X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתן התהודה לדברי ראש הממשלה - גם אם אלה אינם חפים מחוסר רגישות, הגם ששוכנים בתוככי התחום האפור של הלגיטימיות - ראוי שיעורר מחשבות באשר למניע שעמד מאחורי הלהיטות למנף ב"תופים ובמחולות" את דברי בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה לא קרא לערבים לא להצביע [צילום: AP]

דומה כי איש לא שיער עד לאן יתגלגלו הדי דבריו של ראש הממשלה ביום הבחירות בעניין ההצבעה ההמונית של ערביי ישראל. האמירה המדרבנת שהופנתה אל אלו מבין מצביעי הליכוד שנתפסו לאדישות וזממו להישאר בבתיהם, בעוד הסנטימנט בקרב המצביעים הנמנים עם מחנה השמאל ובכלל זה תומכי הרשימה הערבית המשותפת מצוי בשיאו, הועברה בכלל באמצעות רשת ה"פייסבוק", ולא באמצעי שידור מרכזיים.
ייתכן כי פנייתו האלרמיסטית משהו של בנימין נתניהו אל בוחריו הפוטנציאליים הייתה נמוגה מאליה, ללא תשומת לב תקשורתית, אלמלא נרתם כתב חרוץ מדי בערוץ רדיו ציבורי להציף את העניין במתכונת של "BREAKING NEWS" בלווית פרשנות שאינה חשודה כאוביקטיבית, באופן שהוביל את הדברים אל מחוזות המשיקים להיבט גזעני. יתר על כן, לשידור צורף פרשן משפטי שלא חסך שבט לשונו בהוקעת הדברים עד כדי רמיזה כי נחצו כאן קווים אדומים.
מתן התהודה לדברים - גם אם אלה אינם חפים מחוסר רגישות, סביר שהם שוכנים בתוככי התחום האפור של הלגיטימיות - ראוי שיעורר מחשבות באשר למניע שעמד מאחורי הלהיטות למנף ב"תופים ובמחולות" את דברי ראש הממשלה, שכאמור, מלכתחילה נועדו לציבור בוחריו ונאמרו באכסניה מסוימת המתקשרת עם צאן מרעיתו.
למיטב שיפוטי, לו היה מישהו נדרש לניתוח טקסטואלי של הדברים, ספק אם "כדור השלג" היה נסחף עד תוככי "הבית הלבן" בוושינגטון. ובכן, מה אמר ראש הממשלה: "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".
א. שלטון הימין בסכנה - זו הייתה הערכה מובילה בדעת הקהל כפי שהשתקפה מהסקרים עד הרגע האחרון.
ב. המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי - זוהי תובנה מדיוחים על-אודות מוטיבציה גבוהה להצבעה בקרב ציבור ערביי ישראל.
ג. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים - גם כאן, הדבר משקף רושם של הצבעה כמותית המומרצת על-ידי גורמי שמאל.
האם יש בדברים משום פגיעה בעלת גוון גזעני? האם יש בכך משום הסתה? ספק גדול, אם בכלל. ראש הממשלה לא קרא לערבים לא להצביע, אלא דרבן את תומכי הימין לאזן את ההתלהבות בצד הערבי. מה לא דמוקרטי בכך?
ראוי לציין כי תגובתו הספונטנית של ח"כ אחמד טיבי לדברי ראש הממשלה הייתה רציונלית משהו, כך אמר: "נתניהו בפאניקה. הוא מסית נגד המצביעים הערביים שמנצלים את זכותם הטבעית והדמוקרטית ככל אזרח. נתניהו והליכוד מפחדים ולכן אני קורא לציבור הערבי לצאת לקלפי עוד ועוד כדי שביבי ימשיך להיות בפאניקה. השינוי בפתח". במשתמע, דברי נתניהו היו גם בבחינת "הרמה להנחתה" בראיית מנהיגי הציבור הערבי.
נזכרתי בציטוט מתוך הספר "הנסיך הקטן" של אנטואן דה סנט-אכזופרי, "הדיבור הוא מקור כל אי-הבנה". האמת חייבת להאמר, הכתב החרוץ של תחנת הרדיו הציבורית אשר עט על דברי נתניהו כמוצא שלל רב, לא הבריק בהבנת הנקרא אלא הצטיין בטינה לראש הממשלה.
הגם שמן הדין היה שראש הממשלה יפעל לפי הכלל - המטרה מקדשת את האמצעים, אך לא כל האמצעים מקדשים את המטרה, בשל העיסוק בעצב רגיש בחברה הישראלית השסועה, הרי שמי שנושא באחריות לבומרנג הכבד שניחת עלינו הוא דווקא זה שמינף את הסוגיה ושדרג אותה מאכסניה מינורית למרכז הבמה העולמית. שמא הגיעה העת לריסון עצמי אצל מובילי דעה בכלי התקשורת הישראלית?

הכותב הוא אל"ם בדימוס, שירת בעבר באמ"ן
תאריך:  25/03/2015   |   עודכן:  26/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו בעניין נהירת הערבים לקלפיות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר ציטוט מדויק?
אהרון שחר  |  25/03/15 16:42
 
- הנה ציטוט מדוייק.
בבקשה.  |  25/03/15 17:07
2
העליהום על נתניהו בגין דבריו
רפי לאופרט  |  25/03/15 20:16
3
רק טמבל לא היה אומר הדברים
ה.א  |  26/03/15 06:34
4
יקבל אבנים.
מי שמפחד מפתקים,  |  26/03/15 09:26
5
תעמולת בחירות
יודוד  |  28/03/15 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
מתי דוד
הכישלון האחרון של מפלגת העבודה קרה במהפך הדרמטי לטובת הליכוד בהנהגתו של נתניהו בבחירות 2015, למרות כל הסיכויים    מדוע מפלגת העבודה לא מצליחה לחזור לשלטון?
רון בריימן
אל תתייראי מן הפרושים ולא ממי שאינם פרושים, אלא מן הצבועים שדומים לפרושים, שמעשיהם כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי אינה זקוקה ל"הלבנה" מטעם המנוצחים הדוגלים בפשע שנאה כלפי אזרחים נאמנים
מנחם רהט
הם הגיעו גם לשדות התעופה: לא בחלו באמצעים ולא חסכו כספים, כדי לעכב מצביעי ימין בחו"ל
איציק וולף
בסיום עצרת תמיכה באלי ישי והתנגדות לאריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים הושלך מאחד הבתים בקבוק תבערה    שלושה חשודים נעצרו
ישראל רוזנבלט
שבוע אחרי "יום שלישי השחור", מתחילה התקשורת להתאושש. אמש היא חגגה על ההתנצלות של נתניהו. אף אחד בערוץ 2 (ולא רק שם) לא עלה בדעתו, שגם הרשימה הערבית המשותפת חייבת להתנצל על דברים חמורים הרבה יותר שראש מערך ההסברה שלה אמר, כשהשווה בין הציונות לארגון דאעש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il