X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  ספרים
השיטה עוסקת במודע ובלא מודע ובדרך פעולתם. היא עוסקת בניסיון האנושי הסובייקטיבי, כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים ומסננים את העולם החיצוני דרך חושינו ליצירת הבנה וכיצד אנו מתארים זאת בשפה ופועלים במודע ושלא במודע ליצירת תוצאות
▪  ▪  ▪
לילי כהן [צילום: דניאל טהרלב]

תקשורת למצוינות - NLP ארגון עצבי לשוני, מאת לילי כהן, בהוצאת הספרים טפר, הוא ספר המלמד את שיטת ה-NLP או בשם העברי ארגון עצבי לשוני. זוהי גישה מהפכנית שעוסקת בהתנהגות האנושית ובתקשורת בין אנשים בכל תחומי החיים. הגישה מתבססת על הניסיון להבין איך אנחנו חושבים או מתנהגים בצורה מסוימת, ולא למה אנחנו פועלים בדרך כלשהי.
NLP גם מגבירה את היכולת ללמוד לשנות ביעילות מפתיעה את תבניות החשיבה ואת דפוסי ההתנהגות, להיפטר מדפוסים מסורתיים וישנים ומהרגלים שמגבילים התפתחות ועוזרת להתכוונן לעבר מאוויים ולשחרור כישרונות חבויים שמתאימים לזמן ולקראת העתיד.
השיטה עוסקת במודע ובלא מודע ובדרך פעולתם. היא עוסקת בניסיון האנושי הסובייקטיבי, כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים ומסננים את העולם החיצוני דרך חושינו ליצירת הבנה וכיצד אנו מתארים זאת בשפה ופועלים במודע ושלא במודע ליצירת תוצאות.
ההצלחה באה מתוכנו. שיטת NLP, בדרכה, עוזרת לגלות דרכי חשיבה חדשות שמסייעות לחולל שינויים באופן שבו אנו רואים את העולם.
NLP שינתה את חייהם של מיליוני אנשים בעולם. היא ממוקדת מאוד, ברורה וקלה ליישום, הן לצורכי טיפולים נפשיים או חיפוש עצמי והן לייעוץ בעסקים. אנשים, מתחומים מגוונים, משתמשים בה לצורכיהם האישיים ו/או המקצועיים ומוצאים בה קסם רב ומקפצה של ממש להתפתחות.
לימוד השיטה כולל, בין השאר: יצירת "ראפור" (קשר ראשוני) עם האחר, שיפור יכולות קוגניטיביות ורגשיות, הבנת השפה הלא-מדוברת שהיא חלק נכבד בתקשורת שלנו, כיצד לחשוב ולהשיג את המטרות שאותן אנו רוצים והכרה ביכולות הלא מודע.
הספר מחולק לשלושה פרקים: עצבי (Neuro), לשוני (Linguistic), ארגון (Programming).
לילי כהן התחילה את דרכה כרקדנית ומורה לריקוד, בוגרת האקדמיה למחול ולמוזיקה ע"ש רובין בירושלים. לימים שילבה את תרבות הגוף עם פיתוח חשיבה באמצעות טאי צ'י וצ'י קונג, ואף הגיעה בהן לרמת "מאסטר". הגישות השונות Time Line Therapy, NLP ודמיון מודרך, שבהן היא "מאסטר טריינר", מתאחדות בתפיסת עולמה המשלבת גוף ונפש בכל מכלול תחומי עבודתה. למדה שיאצו ודיקור סיני אצל טובי המורים ברחבי העולם, ובמשך שנים רבות היא מלמדת ומטפלת בארץ ובעולם במעין "גשטלט" מרוכז, הרמוני ואישי של כל הגישות האלה.
