלמה, אתה פשוט מגוחך.
אהוד פרלסמן  |  25/03/15 10:47
 
- שלמה עוסק בעיקר,
בדיוק הפוך.  |  25/03/15 11:33
 
- להגן על ברנע.
אין שום צורך  |  25/03/15 12:28
 
- מה איכפת לי מברנע , אהוד ?
שלמה המגיב  |  25/03/15 12:55
 
- אבל זה בדיוק מה שנבלים עושים
משה מיכאל  |  26/03/15 23:12
 
- ומהו "העיקר " אצל מיכאל
שלמה המגיב  |  27/03/15 09:15
 
- לשלמה המגיב
צורי  |  26/03/15 08:00
 
- ועל מי אני "קובל" , צורי ?
שלמה המגיב  |  26/03/15 10:46
 
- מה לא תעשו כדי לא לדון בעיקר?
ציפי? ברנע?  |  26/03/15 11:03
 
- מה קשורה מחט לתחת?
רמי מ.  |  28/03/15 22:28
2
ברנע מי צריך עכשיו אשפוז ? ל"ת
אתה והנוני הנתעב   |  25/03/15 08:18
3
צודק בני בגין איש כבוד  ל"ת
אדוה נוה   |  31/03/15 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אליקים העצני
עשרות אלפי מצביעים עזבו ברגע האחרון את "הבית היהודי" ועברו לליכוד "להציל את המחנה הלאומי". פעם טענו שהמתנחלים נרשמים לליכוד אך מצביעים למפלגות אחרות. הפעם התהפכו היוצרות. זאת הפעם שהם אלה ש"תרמו איברים" להצלת הליכוד
אהרון שחר
העם אמר את דברו, לא פעם ולא פעמיים, כבר עשרות שנים מאז אוסלו    מה השמאל הישראלי צריך להסיק מכך? אציג זאת כנאום ראש הממשלה לאומה
מרדכי ליפמן
מושא השנאה המרכזי של השמאל היום הוא בנימין נתניהו. כמי שמייצג את המנהיגות של הציבור הגדול, הרוב, הלא לבן. במחנה הציוני שכחו שהוא מושא תקוותיו של ציבור זה, וחשוב יותר, הוא השומר על כבודו, שנשחק במהלך השנים
יוני בן-מנחם
"חשבון הנפש" המתנהל היום בחלק מאמצעי התקשורת בעקבות תוצאות הבחירות הוא משחק מכור מראש. לפרשנים הבכירים העוסקים בו אין שום כוונה לשנות את דרכם, הציבור הוא שיקבע למה להאמין
זאב בן-יוסף
תוצאות הבחירות גורמות למחנה הלאומי שיכור הניצחון ופצוע קרבות מערכת הבחירות להתייחס בזלזול ובקושי-לב למחנה השמאל שהפסיד אבל אסור לשכוח שמדובר רק ביריבים פוליטיים ושכולנו שותפים לשאיפה לעתיד טוב יותר בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il