לילי כהן מספרת: "בשנת 2003 הייתי מורה לטאי צ'י ולצ'י קונג, ועסקתי בשיאצו. חשבתי שמצאתי את יעודי בחיים. הטאי צ'י והצ'י קונג מילאו את עולמי. כל יום בירכתי ששפר חלקי ושאני מתפרנסת ממה שאני כל-כך אוהבת. תכננתי גם להתפתח בתחום, לפתח את הטאי צ'י לכיוונים נוספים ולשלב את עקרונותיו בתרגילים שיכולים להיות זמינים גם למי שאינו מתאמן יום יום בחדר כושר. לשיטת NLP הגעתי במקרה. שותפתי, לינדה וולס, התוודעה לשיטה, התלהבה ולפני שפניתי כה וכה עמדו על שולחן עבודתי קופסה גדולה ובה 20 קלטות, מכתב שאומר שעלַי ללמוד את תוכנן וטופס בחינה שעלַיי לעבור לפני תחילת הלימודים - 10 חודשים לאחר-מכן. נאבקתי עם חומר שהיה - באותה עת - זר ומנוכר. אחטא לאמת אם אומר שהתאהבתי בשיטת NLP במבט ראשון.
בגמר הלימודים היה לי מאוד ברור שאפנה רק לטיפול פרטני ולא להוראה, אף על-פי שהמשכתי ללמוד גם במסלול ההוראה, אלא שחלפה פחות משנה ומצאתי עצמי באיסטנבול, טורקיה, בפני כיתת אנשים שלא ידעו אף מילה באנגלית. גורלי נחרץ. פעם מורה - תמיד מורה. אלא מה? התברר לי שנהניתי מאוד ללמד את החומר. מאז אני עוסקת בהוראת NLP, מטפלת בפונים בצורה פרטנית ואפילו מצליחה לשלבה בטאי צ'י. התוצאות הנפלאות המושגות בעזרת הטיפול באמצעות NLP עדיין מרגשות אותי, כל פעם מחדש. הספר הזה נולד בזכות רשימות העזר שהכנתי לעצמי כדי ללמד את הקורס הראשון בעברית".
לילי כהן מוסיפה: "לא קל לכתוב ספר שמבוסס על שפה אחרת. לשפה זו אני קוראת אֶנ אֶל פיאית והיא מושתתת על אנגלית. מושגים רבים הומצאו לצורכי NLP. בשל מורכבות חומר הלימוד, החלטתי להשאיר את רוב המושגים באנגלית ולהסבירם, כדי שהקורא / הלומד יכירם ויוכל גם לקרוא חומר מקצועי רלוונטי. מונחים מסוימים תורגמו ולחלקם יצרתי מונחים בעברית. בספר שולבו גם תרגילים וטכניקות ללמידה".
לילי כהן אומרת: כי "בקורסים שאני מעבירה בחו"ל מקבלים הבוגרים שלוש תעודות: ב-NLP, בהיפנוזה וב-Time Line TherapyTM. בארץ לומדים רק שני תחומים בגלל חוק ההיפנוזה שמתיר רק לרופאים, לרופאי שיניים ולפסיכולוגים שעברו הכשרה מתאימה, לעסוק בתחום. במקום היפנוזה אני משתמשת בדמיון מודרך. אני בטוחה שתיהנו מהחוכמה של יוצרי NLP כשם שאני נהנית כל הזמן. NLP היא מערכת תרגילים נפלאה למוח".

שיטת NLP - פיתוחה

עולמנו משתנה כל הזמן ובמהירות רבה, אבל אנחנו לא משתנים. האדם עדיין נלחם על חייו ועל יכולתו לפרנס את משפחתו ממש כפי שעשו אבותינו. כאז כן עתה, שולטים הפחדים הקיומיים הבסיסיים והתסכולים ומנהלים את חייו, ומתקיים הצורך להרגיש ביטחון. אנו מוצפים במחשבים ובאמצעי תקשורת אלקטרוניים אבל עלינו להיות מסוגלים להתאושש מנפילה, ללמוד מאכזבות ומחוסר בהירות ולהיות מוכנים אפילו לאבד הכול. יותר מאי פעם אנו זקוקים ליכולת לנוע במהירות אך גם לעמוד בשקט וליהנות מהרגע. עלינו לדעת איך לתקשר עם אנשים מעמים שונים ומתרבויות שונות בעולם שהופך ליותר ויותר גלובלי. ויותר מכול אנו צריכים לדעת איך לתקשר עם עצמנו ולהקשיב לחוכמה שבתוכנו.
שיטת NLP נולדה ב-1972 כשיתוף פעולה בין ג'ון גרינדר, פרופ' לבלשנות באוניברסיטת קליפורניה בסנטה קרוז וריצ'רד בנדלר, שהיה סטודנט לפסיכולוגיה באותה אוניברסיטה, שהתעניינותו בפסיכיאטריה ובמחשבים הובילה אותו לגיבוש שיטת NLP. בהקדמה לספרו האחרון GET THE LIFE YOU WANT כותב ריצ'רד בנדלר: "במשך 40 שנה יצרתי טכנולוגיות של התנהגות. נולדתי בעידן המידע המדעי, אני מתמטיקאי ומדען בהשכלתי, כך שאימצתי דרך שונה מהפסיכולוגיה. לא חיפשתי מה התקלקל או למה. חיפשתי החלמה, מה עובד ולא משנה באיזו דרך. כשנתקלתי במטפלים שהשיגו תוצאות טובות עם מטופליהם, בדקתי מה הם עשו, בדיוק. גם כשאנשים הצליחו להתגבר על בעיותיהם בכוחות עצמם בדקתי איך זה קרה. התוצאה היא שיטת ה-NLP - ארגון עצבי לשוני (NLP - Neuro Linguistic Programming).

מהי שיטת NLP?

האם עברתם אי-פעם אירוע מרגש כל-כך שלִבכם החסיר פעימה, וכשרציתם לשחזרו לא ידעתם איך? שיטת NLP מבהירה את התבנית שגרמה להתרגשות ומאפשרת לחזור עליה שוב. זוהי שיטה מעשית שאינה שואלת "למה" אלא "איך", ומגיעה לתוצאות שבהן אנו מעוניינים. בתהליך נוצרים כלים שבעזרתם מבדילים בין מצוינות לבינוניות. זאת האומנות ומדע המצוינות האישית. זה תהליך של תִבנוּת (Modeling) - יצירת תבניות של המודע והלא מודע שמייחדות אותנו ומדריכות אותנו למיצוי יכולותינו בתחומים השונים ובכל צורה של תקשורת.
תפקידנו לזהות את הדפוסים והתבניות. שיטת NLP עוסקת במודע ובלא מודע ובדרך פעולתם. היא עוסקת בניסיון האנושי הסובייקטיבי, כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים ומסננים את העולם החיצוני דרך חושינו ליצירת הבנה וכיצד אנו מתארים זאת בשפה ופועלים במודע ושלא במודע ליצירת תוצאות.
  • N - Neuro (עצבי) - כל מציאות שאנו חווים נתפסת על-ידי חמשת החושים שלנו ועל-ידי התשדורות שהם מעבירים למוח לשם יצירת "מובן". המוח (mind) מקיף לא רק את תהליך ההמחשה וההבנה, אלא גם את התגובה הפיזיולוגית לאירועים ולרעיונות.
  • L - Linguistic (לשוני) - המוח מעבד את האינפורמציה בעזרת מערכת לשונית של סמלים ומטאפורות - אותיות, ספרוֹת במתמטיקה ותווים במוזיקה, בהם אנו משתמשים כדי לסדר את המחשבות וההתנהגויות וכדי ליצור קשר עם אחרים. המוח מעבד את האינפורמציה גם במונחים של קולות, תמונות, רגשות, חוש טעם, חוש ריח דרך מערכות הייצוג - Representational Systems.
  • P - Programming (ארגון - תִכנות) - הדרך שבה אנו בוחרים לארגון המחשבות והרעיונות.
שיטת NLP מייחסת מעט מאוד משמעות למה שאנשים אומרים שהם עושים. יש שחושבים שעל-ידי ראיון עם מצליחנים מתחומים שונים אפשר להגיע לתשובות ברורות שמסבירות את נסיבות הצלחתם, אך זו טעות. המפתח להצלחה אינו ידוע, באופן מודע. המודעות היא זו שמבדילה את NLP ממודלים וטכניקות יותר מסורתיים יותר. באמצעות הטכניקות שפותחו בשיטה, ניתן להעלות פיסות מידע שחסרות להבנת בעיות או מצוקות.
ההצלחה באה מתוכנו. שיטת NLP, בדרכה, עוזרת לגלות דרכי חשיבה חדשות שמסייעות לחולל שינויים באופן שבו אנו רואים את העולם.
השיטה גם מגבירה את היכולת ללמוד לשנות דפוסי התנהגות, להיפטר מדפוסים מסורתיים וישנים ומהרגלים שמגבילים התפתחות, ועוזרת להתכוונן לעבר מאוויים ולשחרור כישרונות חבויים שמתאימים לזמן ולקראת העתיד.
1. השיטה מלמדת לקבל משוב (feedback) בדרך יעילה שמאפשרת לפתח רעיונות חדשים וליישמם.
2. מפתחת נוסחאות תגובה שעוזרות לשלב את הידע עם המודעות הגבוהה שלנו ושל אחרים.
3. עוזרת ליצור יחסים איכותיים עם אנשי איכות בין אם במפגש אישי או באמצעות הטכנולוגיה החדישה והעכשווית.
4. מפתחת את המודעות האישית ועוזרת להבחין בשינויים קטנטנים בהתנהגות שעוזרים ליצור תקשורת יותר טובה.
5. מפתחת את הגמישות המחשבתית וחושפת אפשרויות בחירה רבות יותר שמשפיעות על מצבים שונים ומגוּונים בחיים.
6. משפרת את היכולות למחויבות ולשיתוף פעולה עם אנשים מסביב, מנהלת את המחשבות, מפתחת את הקשר בין המודע ללא מודע ומעצימה את היכולות.
7. עוזרת לשנות דפוסי חיים.
שיטת NLP היא "ההבדל שיוצר את ההבדל".
14 הנחות מוקדמות נבחרו כציוני דרך להתנהלות:
א. כבד את תפיסת העולם של האחר.
ב. התנהגות ושינוי יש להעריך במונחים של הקשר וסביבה.
ג. התנגדותו של הקליינט היא סימן להיעדר מערכת יחסים מבינה ואוהדת (היעדר rapport).
ד. אנשים הם לאו-דווקא רק הביטוי של התנהגותם.
ה. כל אחד עושה כמיטב יכולתו בעזרת המשאבים שעומדים לרשותו.
ו. כייל לפי התנהגות.
ז. המפה אינה השטח.
ח. אתה אחראי על מחשבותיך, ולכן אתה אחראי גם על תוצאותיהן.
ט. ברשותנו מספיק משאבים למימוש צורכינו.
י. כל התהליכים החלקיים אמורים להוליך לעבר השלם.
יא. יש רק משוב (אין כישלון).
יב. פירוש התקשורת זו התגובה שאנו מקבלים.
יג. חוק הגיוון (The Law of Requisite Variety)
יד. על כל התהליכים להיות מעוצבים בדרך שתאפשר לנו להגביר את יכולת הבחירה שלנו.

תקשורת למצוינות - NLP ארגון עצבי לשוני, מאת לילי כהן. טפר הוצאה לאור, 229 עמודים. מחיר לצרכן 72 שקלים, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך אתר ההוצאה ובאתר של לילי כהןthewaytowellness.com
תאריך:  13/04/2015   |   עודכן:  13/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
בראש ובראשונה זהו סיפורו של פילוסוף שכוח-אל בימיו מהדרום, אשר נחשב כיום לאחד הגאונים הגדולים ביותר של העת החדשה - ג'אמבטיסטה ויקו    הוא לא הרבה לכתוב, אך כל מה שהוציא תחת ידו נחשב לנכס-צאן-ברזל בתחומי ההיסטוריה והפילוסופיה, הפילולוגיה והשירה, הדת והאמונה, מדעי החברה ומדעי הנפש
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
עפר דרורי
על ספריה של מויס לא צריך להרחיב את הדיבור, מי שהייתה מסוגלת לכתוב את "הנערה שהשארת מאחור" מסוגלת כנראה לכל דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il